Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #75 : 16.10.19 - klo:11:45 »
Maamme ollessa EU:n puheenjohtajamaana maallamme olisikin nyt tuhannen taalan paikka edistää kauppapoliittisilla toimilla tuotannon suojaamista tuottamaan EU-maissa laadukkaimpia ja kestävämpiä kulutustavaroita eikä suosia halpatuontimaiden heikkolaatuisia rakkineita, joita ei edes kannata korjata turvaten siten kulutustavaroiden ilmastoystävällistä tuotantoa, työllisyyttä ja omavaraisuutta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #76 : 22.10.19 - klo:07:55 »
En osaa ostaa Amazonista  :102:. En tiedä onko antamani osoite jotenkin muodollisesti virheellinen, vai eikö haluamaani rompetta jostakin omituisesta syystä vain voida toimittaa Suomeen. Mutta siis sanovat vain että sorry, no can do, ja antavat noin seitsemän täysin eri vaihtoehtoa, mistä voi johtua.

Tuommoisen https://kinesis-ergo.com/shop/freestyle-pro-quiet/ haluaisin, enkä ole Suomesta löytänyt kauppaa joka myisi. Näppis on kyllä kuin kenkä, tällaisen aktiivisesti käyttäjän pitäisi testata se ennen ostopäätöstä, mutta missään ei ole mahdollisuutta siihen. Tuokaan ei näytä täysin siltä mitä haluaisin, mutta on sentään oikeaan suuntaan jo.

Erittäin riivattua mielestäni on se, että sanan keyboard takia näppistä ei osata ajatella muuten kuin litteänä lautana yhä edelleen, vaikka se on ergonomialtaan tasan väärä ratkaisu. Haluaisin näppäinpallon, mutta en osaa itse sellaista rakentaa.

On se taas kun kuluttajan raha ei kelpaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #77 : 22.10.19 - klo:11:29 »
Sama juttu meikämannella, joskus Amazonia tutkin...oli joku cd-levy kiikarissa,
mutta se jäi aikomukseksi.

Mulla on rakkineet toimineet viime kuukausina ihan tyydyttävästi.
Mutta vanhentuneet ohjelmat välillä tökkii, pienet puutteelliset ohjelma-ongelmat
välillä rassaa ja kuluttaa aikaa.
Olen ohjelmien käyttäjä enkä mikään bittinikkari.
Nytkin on mielessä pientä "puutelistaa" kysymyksineen mikä on ehkä tänään lähdössä
yhdelle tutulle IT-konsultille. Iltasella aikaa naputella mestareiden liigaa seuratessa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #78 : 27.11.19 - klo:14:41 »
Onko kynsileikkuri rakkine? Sellainen pieni mekaaninen muutaman euron maksava. No, joka tapauksessa hiljattain ostamastani uudesta yksilötä (ostin kun vanha väsähti eli löystyi) poksahti se päällimmäinen metalliosa ihan vain poikki, kun äsken varpaankynsien parissa askartelin. Ehkä minulla vain on vahvat kynnet? Ei olisi pitänyt heittää vanhaa metallinkeräykseen, siitä saisin nyt varaosan.

Asiaakin oli: kun loisteputkivalaisin muuttuu discovaloksi ja sitten sammahtaa, mistä tietää, onko vika lampussa vai kuristimessa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #79 : 27.11.19 - klo:15:21 »
Mun pitkä kokemushistoriani on osoittanut että vika on yleensä aina lampussa.
En toki sitä tiedä etukäteen, mutta aina lampun vaihdon jälkeen olen huomannut
että uusi lamppu on ruvennut pelittämään ilman kuristimen vaihtoa.
Voisin koittaa pojaltani (sähkömies) kysyä tietääkö sen jostain muustakin
kuin siitä että loisteputkivalaisin ehkä hiukan tummunut.

 :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #80 : 27.11.19 - klo:17:20 »
Yleensä viallinen kuristin värisee ja pitää pintä ääntä. Mutta yli 90% vika on lampussa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #81 : 16.03.20 - klo:17:10 »
^Vika oli lampussa. Vaihdoin jo aikaa sitten. En suorittanut lampunvaihtoa körttiläisittän. Lampunvaihtovitsejä on eri uskonnollisista ryhmistä, ja körttiläiset tekevät sen niin että yksi pitää lampusta kiinni ja muut ryyppäävät niin että huone pyörii. Olen tainnut tuon aiemminkin kertoa.

Nyt ongelmarakkine on tämä läppäri, joka ylikuumenee. Olen jo polttanut sillä kroonisen mustelman reiteeni. Muutamankin kerran pimahtanut ja sammunut kesken kaiken. Tuuletin kyllä puhaltaa, mutta teho ei riitä. Jäähdytän kylmävaraajilla, siis niillä joita käytetään kylmälaukussa. Pitäis nikkaroida niitä varten teline. Tarvikkeet on, aikaa ei.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #82 : 16.03.20 - klo:18:42 »
^Vika oli lampussa. Vaihdoin jo aikaa sitten. En suorittanut lampunvaihtoa körttiläisittän. Lampunvaihtovitsejä on eri uskonnollisista ryhmistä, ja körttiläiset tekevät sen niin että yksi pitää lampusta kiinni ja muut ryyppäävät niin että huone pyörii. Olen tainnut tuon aiemminkin kertoa.

Nyt ongelmarakkine on tämä läppäri, joka ylikuumenee. Olen jo polttanut sillä kroonisen mustelman reiteeni. Muutamankin kerran pimahtanut ja sammunut kesken kaiken. Tuuletin kyllä puhaltaa, mutta teho ei riitä. Jäähdytän kylmävaraajilla, siis niillä joita käytetään kylmälaukussa. Pitäis nikkaroida niitä varten teline. Tarvikkeet on, aikaa ei.


Ei taida sinun kontit ratkaista ongelmaa vaan varsinainen vika on korjattava. Hommaa voit yrittää putsaamalla konetta esim C Cleanerilla se tyhjentää välimuistit ym.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #83 : 23.03.20 - klo:20:11 »
Liekö netin käytön paljo lisääntyminen corona-viruksen takia hankaloittanut tänään läppäriäni.
1. Kirjautiminen tälle foorumille ei onnistunut ennen kuin päivitin salasanan . Se onnistui.

2. Maalaus-toiminto ei onnitu YouTubessa, ja näinollen en voi linkittää musiikkia.
    Tekstin maalaaminen kyllä onnistuu ja liittäminenkin käy nyt kun pääsen taas
    kirjautumaan.

Mitä pitäisi tehdä että YouTuben kappalleen nimen saa maalatuksi ja sitten kopioiduksi ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #84 : 23.03.20 - klo:20:37 »
Oletko kokeillut uudelleen? Täällä maaseudulla, kun ei monellakaan ole kiinteitä laajakaistoja, vaan hoimitaan langattomilla yhteyksi, niin viime päivinä on ollut kuormitusta. Se hidastaa ja välillä tökkii joidenkin sivujen toimintaa.
Itselläni on toiminut melko hyvin. Olen kyllä pääosin käyttänyt tätä iltaisin. Moni tekee päivällä etätyötä kotoa, jolloin kuormitus on kovempi. Joku viime viikolla valitteli yhteyksiä, kun yritti kotoa töitä tehdä.
Pyryharakka

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #85 : 23.03.20 - klo:20:39 »
Riitta-mummi,

Minä tein näin

- avaan kaksi ikkunaa toisen youtubea varten ja toisen ikkunan tämän foorumin viestin kirjoittamista varten.

- kirjoitin selaimen osoiteriville www.youtube.com
- sitten kirjoitin youtube haku lokeroon  "tuiki tuiki tähtönen" eli sen laulun nimen, jonka haluan kuulla ja laittaa tänne
  kuultavaksi.
- sitten klikkasin siitä oikealta sen haluamani kappaleen, ehdotuksiahan tulee useita
- kappale/filmi alkaa soida
- sitten vien hiiren selaimen osoiterivin päälle ja klikkaan sitä kerran hiiren oikeanpuoleisella korvalla, jolloin teksti tulee maalatuksi   siniseksi, sitten  napsautan  kerran hiiren vasemmalla korvalla sanan  kopioi (otan nyt siis kopion siitä sinisenä olevasta kappaleen/filmin nimestä)

- lopuksi siirryn tänne foorumiin avaamaani viestinkirjoituksen lokerikkoon ja painan ctrl + v



https://www.youtube.com/watch?v=Vrn9dma0cm0


 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #86 : 23.03.20 - klo:21:11 »
Aika oikeita asioita. Verkko ei ole ollut koskaan niin kovilla kuin nyt, kun väki on karanteenissa ym. Jos on hankkinut nuukasti verkkokapasiteettia ja sitä syödään nyt muille niiin jää Ylen vähän jäljelle. Itselläni on 150Mb ja se toimii juoheasti kun tukiasema on kohdalla vastapäisen talon katolla.

Minulla Chrome luutui päivällä ja siitä pääsi eroon vain sammuta ja käynnistä  uudelleen toiminnolla. 

Nämä alkuperäiset käskyt toimivat erinomaisesti

Ctrl+c  = copy eli kopioi
Ctrl+p = print
Ctrl+v = paste eli liitä
Ctrl+x = cut eli leikkaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #87 : 23.03.20 - klo:21:57 »
Jatkoa edelliseen.
 Pari harvemmin käytettyä toimintoa

Of the most useful Windows short cuts is "Control Z." By pressing it, one can undo his last actions. Did you write or erase too much? No problem. Just type "Control Z" and you will return to where you were before your mistake. (And if you "corrected" yourself by mistake, don't worry... just type "Control Y" and you will undo your "correction"!)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #88 : 24.03.20 - klo:11:38 »
Onko siis teillä muillakin niin ettei YouYubea saa kopioitua maalamalla ja kopioi-toiminnolla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #89 : 24.03.20 - klo:14:14 »
https://www.youtube.com/watch?v=x9Lp5ciGJYg

No, ihan vaan kokeilin miten teen silloin harvoin kun tänne jotain tuubista laitan.
Aika lailla siten kuin Annika ja Seppo tuossa aikaisemmin kertoi:
- kirjaudun foorumille
- haen esille ketjun mihin meinaan laittaa
- avaan tuubista, tai yleisemmin omasta jemma-arkistostani sopivan kipaleen
- laitan kipaleen käyntiin
-ylhäältä nimi-riviltä (youtube....jne) klikkaan hiiren vasemmalla, tulee "maalatuksi"
- jos edellinen ei toimi, niin sitten maalaan nimen hiirellä vetämällä, vasemmalla painikkeella
- maalatun nimen päällä oikealla painikkeella valikko esiin, siitä kopioi
- siirryn foorumin ketjuun...vastaa painike
- kun olen foorumin täyttöruudussa, hiirellä oikeaan kohtaan
- hiirellä oikea painike, valikko esiin, siitä liitä

Noin minä olen toiminut ja pelittää hyvin...  :eusa_angel: :023: