Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 11.  (Luettu 30838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #60 : 19.05.19 - klo:07:50 »
Maata on puolustettava sekä ulkoisia uhkia että sisäisiä uhkia vastaan. Mieleeni on jäänyt kohtaus Pohjantähden alla -elokuvasta. Janne Kivivuoren lapualaiset muiluttajat käskivät hänen laulaa Valan. Komeasti lauloikin: "Sinuun koskea ei väkivalta saa." Muiluttajat vilkaisivat toisiinsa noloina. Huomasivat kai olevansa siinä sitä väkivaltaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #61 : 19.05.19 - klo:09:46 »
Ei minulla ole lisättävää tähän kohtaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #62 : 19.05.19 - klo:14:50 »
Olet taitava kirjoittelija. Minulla tuli heti mieleeni Töyryn isännän kohtalo kirjassa osa I, mutta onko kapina maan puolustamista vai ei. Että en itse käyttäisi teksteissäni ns veljessotaan viittauksia, samoin tuntuu kaukaa haetulta lapualaisten syyllisyys maanpuolustamiseen verrattuna.
Mutta kukin ajatelkoon kuin hyväksi näkee.
« Viimeksi muokattu: 19.05.19 - klo:14:55 kirjoittanut 1944 »

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #63 : 19.05.19 - klo:21:03 »
Tapamme mukaan olimme tänään kirkossa ja sen jälkeen seuraamassa seppeleen laskua ja puhetta sankarihautausmaalla, kirkkoa vastapäätä. Vuosi vuodelta se väki vähenee, joka tulee Kaatuneiden muistopäivän jumalanpalvelukseen ja haudalle. Samoin vähenee kukat sankarihaudoilla. Ennen lähes joka sankarihautakivellä oli kukkakimppu, ostettu tai oman pihan kukkia. Nyt laskin 30 kimppua ja hautakiviä on noin kaksi ja puoli sataa.
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #64 : 19.05.19 - klo:22:19 »
Tuntuu kaukaa haetulta lapualaisten syyllisyys maanpuolustamiseen verrattuna.

Saanen lainata edelleen Väinö Linnaa, tosin eri teoksesta: "Ei tässä syyllisiä kaivata vaan Lahtista ja konekivääriä." Maanpuolustus ulkoista uhkaa vastaan yhdisti keskenään kahinoivat suomalaiset. Eihän siitä muuten olisi mitään tullutkaan. Siksi on vältettävä nykyisenkin Suomen kärjistyvä jakautuminen 'meihin' ja 'niihin'. Se ei onnistu erimielisyyksien kätkemisellä vaan niiden sovinnollisella käsittelemisellä.
« Viimeksi muokattu: 20.05.19 - klo:07:33 kirjoittanut Pena »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #65 : 20.05.19 - klo:01:36 »

   Käsitellään sovinnollisesti.

Oikeus on aseissa.

Totuus ei ole aseissa.

Sisäinen ja ulkoinen uhka

Taitava kirjoittelija on myös älykäs.

Omaisuus on aseissa = vahvemman oikeus

Olemassaolon taistelu on kamppailua elintilasta.

Sisäinen ja ulkoinen uhka korvien välissä ja kuuloetäisyydellä

Siinä oleellisessa suhteessa ihminen ja eläin ovat samankaltaisia, että he tarvitsevat reviirinsä.

Wikipedia muun muassa:

Reviirillä voidaan joskus tarkoittaa  r a j a a https://fi.wikipedia.org/wiki/Raja :

Elokuvat ja tv-sarja:

    Raja (The Border), Jack Nicholsonin ohjaama elokuva vuodelta 1982
    Raja, Indra Kumarin ohjaama elokuva vuodelta 1995
    Raja, Muppalaneni Shivan ohjaama elokuva vuodelta 1999
    Raja, Ezhilin ohjaama elokuva vuodelta 2002
    Raja, Jacques Doillonin ohjaama elokuva vuodelta 2003
    Raja 1918, Lauri Törhösen ohjaama elokuva vuodelta 2007
    Raja (Gräns), Ali Abbasin ohjaama ruotsalainen elokuva vuodelta 2018
    Raja – the Border (engl. The Border), kanadalainen televisiosarja.


Wikipediassa on myös, että raja voi tarkoittaa: "... asioiden vaihtumiskohta myös kuvaannollisesti tai muuten ..."

Emme halua verta, vaikka lauletaankin Golgatan veressä voima on. Se ei olekaan Siionin virsi. Me emme puhu suoraan. Etsimme ulospääsyä. Rajan voi ylittää ‒ tai alittaa ‒ tai ohittaa ‒ tai pahimmassa tapauksessa mennä läpi, siis murtaa. Mur mur. Ei hyvä, mutta minkäs teet, jos ahistaa. Ahiksella ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Tai on. Kaikki liittyy kaikkeen.
Hannu Salama, tuo punakapinallisen perillinen kirjoittaa runossaan:
Siellä oltiin me kaikki / myös minä ja Maikki

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #66 : 20.05.19 - klo:15:36 »
En tainnut olla foorumilla Stealin aikaan, "enkä tunne sitä miestä" , mutta kysyisin mitä vikaa on "maahanmuutto kriittisyydessä"?
Itsekin sitä olen, mutta en suinkaan maahanmuutto vastainen.
Puolestani keskustelua aiheesta ei tarvitse jatkaa jos se herättää liian suuria tunteita.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #67 : 20.05.19 - klo:16:04 »
 Osallistuin niihin keskusteluihin aika tiukastikin yrittäen olla Stealin puolella, mutta minulle jäi tympeä maku siitä, että miten raaalla tavalla Steal tuli ulosajetuksi. Olen minäkin ollut kaksi eri kertaa myllytettynä, oikeastaan kolme yhtä vastaan. En tiedä, että miten ne kestin. Täällä on tabuaiheita, jotka ainakin minun on syytä pitää mielessä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #68 : 20.05.19 - klo:16:16 »
Nimimerkki Stealin kohdalla oli kysymys enemmästä kuin mitä hänen näillä sivuilla julki tulleista kannanotoistaan näkyi. Ulosajolle oli syynsä.

Ainakin minä usein käytän lainausmerkkejä kuvaamaan kaunistelevia nimityksiä, joiden taakse kätkeytyy jotain muuta. Niinpä viittaan 'maahanmuuttokriittisyydellä' muuhun kuin kriittiseen asenteeseen maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan. Muukalaisviha piilotetaan usein 'maahanmuuttokriittisyyden' suojaan.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #69 : 20.05.19 - klo:20:18 »
"Ulosajolle oli syynsä."
Tuo pitäisi jotenkin avata. Olisiko ylläpidolla tietoa?
Tiedän, että Penalla on pääsy muokkaamaan meidän tekstiä. Minulle on niin tehty yhden kerran. Alkoi pelottaa, että mitä foorumin taka-alalla voikaan tapahtua.
 Kuka omistaa tänne kirjoitetut tekstit: kirjoittaja vai foorumi?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #70 : 21.05.19 - klo:10:41 »
Yritin lukea foorumin säännöistä, että miten täältä henkilö voidaan ulosajaa siis erottaa. En löytänyt mistään tietoja.
Tämä on mielestäni aika vapaa foorumi, että pitäisi olla tarkka sananselityksessään. Penalla näyttäisi olevan sisäpiiritietoja, että ole hyvä kirjoita niitä.
Ei ole kivaa havaita tulleensa kompromettoiduksi Stealin asiassa. Minulle hän oli kuin kuka tahansa reserviläinen. Pitää uskaltaa kirjoittaa silloin, kun on kirjoittamisen aika.
Perussuomalainen on minulle kuin muittenkin puolueitten edustajat, maanpuolustusasioissa jopa parempi kuin vihervasemmistolainen.
Olen selkeästi aiemmin ilmoittanut oman puoluekantani. Tekstiyhteyksistä sekä tiukoissa tilanteissa annetuista tiedoista tiedän eräitten puoluekannat. Aikoinani sotilaana minulla ei ollut täysiä kansalaisoikeuksia so en olisi voinut asettua ehdokkaaksi valtiollisissa vaaleissa. Ei siitä mitään hyvää seurannut: lappilainen reserviläinen otti oikeudekseen nimittää minut "porvariston lakeijaksi".

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #71 : 21.05.19 - klo:11:38 »
Olen poistanut Stealin ja syynä vihapuhe kehoituksista huolimatta. Ei siitä sen enempää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #72 : 21.05.19 - klo:12:49 »
Ihan selvä asia nyt, kiitos.
Jos vielä vastaat, että kuka omistaa kirjoitukset, kirjoittaja vai foorumi. Jos haluaa tekstinsä pois, niin siinä mielessä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #73 : 21.05.19 - klo:13:46 »
Tekstinsä voisi muuten saada pois, mutta jos se on pätkä pidempää keskustelua, niin sen poistaminen välistä sotkee koko homman. Yksittäinen muihin liittymätön voidaan poistaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #74 : 21.05.19 - klo:14:14 »
Kiitos tästä tiedosta.