Kirjoittaja Aihe: Islam on rakkautta !  (Luettu 52693 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #45 : 19.06.15 - klo:11:23 »
Jumala ei ole 'meidän' eikä 'heidän', vaan kaikkeuden Luoja ja holhooja. Mikäs Jumala Hän muuten olisikaan? Uskonto on Jumalaa kaipaavan ihmisen yritys saada yhteys Häneen. Usko on Jumalata lahjaksi saatu vastaus tähän kaipaukseen.

No mutta! Nyt sain soveliaan vastauksen nasevasti uskontotieteeseen kun tulee taas tarvis. Sehän tutkii uskontoja, ei uskoa mutta sekaannusta syntyy. Saanko lainata ja tahdotko että kerron kuka tämän ensin totesi vai laitetaanko foorumi?

Ongelmani on etten ole naseva enkä viisausihminen. Muistan kyllä toisten viisaudet. Mutta aina joutuu joku ajattelemaan puolestani. Piispa Huoviselle, viisausmiehelle, valitin Italiassa etten ikinä kerkeä ajatella se ei ole hyvä.

Sekin vielä että hukkaan kuka ensin ajatteli paitsi jos oli  :026: koska aaweilee täällä. Kai.
« Viimeksi muokattu: 19.06.15 - klo:11:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #46 : 19.06.15 - klo:11:51 »
Vanhassa testamentissa on vielä noita meidän ja heidän jumalia. Abrahamin palvelijakin sillä vaimonhakureissullaan rukoilee "Herra, minun isäntäni Abrahamin Jumala! Osoita hyvyytesi isännälleni Abrahamille"

Jotta pysytään otsikossa niin lisäänpä vielä päivän koraaninlauseen: "Kukapa muu hylkää Aabrahamin uskonnon kuin se, joka pitää houkkana itseään?"
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #47 : 20.06.15 - klo:07:47 »
Islamko on rakkautta?
Luen joskus vastaamatta, mutta tämä keskustelu minua kiinnostaa, sillä olen liikkunut uskontotieteilijänä 35 v. musliimien parissa. Olen käynyt monessa seurassakin ja kerran Herättäjä-juhlissa parin vuoden aikana. Olen kääntänyt alkukielistä sekä Siionin Virret että Koraanin englanniksi runomittaan. En osaa sanoa, kummassa olen kokenut enemmän rakkautta. Taitaa olla suurin pirtein tasoissa. Molemmissa yhteisössä on vain ihmisiä, suurin osa, joka paheksuu vihaa ja väkivaltaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #48 : 20.06.15 - klo:08:43 »
Onko sellaisia ryhmiä Suomessa, joissa kansa ei lue Raamattua, vaan ovat ulkoistaneet Raamatun selityksen johtajilleen?
Körttiläiset eivät ole. Melkeinpä kaikki muut.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #49 : 20.06.15 - klo:13:06 »
Tuolla perusteella Raamattukin on väärennös ?

Nyt voin erehtyä, mutta minulla on käsitys, että muslimien keskuudessa uskotaan, että oikea Raamattu on tällä hetkellä taivaassa ja maan päällä oleva on kristittyjen väärennös.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #50 : 20.06.15 - klo:13:08 »
Körttiläiset eivät ole. Melkeinpä kaikki muut.

Tuon 'melkeinpä' sanan voi kait poistaa?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #51 : 20.06.15 - klo:13:14 »
Panepa Köpi merkille että nyt on Körttifoorumissa siteerattu Koraania.

Mt

Huomasin.  :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #52 : 20.06.15 - klo:13:19 »
Ylenkatse lienee omaa tulkintaasi.

Omaani on.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #53 : 20.06.15 - klo:13:26 »

 Mutta ihan tervettä, etteivät seurapuhujat voi perustella ajatustensa auktoriteettia Raamatulla.

Minun mielestäni ei ole tervettä, jos seurapuheen pitäjä ei voi puhettaan Raamatulla perustella, mikäli kyseessä on kristillisperäinen puheenvuoro. Paras olisi jättää sanomatta sellaiset, joille ei oo perustetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #54 : 20.06.15 - klo:14:24 »
Raamattu ei ole tarkoitettu puhujan kainalosauvaksi. Oikean ajatuksen tunnistaa yleensä ilman Vanhan tai Uuden testamentin jaettakin. Väärää ajatustahan ei saisi Raamatulla alleviivatakaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #55 : 20.06.15 - klo:22:43 »
Nyt voin erehtyä, mutta minulla on käsitys, että muslimien keskuudessa uskotaan, että oikea Raamattu on tällä hetkellä taivaassa ja maan päällä oleva on kristittyjen väärennös.

Valitettavasti kristittyjen väärennöksestä puhutaankin paljon nykyään musliimien parissa. Kuitenkin Ottomaanien parissa, korkeisiin virkoihin pääsivät vain ne musliimiteologit, jotka osasivat Vulgatan ulkoa. Erehdyin kerran väheksymään erästä Vanhan Testamentin paikkaa eräälle Seljuk Yliopiston professorille, musliimiteologille, ja hän moitti minua siitä, koska Raamattu on kuulemma pyhä kirja.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #56 : 20.06.15 - klo:22:46 »
Olen lainannut sekä Koraania että (enemmän kylläkin) Raamattua seurapuheissa ja ihme kyllä saanut aina joltakin kiitosta. Se vain osoittaa miten avoimia körtit ovat, kun hyväksyvät jopa irokeesipakanoita seuroihin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #57 : 21.06.15 - klo:06:49 »

   Mielenkiintoinen on Raamattu siioninvirsiseuroissa. Ongelma - silloin kun sitä on - liittyy täälläkin ajoittain esiintyvään
i r r a l l i s t e n kohtien käyttöön. Ymmärrän sen heikon uskon ilmentymänä (Ei kenenkään usko vahva ole, mutta joidenkin on heikkoakin heikompi, niiden jotka ovat hämmentyneitä pelastuksen koettuaan uskonelämän värikkyydestä.) Heille raamatunlause on matkasauva.
Heikot vaeltajat ovat kokeneet rukouksen tuekseen.
Kiivas kyseleminen viestii hädästä, pelastusvarmuuden menettämisen pelosta. Siihen irrallisten raamatunkohtien käyttö tuo helpotusta. Tapahtumassa on kuitenkin vain yksi osapuoli. Kohdetta ei tunneta. Käyttötilannetta ei hyväksytä kaikilta osin.
Toki kaikki harhailemme. Etsimme turvaa Jumalasta ja vastakaikua Lähimmäisestä.
Heikon uskon ilmentymällä tarkoitan ihmisen sijaintia välitilassa. Hän on kahden vaiheilla. Ollako tässä, tässä epätietoisessa ahdistuksessa vai yrittääkkö tuota tai tuota. On kuin Diabolo kahden kepin välissä (https://fi.wikipedia.org/wiki/Diabolo).

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #59 : 15.07.15 - klo:19:18 »
Kyösti.  Muslimien niiden tavallisten katsantokanta on Raamatun vastainen. Miksei olisi ?