Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje 4. luku

<< < (4/6) > >>

vn:
Uskon olevani Jumalan Rakkauden kohde!
Mitä ovat ne teot mitä Jumala tahtoo minun tekevän?
Osaanko tehdä epäitsekkäästi, laupiaasti, näenkö ja kuulenko?
Olenko valmis laittamaan itseni likoon?
Antamaan aikaa, löytämään ja sanomaan lohdutuksen ja rohkaisun sanoja?

vn:
Valtava asia että Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!
Ja Hän on tehnyt kaiken puolestamme!
Hän antaa meille Voiman!
Lauletaan nimessään on valtava voima!

malla:
Tahto onkin mielenkiintoinen asia.
Ajattelen, että tahto on enemmän kuin ihmisen tunnemaailma.
Kun avioliittoonkin mennään niin ei siinä kystyä tuntuuko sinusta siltä tsai tuolta vaan siinä kysytään että tahdotko.
Monesti ihmisen tunteet voivat viedä sivuraiteille, jsokin niillä on oma paikkansa ihmisen kokonaisuudessa.
Mutta uskon, että oikeanlainen tahto on hyvä ja sen alla tunneelämäkin tulisi kai toimia oikein ja Jumalan tahdon mukaisesti.
Jeesus saattoi kiysyä mm:

Matt. 15:28

Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Mark. 10:51

Ja Jeesus puhutteli häntä sanoen: "Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Niin sokea sanoi hänelle: "Rabbuuni, että saisin näköni jälleen".

Luuk. 18:41

"Mitä tahdot, että minä sinulle tekisin?" Hän sanoi: "Herra, että saisin näköni jälleen".
----

Muiden maiden käännöksistä ja alkukielistä en osaa sanoa, mutta noissa 33/38 ainakin puhutaan tahdosta, ei siitåä, että Jeesus olisi kysynyt että tuntuuko sinusta että voisin tehdä...vaan hän kysyy: tahdot?

Herra ohjatkoon oikeanlaiseen tahtoelämään niin silloin tunne-elämän puolikin uskoisin olisi turvallisessa valkamassa.

vn:
Joo, jännä juttu, Jeesus kysyi ihmiseltä mitä hän tahtoo!

vn:
Ihmisen tahto voi olla voimakas, sanotaan että se vie läpi harmaan kiven.
Voidaan kysyä, kenen hallinnassa tahtomme on, Jumalan vai sielunvihollisen?
Siis, kuka meitä hallitsee ja johtaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta