Keskustelu > Yleinen keskustelu

Homoseksuaalisuus

<< < (2/43) > >>

llwyd:
Vähän samoilla linjoilla kuin muutkin ketjussa: asia on niin itsestäänselvä ettei sitä välttämättä tule erikseen miettineeksi. Kirkon kanta on mikä on ja surkuteltava (kun yrittää löytää kompromissia pohjimmiltaan epä-kristillisten, omavaltaisten konservatiivien kanssa), mutta hienoa kyllä tässä liikkeessä ei sitä(kään) kiveä suostuta heittämään. Omassa ystäväpiirissäni on suuntauksiltaan kaikenlaisia eikä makuuhuone-käyttäytymisellä ole mitään korrelaatiota muun toiminnan ja persoonallisuuden kanssa - eikä siitä olla sairaalloisen kiinnostuneitakaan (toisin kuin esim. Päivi Räsänen). Ylipäänsä tämä moderni kategorisointi on vähän hupsu: epäilisin että "luontaisesti" (mitä emme yleensä ole, kun olemme aina jossain kulttuurissa)  inhimillinen seksuaalisuus on laaja skaala eikä kaksi tai kolme raudanlujaa kategoriaa. (Tätä kantaa eivät kyllä varmaan kaikki seksuaalivähemmistö-aktivistit hyväksyisi.)

Jaakkoopuukkoo:
Hatunnosto Hölkäselle!

Alavudelle muutettuani yllätyin, miten fiksutkin ihmiset voivat olla homofobeja. Seurakuntanuori-tyyppiset toverit siirtyivät raamattua lehteilemään ja siteerailemaan jotakuta pappia, kun oma argumentaatiokyky loppui ja kun raamatusta loppui sivut niin keskittyivät lähinnä puhisemaan vihaisesti.

Itsellä oli hiukan surullinen olo siitä, miten lujassa tuollainen ihmiskielteinen asenne voi olla sellaisillakin ihmisillä, joita arvostaa.

Lentoaura:
seksuaalisuus on jännä asia. Lieneekö sitten kasvatuksessa vai missä, kun minä pienenä en millään ymmärtänyt niitä kavereita ja aikuisia, ketkä homoutta esimerkiksi väheksyivät.
Itselläni ei ole mitään erilaisuutta vastaan, mutta en voi olla tuntematta myötätuntoa niitä kohtaan, joiden suuntaumusta esim. perhe ei hyväksy.

Mikä näillä ihmisillä on nykyään kunnon rehellisyyttä vastaan. Asioiden kiertelemisessä ja kaartelemisessa tai tuomitsemisessa sitä vain kieroutuu itsekin.

Hölkänen:
Kiitos teille! Pelkäsin, että tämä ketju vaietaan kuoliaaksi, mutta kyllä herännyt kansa taas kerran rakasti joukkoon. :D Minullahan on myös viidesläistä taustaa ja se ei hirveästi ainakaan edistänyt oman identiteetin löytymistä... Mutta tuo Juntusen puhe Herättäjäjuhlilla tuli tarpeeseen.

En tiedä, tuliko avauduttua turhankin dramaattisesti. :roll: Heti valaistuttuani rupesi suunnattomasti risomaan, että kirkko ei tiedä mitä ajatella asiassa, joka olikin sitten loppujen lopuksi näin selvä. Kirkolla ei tunnu olevan meille mitään sanottavaa parisuhdeasioissa, joten liekö ihme että mallit haetaan ties mistä. Kyllä minä olen todella pettynyt ja osittain menettänyt luottamukseni kirkkoa kohtaan.

Pitää varmaan ottaa tuohon hedelmöitys- ja adoptioasiaan kantaa tuolla omassa ketjussaan... Joskus tulevaisuudessa, kun jaksaa kunnolla vaahdota. :wink: Nyt on vain semmoinen uudestisyntynyt olo, että voisi tältä istumalta mennä tuonne helluntaiseurakuntaan hokemaan hallelujaa ja pitämään todistuspuheen. :twisted:

Teme:
Noh... luulen, että samaa sukupuolta olevien parisuhde on hieman omituinen ja uusi kysymys kirkon historiassa. Sitä sentään on 2000 vuotta takana ja vasta nyt joudutaan sitä oikeasti pohtimaan. Luulen, että meillä heteroillakin on hieman hämmentynyt olo, miten asioihin pitäisi suhtautua. Luulen, että juuri tuosta hämmentymisestä johtuu rajuimmat kommentitkin... Tähän saakka kuitenkin asiasta on vaiettu täysin.

Teme

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta