Keskustelu > Seuratupa

Ortodoksisuus osa 4

(1/18) > >>

007:
Täytyy tutustua teokseen sitten kun ja jos se tulee kirjastoon. Itselläni on joitakin Karjalan vanhoja luostareita käsitteleviä kirjoja ja olen hyvin kiinnostunut aiheesta.

https://aamunkoitto.fi/kulttuuri/muhkea-teos-vie-lukijansa-aikamatkalle-karjalan-kadonneisiin-kirkkoihin

Viisveisaaja:
Itse luin joskus jonkun ortodoksimunkin kirjan joka käsitteli oliko se hengessä vaeltamista.
Kuitenkin siinä oli hänen kilvoituksestaan ja löytöjä rukouksesta sun muusta.
Oli hyvin syvällinen eepos.

Ajattelin että ortodoksisten kirjallisuuteen joskus perehtyisin enempikin, mutta niin on jäänyt, mitä nyt matkoilla kirkoissa käväissyt ja ostellut niiden reliikkejä tai no rihkamaa niiden kioskeista.

Viisveisaaja:
Ortodoksisuus, heränneet ja vaikka helluntailaiset.

Jotenkin ortodoksisuus jotenkin, siis ortoboksi  eli oikeaoppisuus kai käännös, niin edellä kirjotetuista kirkkokunnista ovat, siis oikea oppisia, mutta jotenkin ihmettelen minä miksi eivät ota kantaa tämän ajan asioihin?

Ei kai joku herännäisyys, körtit tarkoita että nyt ollaan ulkopuolella tämän arki elämän?

Useasti tuntuu.

No onhan olemassa kristillinen liito, öö kristillisdemokraatit, mutta kun he minusta ovat tuhansia vuosia takana mitä tapahtuu nyt ja miten suhtautua siihen.

Rakastaa lähimmäistä ei ole oppi Raamatusta, vaan syöväthän opetuslapsetkin jyviä katkotuista ruisviljelmiltä tai sinne päin.

juhani:
Kristillinen liitto, vaikka he ovat konservatiivisia... se ei minua haittaa. Mutta haittaa se, että Raamatulla on vähän parempi asia kuin Suomen lakikirjalla.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: juhani - 13.06.23 - klo:18:34 ---Kristillinen liitto, vaikka he ovat konservatiivisia... se ei minua haittaa. Mutta haittaa se, että Raamatulla on vähän parempi asia kuin Suomen lakikirjalla.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan Raamatussa tietysti asiaa paljon tärkeämpää kuin suomenlakikirjoissa, mutta jotenkin niiden tuominen esiin jonkun poliittisen puolueen tehtävänä ei oikein toimi.

Kun Raamattu ei ole Suomenlaki ja Raamatun ohjeet hyvään elämään on enempi henkisiä ja ei voi Raamatusta ottaa politiikkaan tähän hetkeen sopivia neuvoja ja ihmiset vielä tulkitsee Raamattua aivan hassusti useimmiten.
-Jotenkin jengi kuvittelee, että he oikein tulkitsevat ja sitten vaativat Raamatun lain mukaista elämää, mutta eivät Raamatun Hengen.
Eli vaikka nykyajan kasvatus, naisten asema tai vaikka ruokavalio, niin en olisi väittämässä että tässä ajassa nuo asiat on huonommin koska useimpien tulkinnan mukaan ne pitäisi olla toisin kuin nyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta