Kirjoittaja Aihe: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti  (Luettu 26420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti
« Vastaus #75 : 16.03.20 - klo:15:19 »
Tunteita voi kuitenkin toinen kuohuttaa, kun osaa keinot. Joukon yhteiseen kuohuun tempautuu helposti mukaan.

Omakohtaista kokemusta tämmösestä ei ole ja se on tautisen totta.  Uskon kyllä tämän mahdolliseksi, sama pätee esimerkiksi niihin jotka hurahtavat psykoanalyysiin --- tästä on puhuttu niin paljoin, ja niin että kun pääsee siihen koulutukseen, olis paree olla hetkeen hoitamatta ketään...  Vaan se käy vaikeasti.  No, työnohjaamatta, kun on pikkuisen high. 

Minun suuremmat tunteet liittyi sooloihin. Olin riparilla ja kipee b---- kas ihmettä ja kummaa.  Opettelin kokeeseen tulevia raamatunkohtia, ja etsin Joh 3:16 j a luin erehdyksessä Johanneksen 14 lukua suoraan jaetta 27.  Rauhan minä jätän tewille, minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa.  Älköön teidän sydämenne olko murheellinenb, älköönkä peljätkö.
'
Juuu-uh, Kyl kyl tuli tunnetta, ja yksin olin ja Raamattu.  Kenelle tuo kuuluu,. minä tahdon siihen joukkoon --- Ja käsitin, vaan mistä, että  u s k o o n   e i   v o i    t u l l a. 


Eui  vaan voi, sehän on kahdenvälinen... Se nyt neuvottiin eteenpäin merkillisesti ja merkillinen oli se rauha jonka sain. 

Saman rauhan olen harvakseltaan kohdannut ja kahdenvälisesti en ryhmässä.  No ok, olihan ne Kiuruveden juhlat, jolloin ymmärsin j o t a i n ja itkin.  Vennon vieraassa sakissa.  Vierestä ojennettiin nenäliinaa käteen, semmoinen runsaan keski-ikäinen mies, en ikinä nähny ennen.  En hjälkeen.  Mutta jos lukee, niin kiitos nenäliinasta.  Loppu on minun ja Jumalan välistä.

Siinä ne kuohut.  Aina kun joku kuohui, aloin ärtyä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti
« Vastaus #76 : 16.03.20 - klo:15:43 »
Aina kun joku kuohui, aloin ärtyä.

Minä alan ärtyä, kun joku alkaa kuohuttaa. Muistista tuli ensiksi mieleen Helsingin metodistien kokous, jossa väräjävällä saarnamiehen nuotilla lypsettiin esirukousta pyytävien kädennostoja elokuvan avulla salin täyteen houkutellusta joukosta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti
« Vastaus #77 : 16.03.20 - klo:20:30 »
Taitaa se paasto ollakin nyt helppo toteuttaa, kun väenkokouksia suositellaan välttämään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti
« Vastaus #78 : 17.03.20 - klo:04:53 »

Tunteita voi kuitenkin toinen kuohuttaa, kun osaa keinot. Joukon yhteiseen kuohuun tempautuu helposti mukaan.




   Kolme lääkettä joukkosuggestiota vastaan: EVL, THL ja Ajattelu.

Ajattelu on ajelua, liikettä. Ajatteleva etsii, etsii taukoamatta valveilla ulospääsyä. Lepo on unta, jossa ajattelu kelluu. Valveuni auttaa jaksamaan. Uneksiminen on unta valveilla. Todellisuus iskee lujaa, jos kartamme ajattelua. Kun ajatus tulee, se on otettava vastaan ystävänä. Sitä on kestittävä. Ajatuksen kaikinpuolisesta hyvinvoinnista on viisasta pitää vaarin.
                                           
                                             Terveisin
                                             Vaari                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

http://www.kysy.fi/kysymys/mista-tulee-sanonta-ottaa-tilaisuudesta-vaarin-itse-epailen-svetisismia

https://fi.wikipedia.org/wiki/Svetisismi

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Paastoa körttiseuroista aina pääsiäiseen asti
« Vastaus #79 : 20.03.20 - klo:13:31 »
Taitaa se paasto ollakin nyt helppo toteuttaa, kun väenkokouksia suositellaan välttämään.
Yli 10 hengen kokoontumiset on kielletty. Poliisi valvoo kokoontumisrajoituksia muiden tehtäviensä ohessa, jokaisen on nyt syytä ymmärtää vastuu toimistaan.

Lähde

Poliisi-tiedotteet- Poliisi valvoo kokoontumisrajoituksia muiden tehtäviensä ohessa, jokaisen on nyt syytä ymmärtää vastuu toimistaan
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/korjattu_tiedote_poliisi_valvoo_kokoontumisrajoituksia_muiden_tehtaviensa_ohessa_jokaisen_on_nyt_syyta_ymmartaa_vastuu_toimistaan_88660