Kirjoittaja Aihe: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi  (Luettu 20876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #120 : 22.10.21 - klo:16:53 »
Ylläpidon edustajan turhan hyökkäävä keskustelutyyli näyttäisin karkoittavan väkeä palstoilta ja tekee jäljelle jäävillekin oleskelun vähemmän miellyttäväksi.
Aamen!  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #121 : 22.10.21 - klo:17:03 »
Tämä aihe näin yleensä maanpuollustus, niin siinä toivoisin enempi yhteenhiileen puhaltamista erilaisine taustoinemme. Uskon jopa viherpiipertäjien ultraliberaalisen maahanmuuton hyväksyvinä olevan siitä samaa mieltä, että omaa maata tulee puollustaa.

Maanpuolustus on jo pitkään ollut kovin kansainvälinen aihe. Ei ole kysymys pelkästään oman maan puolustamisesta vaan siitä, mistä suunnasta haetaan liittolaiset ja näin myös tullaan valinneeksi suunta, mikä koetaan uhaksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #122 : 22.10.21 - klo:17:04 »
Ylläpidon ja oiskohan luterilaissellakin pieni osuus. Minulla on varmasti suuri osuus ja pahoittelen sitä, kun sen takia jengi kaikonnut.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #123 : 22.10.21 - klo:17:08 »
Maanpuolustus on jo pitkään ollut kovin kansainvälinen aihe. Ei ole kysymys pelkästään oman maan puolustamisesta vaan siitä, mistä suunnasta haetaan liittolaiset ja näin myös tullaan valinneeksi suunta, mikä koetaan uhaksi.

Toi on niin totta.

Koko maailma on mennyt niin pieneksi internetin vuoksi.

Pena oikeassa tossa liitoutumisessa ja siinä on myös uskonnolla isoosuus miten liitoudutaan.

Ollessani Ruotsissa kielikoulussa, niin samassa luokassa oli serbejä ja miitä muita öö kosovolaisia ja niitä kun soti silloin.
Serbialainen ortodoksi porukka ei tykännyt, kun enempi hengailin ja juttelin muslimien kanssa. Niiden mielestä liitouduin väärän porukan kanssa, vaikka enhän mä ollut muslimi ja sama kun hengasin kuubalaisen kanssa, niin sen porukka mielsi jotenkin ihan ulos yhteisöstä.

Oudoksi maailma on mennyt.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #124 : 22.10.21 - klo:17:09 »
Minulla on varmasti suuri osuus ja pahoittelen sitä, kun sen takia jengi kaikonnut.

Luulen, että sinä olet aina ilmaissut jyrkätkin kantasi omina henkilökohtaisina mielipiteinäsi. Et ole väittänyt, että toisella tavalla kokevat olisivat perustavalla tavalla väärässä. Olet myös kertonut taustan sille, että opettajamaisuuteni - josta en pääse eroon - aiheuttaa vastustusta. Seurassasi on aina helppo hengittää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #125 : 22.10.21 - klo:17:22 »
Mihin ylläpidon moittijat pyrkivät?
Vaihtamaan ylläpitäjiä ja asettumaan itse heidän paikalleen?
Lopettaa koko körttifoorumin tällaisena keskustelualustana?

Onko muissa keskustelufoorumeissa täydellisiä ylläpitäjiä?
Toivottavasti täällä löytyy enemmän kiitollisuutta hyviä foorumimme ylläpitäjiä kohtaan,
silloin heidän on helpompi jatkaa täällä omalla paikallaan....voimia ja jaksamista ylläpitäjät!
Me kirjoittajat olemme täysiä paskiaisia, ainakin sellainen vaikutelma lukuisille lukijoille
täältä näkyy....valitettavasti...Ahtisaarta siteeratakseni.

Koitetaan etsiä muuta kirjoitettavaa kuin ylläpidon aiheeton jatkuva haukkuminen!!


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #126 : 22.10.21 - klo:17:26 »
Minä pohdin sitä miksi lukijakunta on kuitenkin selvästi lisääntynyt, vaikka meitä kirjoittajia on vain muutama. Ovatko ehkä jutut tulleet kiinnostavimmiksi.  :icon_rolleyes:

Ja se on selviö, että kun joku vastaa härnäävästi tai epäkorrektisti, lukijat lisääntyvät.
Sama ilmiö näkyy lehtien ' näppis-palstoilla' kun joku provosi, niin kirjoittajat provosoituvat. Tällainen on ikävää some-vaikutusta.

Ennen lukijoita oli samat määrät kuin kirjoittajia. Nyt luulen monen entisen kirjoittajan olevan uskollinen lukija, mutta on muitakin. Mikä heitä vetää körttifoorumia lukemaan.

Keskustelujen  kohadalla näkyy luettujen määrä, se kertoo siitä mikä kiinnostaa.
Seuratuvassa on lukijoita vähemmän kuin 1/3 siitä mitä Yleisellä puolella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #127 : 22.10.21 - klo:17:29 »
Mun kaverini sano mulle, kun valitin, et kun pomo haukku mut, niin en voi haukkua ketään, kun muut, vaimoaan ja ne lapsia ja ne kavereita.

Kaverini sanoi, että aina voit haukkua hallitusta.
Sitä saa ja voi aina haukkua.

Aika nerokas neuvo.
Samaa toivon niillekkin, kun tahtoo haukkua, niin haukkukaa hallitusta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #128 : 22.10.21 - klo:18:04 »
Samaa toivon niillekkin, kun tahtoo haukkua, niin haukkukaa hallitusta.

Haukkukaa hallitusta, mutta älkää nimitelkö sen ministereitä halventavasti!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #129 : 22.10.21 - klo:18:12 »
Siinä on myös uskonnolla iso osuus, miten liitoudutaan.

Näyttää olevan. Vaikka suomalaisten usko yleisesti ohenee, se näyttää pysyvän, mikä koetaan vääräksi uskoksi. Protestantit ovat luotetavampia liittolaisia kuin roomalaiskatoliset, jotka kuitenkin kelpaavat paremmin kuin ortodoksit. Tällaisen vaikutelman saa. Muista uskonnoista vain juutalaisuus nähdään myönteisenä. Islam, hindulaisuus ja idän filosofiat ovat selvästi vastapuolta.

Toisenkinlainen kehitys on näkyvissä. Eri uskontojen johtajat kokoontuvat toistuvasti puhumaan sovinnon ja rauhan puolesta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #130 : 22.10.21 - klo:18:23 »
Onko körttifoorumilla enää arvoa Herran elopellolla, sillä useimmat keskustelijat ovat poistuneet tältä foorumilta?  :017:

Ei kai lukumääriä tarvitse laskea? Yksikin lammas on arvokas!

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #131 : 22.10.21 - klo:18:26 »
Ai niin maanpuolustus. En oikein tiedä, mikä olisi maa, jota pitää puolustaa. Yhteiskuntajärjestelmän puolustamisen ymmärrän.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #132 : 22.10.21 - klo:18:35 »
En oikein tiedä, mikä olisi maa, jota pitää puolustaa.

Minulle on vielä opetettu, että isänmaa ja äidinkieli ovat ns pyhiä ja luovuttamattomia arvoja. Sanat pyrkivät liittämään valtion ja kulttuurin yhtä läheisiin tunnesiteisiin kuin lähiomaiset ja perhe. Toimiiko se enää nykyisessä Suomessa?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #133 : 22.10.21 - klo:18:43 »
Foorumi on viherpunavärinen yleisilmeeltään. Vain tällaiset ovat ystäviä keskenään, muita yritetään kammeta ulos vimmaisella tavalla.

Sinun kanssasi on moni varmasti erinäisistä asioista eri mieltä, ja sen myös lausunut julki.

Mutta eihän se sitä tarkoita, että sinua yritetään kammeta ulos. Vaan ainoastaan sitä, että ollaan jostakin eri mieltä.

Minä varmaan olen niitä foorumin viherpunikkeja, mutta ei se sitä tarkoita, että muita samanlaisia pitäisin jonain ystävinäni. En tiedä, keihin kaikkiin passiivimuodolla "yritetään kammeta" oikein viittaat. Ylläpitoonko?

Kaikkien puoluekannoista en ole selvillä. Pidän mahdollisena, että on enemmänkin niitä, jotka äänestävät vaihdellen eri porukoita. Kuvittelen, että ylläpidon edustajilla olisi eri puoluekannat, vieläpä siten, ettei ylläpitoa voi yleistää punavihreäksi. Mutta myönnän että voin erehtyä tässä kyllä. (Ja lisään vielä, ettei ylläpidolla ole mitään velvollisuutta kantojaan paljastaa tai oletustani vahvistaa tai kumota.)

Onko se niin, että jos erimielisyys - jonkun ilmaisema, ei kaikkien tai edes kovin monen - kohdistuu johonkin itselle todella tärkeään asiaan, siitä tulee se tunne ettei voi kuulua porukkaan, ja käsitys, ettei siihen ole edes toivottu?

Onhan täällä Sivullinen sitten ilmaissut toisensuuntaisia tuntoja, eli että on niin porvarillista ettei kestä (pahoittelen, ettei lainaukseni ole sanatarkka). Jakanette saman tunteen, eri syistä.



« Viimeksi muokattu: 22.10.21 - klo:18:49 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #134 : 22.10.21 - klo:18:48 »
Minulle on vielä opetettu, että isänmaa ja äidinkieli ovat ns pyhiä ja luovuttamattomia arvoja. Sanat pyrkivät liittämään valtion ja kulttuurin yhtä läheisiin tunnesiteisiin kuin lähiomaiset ja perhe. Toimiiko se enää nykyisessä Suomessa?

Niin että mieltäisit sen kyselemäni maan valtioksi? Eli aika lähelle sitä, mitä kutsuin yhteiskuntajärjestelmäksi.

(Äidinkielestä puheenollen: Päivittelin taannoin eräälle juuri varusmiespalveluksensa suorittaneelle suomen kielen opiskelijalle asepalvelukseen astuville suunnatun ohjeaineiston huonoa kieliasua. Mietittiin, miksei voisi olla kielenhuoltovarusmiehiä siinä kuin on vaikka sotilassoittajia. Tulisi sitä äidinkieltäkin puolustettua!)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.