Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Kristityn rukous
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 14:13 »
Herra Jeesus kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä !  :eusa_pray:
2
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 14:11 »
Jeesuksen aikana älämölöä pitivät aunoastaa farisealaiset papit.

Tänään tuli hyvä ja rakkaudellinen Jumalanpalvelus Espoon Karakirkosta tv;ssä.
Siinä asetettiin vaakakuppehin rakkaus ja raha.

Se on samaa tänään. Rakkaus on joidenkin fundamentalistien mielestä paha, raha ei.

Ne jotka seuraavat Kristusta, rakastavat lähimmäistään, eivät tuomitse, eivätkä opeta omaa oppiaan.

Ai, että hymiötkin on syntiä !   :117: :061: :049: :052: :056: :057: :059:
3
Yleinen keskustelu / Vs: Kristityn rukous
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 11:47 »
Lähti niin liukkaasti tuo teksti liikkeelle, että jäi mainitsematta rukouksen olevan kirjasta ”Huutavan ääni korvesta” ja tämä kirja on parinsadan vuoden takaa eli Paavon ajoilta.
4
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 11:37 »
Onhan noista Paavon ajoista viärähtänyt jo reilu 200 vuotta ja ihmiset ovat muuttuneet sitä mukaa mitä avarammaksi tietoisuus on kasvanut. Eräs jo edesmennyt lapualainen körttiläinen kertoi toivovansa ja rukoilevansa Suomeen sitä suurta herätystä, jota Paavon aikana Suomessa koettiin.
Entisaikaan Raamatun kymmenen käskyä piti osata ja niitä kinkereillä tentattiin. Synti ja Herran pelko ahdisti ihmistä, joka asusteli pienessä savupirtissään maailmanlopun aikoja aistien. Herännäisyyden alkujuurilla Telppäsniityllä työskennellyt väki sai hurmoskokemuksen ja kovan palon etsiä pelastusta.

Jos uskonnollista herätystä ei ole aikoihin tapahtunut, niin viimeisen "herätyksen" Suomessa aiheutti turvallispolitiikka, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Suomalaiset heräsivät hakemaan turvaa puolustusliitto Naton jäsenyydestä.
Uskonasioissa jokainen on yhtä yksin, epävarma, kurja syntinen ja armon varassa kuten aina ollaan oltu.
https://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI

Jumalan Sana varoittaa meitä mukautumasta maailman mukaan sillä kaikki katoaa tyystin, mutta Jumalan Sana pysyy. Ihminen luulee olevansa nyt viisaampi kuin ennen, mutta ajatelkaa vaikka kirjoitusta ja kommunikointia tänäpänä, huomaatte, että se muistuttaa jo enenmän sitä mistä lähdettiin joskus liikkeelle eli symboleista, kuvista vrt meemit, hymiöt ja kielen typertyminen. Ihminen tulee sitä typerämmäksi, mitä enenmän ”viisastuu”. Se mitä tapahtui Jeesuksen, meidän Herramme aikana, josta saamme lukea Raamatusta niin se tapahtuu myös tänäpänä, sillä eroituksella, että materiaali ympärillä on erilainen.

Kun puhuu parannuksesta ja synnistä niin alkaa hirmuinen älämölö ympärillä, niin alkoi silloinkin ja jos Jeesus tulisi nyt kuin silloin niin Hänet tapettaisiin uudestaan sillä kansa joka pimeydessä vaeltaa, ei siedä Valoa.

Natosta sen verran, että Israelilaiset juhlivat kerran katoillaan, syöden, juoden, naiden ja huusivat rauha, rauha, vaikka väkevä armeija oli muurien ulkopuolella tulossa kylään. He luottivat muuriin, joka oli niin vahva, että ei sitä ihminen kyennyt läpäisemään heidän mielestään ja kuinkas kävikään.

Nyt on sama tilanne eli meno on pahempaa kuin Sodomassa ja meillä on ”muuri”, jota natoksi kutsutaan ja kuten vanhassa Testamentissa oli esikuvana asiat lihassa niin nyt on meidän ”muuri” hengessä ja se ”muuri” on vain ja ainoastaan perkeleen illuusio.

Jumala tulee käyttämään Venäjää ruoskana Sodomaa vastaan ja kohta meillä ei ole kiveä kiven päällä, sitten alkaa ehkä se herätys kun ihmisiltä on viety kaikki, mihin turvautua lihassa.

Tälläkin forumilla kun lukee viestittelyä niin ei uskoisi, että puhumme siitä körttiläisyydestä, jota Paavo Ruotsalainen edusti. Maailma kiinnostaa niin kovasti, istutaan terasseilla ja ihastellaan maailmaa ja sen hyveitä, mutta parannuksesta ei puhuta mitään sillä ei pimeys Valoa tarvitse, siinähän näkyisi tahrat vaatteissa.

Kirjoittaja ei etsi omaa kunniaa vaan Lähettäjänsä kunniaa sillä kirjoittaja on saastainen syntinen, jossa ei ole mitään hyvää ja on ansainnut vain menolipun helvettiin.

Rakas Isä Jumala, Herra Sebaot, kuule sinun rakkaan Poikasi, Herramme Kristus Jeesuksen tähden minua köyhää syntistä ja avaa tämän viestin lukijain sydämet näkemään oma syntisyytensä ja kääntymään Sinun Poikasi, Jeesuksen puoleen, armoa anomaan ja tunnustamaan syntinsä, ettei heidän kalliit sielunsa joutuisi kadotukseen sillä Sinä et tahdo yhdenkään sielun hukkuvan, amen.
5
Yleinen keskustelu / Kristityn rukous
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 10:54 »
Siinä suuressa majesteetillisessa ja ijankaikkisuudesta hyvin lausutussa Kolmeyhteisen Jumalan, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimessä! O Jumala! Sinun pyhässä ja puhtaassa Nimessäs, jota minun saastainen suuni ja kieleni on kelvotoin mainitsemaan ja jonka tähden minun suurimmassa nöyryydessä ja kaikilla sekä sielun, että ruumiin voimilla tulee tomussa ja tuhassa alentaa itseni, kun minä Sinua muistan eli puhuttelen, ja aina silloinkin kuin mainitsen Sinun Nimeäs, Sinä suuri majesteetillinen Jumala ja kunnian Herra, joka Sinun sanomattoman suuresta armostas ja rakkaudestas armahdat meidän päällemme.
En tiedä muuta tietä Tästä mun vaivastan’, vaan tahdon tykös rientää, O Jesus, Vapahtajan’!
Rakas Vapahtajani, Herra Jesus Kristus! opeta ja auta minua täst’edes joka päivä tekemään uutta ja vilpitöintä parannusta. Anna minun murheella enemmin ja enemmin oppia tuntemaan minun syntini, että minulle tulisi suurempi halu Sinun ja Sinun armosi perään, ja että oppisin kauhistumaan ja välttämään kaikkia syntiä; sillä silloin kun en minä vielä tunne synnin raskautta minun omassatunnossani, niin en minä pyydä siitä irti ja vapaaksi päästä; vaan silloin minä vielä rakastan syntiä ja siinä itseäni huvittelen. Sentähden kiitos ja ylistys olkoon Sinulle Herra Jesus, joka olet antanut minun tuntea murheen ja katumuksen synteini ylitse etkä sallinut minun kuolla synnin vimmassa vaeltaissani ja juostessani kohti helvettiä, jossa on ijankaikkinen murhe ja tunnon vaiva, mutta ei koskaan armoa eikä sieltä pääsemistä.
Kiitos ja ylistys olkoon Sinulle suuri kärsivällinen Jumala Vapahtaja, Sinun esirukoustes ja pitkämielisen armos edestä. Kiitos Sinun herättävän ja valaisevan armos edestä! Kiitos Sinun kääntäväisen ja uudestasynnyttävän armos edestä! Kiitos Sinun pyhittävän ja vahvana pitävän armos edestä! Ah, Herra Jesus! älä vielä väsy ja älä päästä minua; vaan johdata minua siihen autuaalliseen päämaaliin, että minä ijankaikkisuudessa saisin Sinua kiittää kaiken sen armon ja rakkauden edestä, jota Sinä minulle osoittanut olet ja vieläkin joka päivä osoitat. Älä anna minkään minua Sinusta eroittaa; ei myötä- eikä vastoinkäymisen; ei maailman yllytyksen eikä vainon; ei synnin himon eikä synnin ahdistuksen; ei hengellisen ylpeyden eikä hengellisen pimeyden, ei kiusausten eikä maailman murheitten. Älä anna minkään estellä minun pyhyyden tiellä juoksuani, vaan, rakas Jesus pidä minua kovasti itsessäs kiinni ja ota minun sydämeni haltuusi, että se sydämellisellä halulla halajaisi, isoisi ja janoisi, ikävöitsisi ja toivoisi aina Sinua, Sinun taivastas ja autuuttas. — Hyvä Jumala ja Vapahtaja, jolla on kaikki voima taivaassa ja maan päällä! Anna synnin tulla minulle katkeraksi sapeksi: mutta tule Sinä minulle rakastettavaksi Sinun armos ja Henkes hallituksen kanssa, ajatuksissani, puheissani, käytöksissäni ja töissäni. Älä anna minun väärin käyttää Sinun lahjojas, ei hengellisiä eikä maallisia, vaan nautita niitä ainoastaan tarpeekseni ja Sinulle kunnniaksi. Ah! voimallisin voiton Sankari, anna minulle miehuutta ja voimaa, valoa, armoa ja väkevyyttä sotimaan ja voittamaan kaikkea sitä, joka jollakin muotoa pimittäisi eli saattaisi rakkauden kylmenemään Sinun ja minun välillä. Ah! Sinä, joka äärettömästä rakkaudesta minun niin kalliisti ostanut olet, vahvista minua niin lujaksi uskossa ja rakkaudessa

Sinua kohtaan, että minä mielelläni uhraisin kaiken, kaiken ja vielä henkenikin ja joka ainoan veripisarani Sinun tähtes ja Sinulle kunniaksi kaikessa siinä kuin Sinulle otollinen on. Siis rakas Herra Jesus! älä laske, älä laske, älä laske minua, ennenkuin saat minun taivaasi iloon, jossa lunastetun joukon kanssa saan veisata Sinulle ijankaikkista Hallelujaa, Amenta ja ijäistä kiitosta.
Totisesti Amen!
7
Yleinen keskustelu / Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVIII
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 09:10 »
Vanhoista kotimaisista kuuntelin hiljakkoin Juhani Ahon Papin tytär ja Papin rouva-kirjat.
Kyllä ilmaisu on varovaisen moraalista, mutta siksi kiinnostavaa, nykyiseen verraten. Nykyään kaikki rakkauteen ja seksiin liittyvä kerrotaan suorin sanoin, usein karkeasti. Juhani Aho peitteli asian ja vain väläytti kuin oven raosta. Erotiikassa se toimiikin paremmin.
Kaikki leijui ilmassa, mutta aistittavasti.

Taisi olla toissapäivänä kun sain kuunneltua loppuun Aapelin Siunatun hulluuden.
Mainioita savolaistyyppejä veitikkamaisen ironisesti Aapeli kuvaa. Hienoin häneltä on mielestäni Pikku Pietarin piha !
Savolainen puheentapa on herkullista sanontoineen ja jaanaamisineen.
8
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Mörtti-57 eilen kello 21:06 »
Kun Paavo meni Lustigin pippaloihin, oli siellä nimenomaan suruttomuutta kuten on tänäkin päivänä ja tämä viestiketju jo sen todeksi osoittaa ja Paavo sai puheellaan ihmiset synnintuntoon, joka aiheutti hädän ihmisissä ja kääntymisen Kristukseen.

On unohtunut ihmisiltä, että mikä on körttiläisyyden synty ja mitä se tarkoittaa, palattu Lustigin suruttomuuteen. Paavo oli aikansa Profeetta ja herätti suuret määrät nukkuvia ihmisiä raittiiseen uskoon. Olisi suuri tarve hänen kaltaiselleen Profeetalle tänäkin päivänä kun Jumalan armoa myydään alennuksella, ilman parannusta.
Onhan noista Paavon ajoista viärähtänyt jo reilu 200 vuotta ja ihmiset ovat muuttuneet sitä mukaa mitä avarammaksi tietoisuus on kasvanut. Eräs jo edesmennyt lapualainen körttiläinen kertoi toivovansa ja rukoilevansa Suomeen sitä suurta herätystä, jota Paavon aikana Suomessa koettiin.
Entisaikaan Raamatun kymmenen käskyä piti osata ja niitä kinkereillä tentattiin. Synti ja Herran pelko ahdisti ihmistä, joka asusteli pienessä savupirtissään maailmanlopun aikoja aistien. Herännäisyyden alkujuurilla Telppäsniityllä työskennellyt väki sai hurmoskokemuksen ja kovan palon etsiä pelastusta.

Jos uskonnollista herätystä ei ole aikoihin tapahtunut, niin viimeisen "herätyksen" Suomessa aiheutti turvallispolitiikka, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Suomalaiset heräsivät hakemaan turvaa puolustusliitto Naton jäsenyydestä.
Uskonasioissa jokainen on yhtä yksin, epävarma, kurja syntinen ja armon varassa kuten aina ollaan oltu.
https://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI

9
Testialue / Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 15:00 »
Sitä odotellessa katsomme suunnistusta. Viime viikonloppuna oltiin Sveitsi Oltenissa ja nyt parhaillaan menee naiset lujaa Genovan vanhassa kaupungissa Italiassa.

EM- kisat on kotoisemmat kuin MM-kisat tai Olympialaiset. Toki monilla mailla on maahanmuuttajia joukkueissaan, kuten Sveitsillä nämä aituri-siskokset.

Ranskalla, Eglannilla , Espanjalla ja Portugalilla on paljon siirtomaalais-taustalaisia hyviä urheilijoita.
Ranskalla oli upea Marie-José Pérec. Hän oli syntynyt Guadeloupessa.
10
Nyt äänikirjat ovat tulleet suosituiksi. Siispä kustantamot toimittavat myös vanhoja hyviä kirjoja luettuina.
Tällainen on esim. Harper leen Kuin surmaisi satakielen. Erja Manto lukee, ja se on jo suositus sinänsä.

Kuin surmaisi satakielen
äänikirja ja e-kirja

Kuin surmaisi satakielen on unohtumaton klassikko, jonka sanoma yllättää ajankohtaisuudellaan.

Kahdeksanvuotias Scout asuu isänsä Atticuksen ja veljensä Jemin kanssa 1930-luvun Alabamassa, Maycombin kaupungissa. Aurinkoiset kesäpäivät ovat täynnä sopivan kokoisia seikkailuja, ja Scout on onnellinen juostessaan vapaana veljensä ja parhaan ystävänsä Dillin kanssa ympäri kaupunkia.

Scout on rakastettavan tuittupäinen, oikean ja väärän eroa opetteleva lapsi. Isänsä tavoin hän näkee ihmiset pintaa syvemmältä, ja toisin kuin monet muut Maycombissa, hän ei ole vielä oppinut tuomitsemaan ihmisiä pelkän ihonvärin perusteella. Kun Scoutin isä saa tehtäväkseen puolustaa oikeudessa nuorta mustaa miestä, jota syytetään valkoisen naisen raiskauksesta, Maycomb näyttää todelliset värinsä.

Kuin surmaisi satakielen on yksi amerikkalaisen nykykirjallisuuden kulmakivistä, ja siitä tuli heti ilmestyessään vuonna 1960 kriitikoiden ja lukijoiden suosikki. Teos on hätkähdyttävän tuore rasisminvastainen puheenvuoro, vaikka siinä näkyykin aikansa todellisuus ja kieli. Harper Leen teos kuvaa harvinaisella taidolla, miltä rasismi näkyy ja tuntuu - yhä edelleen.

KirjatRomaanitModerni kaunokirjallisuusKuin surmaisi satakielen


Olen alussa, mutta jo aika hurmaantunut aikakauteen sekä amerikkalaisuuteen mitä se oli silloin Alabamassa.
Kouluun meno ja kaikki mitä siellä kohdattiin on mainio kuvaus !
Olen saattanut tämän nähdä leffana, sillä googlailussa tuli vastaan kuvia jossa Gregory Beck on mukana, ja se tuntui tutulta. Taisi napata Oscarin Atticuksen osasta.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10