Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 2  (Luettu 43519 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #105 : 28.04.18 - klo:08:23 »
Mä ihmettelen miten vähän jengi avautuu täällä, paitsio mä.

Yleensä duunissa jos haluu tulla juttuu toisten kanssa, ni se menee jotenkin.
Joku kertoo jotain, et vaikka muijja ei taas tajuu, ja sit toinen no joo mulla oli kerran muijjan kaa tolleen ja tälleen ja muut alkaa avautumaan ja vitsailemaan.

Jotenkin, en tajuu miksi ei täällä, vaikka ollaan ihan samaa armon alla vaeltavia vaivattuja sieluja, ni miksi niin vähän jengi avautuu.

Voihan se olla suomalaisuudesta johtuvaa?

https://www.youtube.com/watch?v=FTQbiNvZqaY

Tiettyyn rajaan asti voi nettipelkoinen puhua omistaan, mutta nykymaailmassa on viisautta olla varovainen, Benkku sen tähdensi joku vuosi sitten. Hän sai todeta nimensä esiinyvät sopimattomissa paikoissa.

Toinen juttu on synneistään todistaminen. Minut ' rokotettiin' sitä vastaan kun aloitin sellaisissa 'seuroissa' joissa uusien elämänkertomuksia nauttien kuuntelivat
ne synnittömät, jotka sitten käyttivät näitä todistuksia ' seurapuheissaan'.
Jotenkin jäi mässäilyn ja hyväksikäyttämisen maku.

Niinpä riittää kun sanoo: " Minä olen syntinen ihminen. Herra auta ! "

Ihmistä voi 'lukea' hänen tekstiensä kautta vaikka hän kirjottaisi ' liirum-laarumiakin." Luepa runoja !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #106 : 28.04.18 - klo:18:59 »
Viisveisaajan ja kaikkien muiden kirjoituksia on mukava lukea.
Kyllä.
Mutta olen hiukan samaa mieltä kuin Riitta edellä.
Ihan kaikkea ei ihan kauhean tarkasti ole aina ehkä viisasta kirjoitella nettiin.
Ja yleensdä esim. lastenlasten kuvien kanssa olen hyvin tarkka, en laita eteen päin tai ainakaan julkisesti näkyville...en edes sposteissa laita kuin ihan muutamalle vain.
Joskus olen varmaan ollut avoimempi, mutta nykyään kirjoitan ehkä enemmän ns yleisellä tasolla.
Tai no, joskus innostun kirjoittamaan omasta arjestani jotain, minkä koen että voin kirjoittaa.

Avoimuus on ihmissuhteissa hyvä asia.
Ja keskustelut.

Mutta netti on kanssa "oma maailmansa" -vaaroineen(kin)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #107 : 28.04.18 - klo:19:48 »
Yleensä duunissa jos haluu tulla juttuu toisten kanssa, ni se menee jotenkin.
Joku kertoo jotain, et vaikka muijja ei taas tajuu, ja sit toinen no joo mulla oli kerran muijjan kaa tolleen ja tälleen ja muut alkaa avautumaan ja vitsailemaan.

Ei tullut duuneissa paljon avauduttua silloin kun niitä oli, ja siinä se vika kai olikin. Sitä pitäis vain kaveroitua muitten kanssa. Jos on YT:t meneillään niin jokainen suosittelee pomolle omia kavereitaan jatkajaksi. Sama se oli aikoinaan kun luokan koripallojoukkuetta koottiin, ei siihen kaikki mahtuneet mutta jokainen suositteli kaveriaan, osasi se sitten pelata tai ei. (Jostakin syystä minun piti se joukkue koota.)

Mutta joo, nytpä avaudun sen verran että pitäis siivota keittiö ja että tekee mieli olutta. Kaupasta sitä olutta vielä ehtisi kipaista hakemaan. Toisaalta ehkä olisi parempi olla ilman.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #108 : 28.04.18 - klo:19:54 »
Sama mulla, vajaa neljäkymmentä vuotta sain työelämässä olla, siis päätoimisesti...ylikin...
Kyllä siellä avoimuus oli tipotiessään...tilannekomiikka oli ainoa mikä mulla toimi,
siinä olin joskus avoinkin...
Mutta huru-ukkona olen sitten töksäytellyt avoimesti milloin mitäkin...milloin missäkin....
olisi aihetta hävetä ja olla hiljaa....ramppikuumekaan ei enää pidättele....
Oli se eläkkeelle pääseminen vaan jännä muutos...
Mutta se huono puoli, että enää ei voi syyttää esimiestä ja työnantajaa...tuppaa osumaan
omaan nilkkaan...

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #109 : 28.04.18 - klo:19:56 »
Hmmm... Minusta olisi hyvä perehtyä foorumin alku aikoihin. niin huomaa kuinka viestien sisältö ovat hyvin erilaisia kuin tämän päivän viestien sisältö.
Siinä olisi ehkä pohdinnan paikka, niin minulle kuin Teillekin, avoimuudesta netissä.

Tänään olen selväpäinen.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #110 : 28.04.18 - klo:21:00 »
Sen verran vielä, että en ole myöskään somessa missään muodossa. ( itsesuojeluvaisto).

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #111 : 28.04.18 - klo:21:32 »
Minä en ymmärrä, mitä se some oikein on. Minusta olisi loogisinta, että sillä tarkoitetaan kaikkia sellaisia nettisivustoja, joille periaatteessa kuka tahansa voi tuottaa sisältöä, eli esim. tämä körttifoorumi olisi somea.

Mutta usein sillä kai tarkoitetaan erilaisia minäminä-alustoja, joilla kullakin sisällöntuottajalla on jokin oma nurkkansa, johon tuottaa sisältöä jonka pääaiheena on oma itse (kuten Facebook). Minun tekisi mieli kutsua minäminä-alustoja epäsosiaaliseksi mediaksi, tai peukkujenkerjuumediaksi.

Mutta jos käytettäisiin jälkimmäistä luonnehdintaa ja perustettaisiin tänne omat nurkat -osio, jossa kukin avautuisi, tulisiko tästäkin sitten somea  :017: Ja toisaalta jossain Facebookissakin moni on vain siksi, että yhdistyksen, harrastusryhmän tms. yhteinen keskustelu on siellä, eikä suinkaan siksi että jakaisi omalla seinällään kuulumisiaan.

Oli miten oli, foorumit rulaa ja minäminämediat on syvältä. Sama se mitä some on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #112 : 28.04.18 - klo:21:46 »


 Hmmm... Minusta olisi hyvä perehtyä foorumin alku aikoihin. niin huomaa kuinka viestien sisältö ovat hyvin erilaisia kuin tämän päivän viestien sisältö.
Siinä olisi ehkä pohdinnan paikka, niin minulle kuin Teillekin, avoimuudesta netissä.

Tänään olen selväpäinen.


   Pelkkä paskan jauhamistahan täällä nykyään on alkuaikoihin verratuna.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #113 : 28.04.18 - klo:23:21 »
Ei luovuteta pojat vielä, kyllä juttu luistaa ihan hyvin... :023: :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #114 : 29.04.18 - klo:05:27 »

   Paskan jauhaminen edistää maatumista.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #115 : 29.04.18 - klo:09:52 »
Ei luovuteta pojat vielä, kyllä juttu luistaa ihan hyvin... :023: :039:

Ja ikä oli sedällä?

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #116 : 29.04.18 - klo:10:00 »
Hmmm... Minusta olisi hyvä perehtyä foorumin alku aikoihin. niin huomaa kuinka viestien sisältö ovat hyvin erilaisia kuin tämän päivän viestien sisältö.
Siinä olisi ehkä pohdinnan paikka, niin minulle kuin Teillekin, avoimuudesta netissä.

Tänään olen selväpäinen.

   Pelkkä paskan jauhamistahan täällä nykyään on alkuaikoihin verratuna.
   Paskan jauhaminen edistää maatumista.


ja haju...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #117 : 29.04.18 - klo:11:51 »
Ja ikä oli sedällä?

Joo ikää on kyllä...ei ikä huru-ukkoa huonommaksi tee...päinvastoin...
harmaa tukka ja parta on kyllä aika komeita... :039:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #118 : 30.04.18 - klo:16:07 »
   Pelkkä paskan jauhamistahan täällä nykyään on alkuaikoihin verratuna.

Se on hyvä puskista huudella, mutta ainahan voi kirjoittaa fiksuja, jos tuntuu, että ei muut sitä tee.

Kai siinä oma sädekehä kirkastuu, kun muita mollaa?
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Kördebaari 2018, osa 2
« Vastaus #119 : 30.04.18 - klo:16:10 »
Mun mielestä kun noita aiempien aikojen kirjoituksia lukee, niin jotenkin tulee tunne, että teinit kikattelisi.

En sitten tiedä onko tää tullut enempi vanhempien foorumiksi, vai oliko aiemmin vaan pinnallisempaa kirjoittelu täällä?
Tik toc.