Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje 10. luku

<< < (3/4) > >>

karjalaisenkyösti:
Aina silloin tällöin joku kertoo minulle, että "Jumala puhui minulle, että..".
Minulle tulee aina sellainen tuomasmainen olo.
Toisaalta, Jumalalla on tapana puhua, joten ehkä hän on kuullut Jumalan puheen ja minä olen vain turhaan skeptinen asian suhteen.

Tuli mieleeni eräs viesti, jonka joku koki saaneensa Jumalalta. Tämä taisi olla joskus 80- luvulla.
Viestin mukaan seuraava talvi tulisi olmaan niin kylmä, että se aiheuttaa ongelmia ja kaupoista loppuu ruoka.
Taisi olla vielä niin, että vihannesten hinnat nousevat korkeiksi. Ainakin joku osa minusta uskoi tuon viestin, vaikka se ei ollutkaan oman sisikuntani tuotetta.
Sitten kuitenkin kävi niin, että talvi taisi olla yllättävän leuto ja hämmästyksekseni kävikin niin, että vihannekset tuntuivat tavallista edullisemmilta.
Se osa minusta, joka tuohon puheeseen oli uskonut ihmetteli, että miksi asiat menivät juuri päinvastoin, kuin tuossa  viestissä oli kerrottu.
Kävikö siinä niin, että ihmiset tekivät parannusta riittävästi ja siksi noita tuomioita ei tullutkaan, vai oliko sittenkin niin, että viesti ei ollutkaan Jumalalta, vai onko tässä vielä jokin muu tuntematon tekijä, jota en osaa ottaa huomioon?

karjalaisenkyösti:
Tuon tähän erään ääriesimerkin erään uskovaisen sisikunnan epäilyttävästä viestistä. Yleensähän ne viestit ovat tavallisempia.
Eräästä kirjasta luin, kuinka eräs henkilö oli saanut tällaisen viestin: "Jos todella luotat minuun, voit autolla ajaessa laitta silmät kiinni."
Tapauksella oli onnellinen loppu, koska tämä viestin saaja ei totellut tuota viestiä eikä siis halunnut luottaa tuohon viestin tuojaan.

Riitta-mummi:
On joukoittain ( legiottain ) ääniä, kehoituksia, kirjoituksia ja houkutuksia joista on vaikea erottaa ovatko hyväksi tai pahaksi.

Suuri apu on jos on saanut kyvyn erottaa henkiä. Niistä Paavali opettaa 1.Korinttolaiskirjeen 12. luvussa.

karjalaisenkyösti:
"Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."

Tuosta tulee mieleeni Jaakob 1:2.  "Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin"

Jumalan työkalupakki on laaja. Toisista työkaluista pidämme, monista emme pidä, ja silti ne työkalut saavat aikaan hyvää lopputulosta - jos ei aina meille, niin ainakin kokonaisuudelle, eli Kristuksen ruumiille ja Jumalan hyvälle suunnitelmalle.

"  "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.  "
Tätä asiaa Paavali taisi sivuta myös jossain aiemmissa Korinttolaiskirjeen luvussa.
Tätä silloin kyselin ja kyselen edelleenkin, että mitä tällä tarkoitetaan.

Pena:
Epäitsekkyys näyttäisi olevan Paavalille keskeisin ajatus, jopa pelastuksen kohdalla.

Kenenkään ei pidä etsiä omaa etuaan vaan toisen parasta.

Minäkin yritän aina tulla toimeen kaikkien kanssa; en etsi omaa etuani vaan muiden ihmisten parasta, jotta he pelastuisivat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta