Kirjoittaja Aihe: Niksi körtti  (Luettu 61148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keksiikö joku?
« Vastaus #30 : 03.11.11 - klo:13:10 »
Ennenvanhaan Purukumilla me paikkasimme sen. Nykyään silikoni ja sinitarra ovat ne ihme-aineet.
Luulen että se ristin ketjuun kiinnittävä lenkki on liian väljä. Työnnä pienen pieni nokare sinitarraa vaikka hammastikulla sinne lenkin sisäpinnalle. Ei pitäisi ketjun päästä juoksemaan niin helposti. Kelloliikkeessä siihen voisi löytyä jotain pysyvämpää apua.

 :115:


Kultasepänliikkeessä  litistettäisiin silmukkaa, josta ketju menee läpi kärkipihdeillä ja onnistuu se niin kotonakin. Ei kun herrahenkilöt hommiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #31 : 30.03.13 - klo:11:38 »
Hyvä ostaa aina samanlaisia sukkia. Minulta ainakin menee aina toisesta sukasta kantapää rikki. Ehjän sukan kun säästää ja seuraavan parin ehjän niin saa kokonaan ehjän parin  :eusa_dance:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #32 : 29.04.13 - klo:01:49 »

Ai täällä on tällänen niksulinurkkakin.

Siis enste otetaan jaloviinaa flaska ja sit pari pikku flindistä tai no, litrakin ok, Pommackia ja sitten lakkalikööriä pullo- Laitetaan kulhoon ja kuulalaaakeri on valmis.

Sika hyvää ja kolahtaa päähän kuin koivuhalko.
Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #33 : 07.08.13 - klo:08:05 »
Ohjeita dreadlocksien tekoon.
 

Näillä ohjeilla saat lyhyehköt, 5-10 cm ja niitä lyhyemmät hiuksesi hyvin takkuun itse - luomusti. Pitemmille täytyy saada jo muiden apua.

Hieroskele tukkaasi ja päänahkaasi parin minuutin ajan pari, kolme kertaa päivässä villalapasella tai -sukalla. Hiukset alkaa mennä juuresta solmuun. Hiuksista riippuen täydelliseen lopputulokseen voi mennä aikaa; jopa kuukausia. Hiusten tai paremminkin päänahan pesuun käytetään silikonittomia shampoita. XZ ja Erittäin hieno suomalainen on hyviä. Itselläni oli jo parissa viikossa tällä käsittelyllä loksit. Asiaa voi auttaa pienellä sukkapuikolla. Isommilla paikkakunnilaa on myös tyyppejä, jotka tulevat kotiin rastoja eli dreadlockseja eli takkuja tekemään vaikka ruokapalkalla tai miten nyt sovitaan. Irtotakkujakin on myynnissä oikeista hiuksista, huovasta ynnä muusta.

Rastat voi tietysti teetättää myös kampaajalla, mutta se on kallista touhua eikä mitenkään rastaihmisten suosimaa luomua. Täällä ainakin yksi paikka tekee niitä ja hinta on 400 euroa eli ei ihan halpaa. Aikaa operaatioon menee tuntikausia.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #34 : 16.08.13 - klo:10:40 »
Tämä tulee vähän väärään vuodenaikaan, mutta olen sitä mieltä että luovuus ja kierrätys kunniaan:

http://keep0smiling.blogspot.fi/2013/08/simple-outdoor-ideas-that-are.html

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #35 : 16.08.13 - klo:23:35 »
Wow mitä ideoita!  :eusa_clap:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #36 : 19.08.13 - klo:12:01 »
Autoni etukeulaan oli liiskautunut miljoonia pieniä ötököitä joita olin yrittänyt poistaa karhunkielellä, (+lihaksilla) ja fairyllä ilman tulosta. Tänään kokeilin patapata-pesuainelappuja, ja miten kevyesti ruosteenväriset läiskät lähtivätkään lyhdyistä, rekkarista, sivupeileistä ja etupuskurista.  :)

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #37 : 22.11.14 - klo:18:07 »
Autoni etukeulaan oli liiskautunut miljoonia pieniä ötököitä joita olin yrittänyt poistaa karhunkielellä, (+lihaksilla) ja fairyllä ilman tulosta. Tänään kokeilin patapata-pesuainelappuja, ja miten kevyesti ruosteenväriset läiskät lähtivätkään lyhdyistä, rekkarista, sivupeileistä ja etupuskurista.  :)

Kas kummaa patapataa (saippuavillaa) pitikin kehua. On kyllä hyvä keksintö. Keittiön tummentumat lähti. Uuni-ikkuna, kaakelit ym.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #38 : 30.11.14 - klo:18:16 »
Ilmoitan täten Matin Niksi-körtiksi. Olin eilen ostamassa uutta isoa leikkuulautaa, sellaista kovamuovista.
Puoliso bongasi siinä vierellä A4-kokoisia ohuita, taipuisia leikkuualustoja. Hän ojensi kauniin sinivhreän minulle ja sanoi. Siinä sulle kaipaamasi hiirimatto.
Ja niimpä onkin. Yläkerrassa minulla oli ikivanha pankin romukopasta poimimani kuminen kirjoitusalusta,iso.
Se on aiheuttanut toiseen kyynärpäähäni kumi-allergian ja ihottuman. Nyt on hyvä, vallankin kun kiinnitin sen sinitarralla pöytään. Nyt ei hiirikään ole sähköinen. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #39 : 12.12.14 - klo:07:27 »
Annan toisen ohjeen. Mökillä, jossa on takassa suora putki taivaalle, kannattaa pitää aina pelti kiinni (kun ei ole tulta takassa), muuten sieltä tulee yöllä sata hyttystä inisemään ja pistämään. Saunassa sen sijaa meillä on pelti auki kesällä.

111 körttihyttystä!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #40 : 19.12.14 - klo:15:12 »
Körttiakkaa tutkittiin tänään huoneessa nro 111.

Siellä labran puolella keksin kuinka voin istua vaivani kanssa. Kun panen kaksi käsinojatonta tuolia vieretyksin
jättäen väliin 15 cm raon, ja istun molellmille tuoleille, niin häntäluu ei painu puuta vasten, vaan sopii kivuttomasti siihen väliin. :003:
Miksi en hoksannut tätä aiemmin !   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #41 : 19.12.14 - klo:15:34 »
Körttiakkaa tutkittiin tänään huoneessa nro 111.

Siellä labran puolella keksin kuinka voin istua vaivani kanssa. Kun panen kaksi käsinojatonta tuolia vieretyksin
jättäen väliin 15 cm raon, ja istun molellmille tuoleille, niin häntäluu ei painu puuta vasten, vaan sopii kivuttomasti siihen väliin. :003:
Miksi en hoksannut tätä aiemmin !   :017:

Nyt vasta osuit oikeaan huoneeseen 111
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #42 : 19.12.14 - klo:16:10 »
Oletko Riitta jo huomannut, että tuon voi tehdä kahdella tyynylla sohvalla ja nojatuolilla istuessa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #43 : 19.12.14 - klo:16:21 »
Olen edennyt yhden tyynyn taktiikalla, istuen vain toisella kannikalla. Siitä tuli selkä kipiäksi. Auto on pahin, ja sitähän olen tarvinnut, ja kuskia myös. Välillä on ollut tyyny alla, välillä talouspaperirulla . Kävelysauvan olen madaltanut ja käyttänyt apuvälineenä. Auton ovenkahva ja pelkääjän kahva katossa ovat myös apuvälineitä
Särkylääkettä otin vain aivan aluksi kun terveysneuvoja kehoitti ottamaan, mutta mulle tulee siitä huono olo.
Parempaan päin olen hiljalleen menossa tätä vaivojen matkaa.                    Mitenkä sinun silmävaivasi ?

Lempisäveltäjäni Händel oli viimeisinä vuosinaan sokea. Samoin moni muu historian henkilö joita olen googlannut. Glaukoomaa on ollut aina. Tänään Iltasanomat kehoitti jo nelikymppisiä tutkituttamaan silmänpohjansa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #44 : 19.12.14 - klo:16:33 »
Olen edennyt yhden tyynyn taktiikalla, istuen vain toisella kannikalla. Siitä tuli selkä kipiäksi. Auto on pahin, ja sitähän olen tarvinnut, ja kuskia myös. Välillä on ollut tyyny alla, välillä talouspaperirulla . Kävelysauvan olen madaltanut ja käyttänyt apuvälineenä. Auton ovenkahva ja pelkääjän kahva katossa ovat myös apuvälineitä
Särkylääkettä otin vain aivan aluksi kun terveysneuvoja kehoitti ottamaan, mutta mulle tulee siitä huono olo.

Apuvälineitä kohta taas tarvitaan kun on se lonkkaleikkaus tulossa. Onhan tässä asunnossa jo valmiinakin kyllä jotain. Ortopedilla on käyty ja hammasröntgen otettu. Kaksi pikkureikää paikattu ja kolmas hammas kuulemma vielä suojataan vaikka se ei estäisi leikkausta. Mitään vakavampaa hampaista ei löytynyt. Helmikuulle menee - molempiin on vaikea saada aikoja - siis sekä hamm.lääkärille että ortopedille leikkaukseen. Sitten on molemmissa lonkissa tekonivelet. Sydän ja polvi on myös operoitu, mutta niissä ei ole varaosia. Tiedän kokemuksesta, että Tramalia taas tarvitaan jossain vaiheessa särkyyn ja sen kanssa tulee ongelmia kun on sydämeen myös lääkkeitä. Reumalääke on jo tauolla. Se pitää tauottaa kuusi viikkoa ennen ja jälkeen leikkauksen. Saa nähdä miten äijän käy?

Paranemista vaan kaikille leikatuille ja muuten sairaille.