Keskustelu > Yleinen keskustelu

Politiikkaa osa 14.

<< < (3/30) > >>

Riitta-mummi:
Suuri voitto Persuille tuli jo kun Riikka Purra sai nimityksen 'urhokekkoseksi'. Tästä kansa tykkää !

karjalaisenkyösti:
Koen, että vihervasemmisto ei suhtaudu minuun suvaitsevaisesti. PS taasen suvaitsee minua.
Lukekaa vanha tekstini ”Humanismin diktatuuri”. Siinä syyt, miksi olen iloinen, että Suomi ei ajaudu yksiäänisyyden suuntaan vaan on olemassa vastapainoa vihervasemmistolle.

Seuraavaksi kehun itseäni:
Nyt on vaalimainosten jakajia liikkeellä, ehdokkaat niitä myös jakelevat. Jos jakaja sattuu kohdalleni, otan mainoksen mahdollisimman ystävällisesti vastaan. Tuntuu vähän pahalta, kun moni kävelee ynseästi vain ohi kieltäytyneet mainosesitteestä.
Jokaista vaalitaiston lähtenyttä riippumatta puolueesta pitäisi kunnioittaa ja arvostaa, he näkevät vaivaa hyvinä pitämiensä asioiden puolesta.



Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 28.03.23 - klo:07:03 ---Koen, että vihervasemmisto ei suhtaudu minuun suvaitsevaisesti.

--- Lainaus päättyy ---

Voisitko täsmentää, millaisista kokemuksista käsityksesi nousee? Eri mieltä oleminen on erotettava suvaitsemattomuudesta, sen toki ymmärrät.

Mörtti-57:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 27.03.23 - klo:16:43 ---Ei ole viisasta antaa PSlle populistileimaa.
PS on ehkä Suonen suurin puolue ensi vaaleissa.

--- Lainaus päättyy ---
Perussuomalaisen puolueen perustajan Timo Soinin gradu oli perussuomalaisuuden käsikirja.
Timo Soinin pro gradu -työn Populismi – politiikkaa ja poltinmerkki: SMP:n roolinmuutos (Helsingin yliopisto, valtio-oppi, 1988) On hämmentävää, miten perusteellisesti 25-vuotias Soini analysoi populismia ja miten tarkasti hän jo vuonna 1988 vähintäänkin alitajuisesti suunnitteli perussuomalaista kansanliikettä.
Perustuuhan puolueen ohjelma hyvin paljon populistiseen laskelmointiin, jossa nostetaan paljon kansaa kiihottavia ja kuohuttavia asioita.
Perinteisesti on saavutettu vaaleissa menestystä, kun vastakkainasettelulla ja uhkatekijöillä on saatu köyhät kansanjoukot jotakin ihmisryhmää vastaan.
Persujen jo tasokas ehdokaslista antaa kyllä toivoa, että eduskuntaan nousee enemmänkin hyvin koulutettua ja fiksua ihmistä.

Ihmettelen myös, miksi Kyösti on kokenut, että "vihervasemmisto" on suhtautunut häneen epäsuvaitsevasti?
Minä olen käynyt persujen ja melkein kaikkien puolueiden vaalitilaisuuksissa Lapualla, Polvijärvellä ym. ja hyviä juttutuokioita on ollut ja tarjoilukin on aina pelannut. :eusa_angel:

007:
Kävin äänestämässä jo ekana ennakkoäänestyspäivänä niin kuin tavallisestikin teen. Olen ollut koko ikäni vasemmistolainen ja puolueen jäsenkin jo aika kauan, joten on helppoa äänestää kun vain ehdokkaan löytää. Kuivalaisen Maijalle Joensuusta meni ääni kuten kuntavaaleissakin. Hän on nuori ympäristötekniikan opiskelija yliopistossa ja pienyrittäjä. Nätti ulkonäkökään ei ole rasite. En enää nykyisin hirveästi ota pulttia vaaleista; menee miten menee ja suomalaiset on vähän sellaisia, että äänestävät aina opposition valtaan seuraavissa vaaleissa ja sitten taas seuraavan opposition.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta