Äänestys

Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?

Kyllä
26 (72.2%)
En
8 (22.2%)
En tiedä.
2 (5.6%)
En tiedä. Mikä on Herättäjä-Yhdistys?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 31

Äänestys päättynyt: 14.08.08 - klo:18:14

Kirjoittaja Aihe: Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?  (Luettu 9028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #15 : 17.08.08 - klo:11:17 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"

Olisinkohan ensimmäinen körtti-helluntalainen yhdistyksessä, jos siihen liittyisin?


Tuohon voin vastata ettet olisi, mutta ei niitä montaa ole. Keltään ei sitä ole kysytty, siksi vastaukseni koskee vain tuntemiani henkilöitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #16 : 17.08.08 - klo:20:45 »
Itse olen Herättäjän nuorisojäsen jo toista vuotta.

Tuli vain mieleen jännä episodi, kun kaverini kanssa pyörähdin kesällä Saaressa. Kaverillani ei siis ole kosketusta herännäisyyten muuten kuin mitä nyt tietää mitä se on ja että minä sitä edustan (ainakin jollain lailla). Kukaan ei kysellyt kaverilta jäsenyyttä, katsoivat ensin kyllä pari kertaa, ettei tyyppia ollut ennen näkynyt, mutta kun tuttu kasvo oli seurassa, niin ei sitten enempää kyselty. Eikä selitelty.

Kaverini oli hiukan ihmeissään tästä vastaan otosta. Kaikki saaressa olleet nuoret juttelivat hänelle, kuin olisvat olleet tuttuja hänelle siinä missä minulle. Ilmeisesti kaikesta huolimatta hänessä asui pieni epäilys tällaisten uskonnollisten liikkeiden suvaistevaisuudesta. (Mikä ei välttämättä ole ihme näin vanhoillislestadiolaisuuden kyllästämällä paikkakunnalla...)

Mutta ei siitä sen enempää. Se oli vain käytännössä: "Jäsen kirjaa ei kysellä."
Eikä edes anneta. Sellaista kun ei ilmeisesti edes ole...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #17 : 17.08.08 - klo:21:32 »
Pitäähän se kirja olla, että näkee veisattavan virren sanat. Saahan sen tietysti usein lainaksikin. Läheisemmän ihmisen kanssa voi veisata samasta, jos uskaltaa. Moni on varmaan päätynyt sillä lailla naimisiinkin.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #18 : 23.08.08 - klo:20:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Panisitko Liisa jonkun hälytyksen päälle, että kaikki vastaisivat. Käyttäjälistalla on runsaasti porukkata. Oma ennakkoarvioni on, että körttifoorumilaisista noin 75 prosenttia on yhdistyksen jäseniä.


Itse arvelin etukäteen jakaumaa 60% jäseniä, 40 % ei, ja yksi ihmettelisi, että mikä herätysyhdistys.

Vasta 26 vastannut. Tosiaan olisi mukava saada mahd. suuri vastaajaprosentti (jos nyt päästäisiin vaikka sataan vastaajaan, mikä määrä oli vastannut kysymykseen "juotko kahvia?" :lol: ). Tämä voitaisiin pysyvästi kiinnittää tuohon ensimmäisten aiheiden joukkoon, mutta ei siihen turvauduta vielä - varsinkin, kun hyvin ne nekin saatetaan missata. Sen enempää ei oikein uskaltaisi jäseniä häiriköidä, vaikka esim. joukkopostitus olisikin mahdollista. Jospa siis vaan nostellaan tätä ylöspäin, kun ehtii tippumaan.

jUHOMA4

  • Vieras
Oletko Herättäjäyhdistyksen jäsen ?
« Vastaus #19 : 24.09.08 - klo:10:49 »
Tämä kysymys esitettiin jokinaika sitten.  
Mielestäni henkilö, joka rekisteröityy körttifoorumille pitäisi olla Herättäjäyhdistyksen jäsen.  Se olisi helppo tarkistaa ennen rekisteröinnin hyväksymistä.   Tämä ei ole karsinointia , vaan kokoamista.
Jokainen voi tutustua Herättäjäyhdistykseen verkkosivuilla ja siioninvirsiseuroissa.  voidakseen  harkita kannattaako siihen liittyä.
Ei ole oikein, että kirkostaeronneet ja muut vapaan  järjestön jäsenet johtavat körttifooromin kirjoituspalstoja.
Kyllä tällä foorumilla sittenkin väitellään, mutta väiteltäisiin ja oltaisiin ehkä erimieltäkin ,    omassa tuvassa.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #20 : 24.09.08 - klo:12:07 »
Ei minusta ole syytä karsinoida ihmisiä körteiksi sen mukaan, kuuluuko yhdistykseen vai ei. Tämä foorumihan on hyvä paikka tutustua körttiläiseen ajatusmaailmaan, ja se voi antaa virikkeen mahdollisesti yhdistykseenkin kuulumiseen. En minä ainakaan haluaisi liittyä mihinkään yhdistykseen, ellen tietäisi sen toimintaperiaatteita ja tässä tapauksessa niitä ajatuksia ja aatteita, mitä yhdistys haluaa ylläpitää.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #21 : 24.09.08 - klo:12:16 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Ei minusta ole syytä karsinoida ihmisiä körteiksi sen mukaan, kuuluuko yhdistykseen vai ei. Tämä foorumihan on hyvä paikka tutustua körttiläiseen ajatusmaailmaan, ja se voi antaa virikkeen mahdollisesti yhdistykseenkin kuulumiseen. En minä ainakaan haluaisi liittyä mihinkään yhdistykseen, ellen tietäisi sen toimintaperiaatteita ja tässä tapauksessa niitä ajatuksia ja aatteita, mitä yhdistys haluaa ylläpitää.


Ekoilla herättäjäjuhlilla kävin jo koko perheen kanssa 1980-luvulla, mutta yhdistykseen liittymistä en kattonut tarpeelliseksi. Joku aika sitten tulin toisiin aatoksiin ja liittyä napsautin itteni yhdistyksen jäseneksi. Varsinkin, kun asun alueella, jossa yhdistyksen jäseniä saa tikulla hakea. Teko oli lähinnä symbolinen tuki yhdistykselle, joka tätä líikettä kuitenkin pitkälti pyörittää.
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #22 : 24.09.08 - klo:12:39 »
Teko oli lähinnä symbolinen tuki yhdistykselle, joka tätä líikettä kuitenkin pitkälti pyörittää.[/quote]
-----------------------------------------------------------------------------------
Aivan niin   :!:   Ja tietoa saa Herättäjäyhdistyksestä paljon paremmin , muualta kuin tältä foorumilta    :arrow:          An-na

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Oletko Herättäjäyhdistyksen jäsen ?
« Vastaus #23 : 24.09.08 - klo:16:59 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Tämä kysymys esitettiin jokinaika sitten.  
Mielestäni henkilö, joka rekisteröityy körttifoorumille pitäisi olla Herättäjäyhdistyksen jäsen.  Se olisi helppo tarkistaa ennen rekisteröinnin hyväksymistä.   Tämä ei ole karsinointia , vaan kokoamista.
Jokainen voi tutustua Herättäjäyhdistykseen verkkosivuilla ja siioninvirsiseuroissa.  voidakseen  harkita kannattaako siihen liittyä.
Ei ole oikein, että kirkostaeronneet ja muut vapaan  järjestön jäsenet johtavat körttifooromin kirjoituspalstoja.
Kyllä tällä foorumilla sittenkin väitellään, mutta väiteltäisiin ja oltaisiin ehkä erimieltäkin ,    omassa tuvassa.


Ihmisten siis pitäisi maksaa päästäkseen keskustelemaan hengellisistä asioista. Se ei kuulosta minusta oikein hyvältä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #24 : 24.09.08 - klo:17:43 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Aivan niin   :!:   Ja tietoa saa Herättäjäyhdistyksestä paljon paremmin , muualta kuin tältä foorumilta    :arrow:          An-na


Itse Herättäjä-Yhdistyksestä saa tietoa muualtakin, mutta tämä foorumi on hyvä paikka tutustua herännäisyyteen. Ei sitä tietoa saa minun mielestäni rajata niille, jotka jo muutenkin asiasta tietävät. PS. Olen kyllä itse yhdistyksen jäsen, jos sillä mitään väliä tähän keskusteluun on, ja ehdottomasti kannatan yhdistykseen liittymistä, jos kokee körttiläisyyden kodikseen.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #25 : 24.09.08 - klo:22:21 »
Emme lähde vaatimaan Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyyttä tänne rekisteröityviltä.

Ymmärrän kyllä juHOMA4:n ajastusta. Ei ole hyvä, että foorumilta saa vääränlaisen käsityksen herännäisyydestä sen mukaan, että silloin tällöin isointa ääntä täällä pitävät muita suuntia julistavat. Näen, että parempi keino puuttua tähän, on tuoda täällä enemmän julki körttien kannanottoja. On hyvä uskaltaa oikaista, kun sille on tarvetta - mutta silti on syytä yrittää kuunnella sovussa - ei vahingoittamismielessä, käännyttämispyrkimyksin - esitettyjä muitakin ajatuksia. Edelleen voi moderaattoreille ja ylläpidolle ilmoitella esim. yksityisviestitse, jos huomaa tekstejä joihin näkee olevan syytä puuttua.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
En tiedä
« Vastaus #26 : 26.09.08 - klo:19:37 »
Mulla kävi niinkuin yleensä, että en tiedä tuli vastaukseksi äänestykseen.

Olin kerran surffailemassa herättäjäyhdistyksen webbi sivuilla ja siellä näin ton, että liity herättäjäyhdistykseen jutun.

Ajattelin silloin, että mielelläni ihan tukihenkilönä liityn, mutta nyt olen saanut kuvan, että silloin tuleekin sitouteneeksi johonkin outoon uskonnolliseen porukkaan myös uskonvakaumuksellisesti. Eli että silloin leimaa itsensä heikäläisiksi ja uskoo kuten he.
 Tukihenkilönä tarkoitan, että ihan kiva taloudellisesti pistää joku Herran siunaamista roposista tollekkin yhdistykselle, menee sitä turhiinkin paikkoihin.

No en kyllä ole saanut mitään postia yhdistykseltä, vaikka täyttelin nettikaavakkeen, että ehken olekkaan Yhdistyksen jäsen.

Ai Mies valaan vatsasta on?
 Kertoisitko mistä moinen nimimerkki johtuu ja vaivainen mato kanssa.

Sympatiat ovat kovasti körttiläisyyttä kohtaan isot, mutta en ole oikein päässyt siitä jyvälle.
 Helsingissä körttiseurat ja puheet siellä on sellaisia, että niihin kyllä yhdyn täysin, mutta sitten taas tämä foorumi ja käyntini parikuukautta Seinajoella ja ne tapaamiset niiden körttien kanssa on pikkasen laittanut miettimään, että onko nämä rakkaat körtit kuitenkaan ne joihin voisin alkaa lukeutua.

Kaikenkaikkiaan aika ihqu porukkaa kuitenkin ja ystäväni kun tässä kyseli, että mistä oikein ammennat viisautesi, kun annoin hyvän vastauksen. Sanoin että Körttifoorumilta tietysti. 8)
Kaikki valta tekoälylle!