Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 35391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Musiikkimaku?
« Vastaus #60 : 02.05.05 - klo:19:46 »
niin. mitäköhän mun cd-kotelosta löytyy...
Ainakin Ultra Bra, Don Huonot, Zen Café.
niin ja Eppu Normaali ja Leevi and the Leavings.
sitten... varmaan joku Evanesceansen levy. ;)
ai niin ja tietenkin Coldplayn ja Egotripin levyt löytyy.
no tässä on ainakin osa :D

mulle ei oikein iske mikään heavymetalli.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Musiikkimaku?
« Vastaus #61 : 07.05.05 - klo:19:38 »
oi oi!! ostin sitten 10 päivän aikana 8 levyä!!! osa noita vanhempia mitä olen maininnut mutta tässä jotain sellaisia mitä en vielä maininnut.... paul simon& garfunkel.... aah mikä levy!!!! AC/DC onko sillä jätkällä ääni hukassa vai??? 8)  sitten  rush, def leppard, billy squier, ted nugent, scorpions, night ranger, Quiet rio, rainbow, aldo nova, lou gramm, whitesnake, alice cooper....  joistain ostin levyn mutta kokonaisuus on guitar rock levyllä=) joka on mielettömän hyvä believe me...!!! mä olen ihan selvästi tulossa musiikki addiktiksi!!! :D  :D  :D
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Musiikkimaku?
« Vastaus #62 : 07.05.05 - klo:22:05 »
Tylsää. Voitas alottaa vaikka perinteinen 'mun musiikki on parempaa kuin sun' -keskustelu. Kasarirokki noin esimerkiksi on sieltä ja syvältä.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Musiikkimaku?
« Vastaus #63 : 08.05.05 - klo:21:22 »
Jos lähdetään keskustelemaan musiikin paremmuudesta, niin minä voisin heti alkuun sanoa, että kaikki musiikki on turhaa ja ai että kun vihaan sitä, minä en koskaan kuuntele musiikkia tai (vielä pahempaa) sitä itse tuota soittamalla tai laulamalla. Musiikki on nykyään vain teeskentelyä ja rahan tavoittelua, kaikki hyvät levyt on tehty vinyylien valtakaudella. Kuitenkin, jos kuuntelisin jotain musiikkia (mitä en siis tee, enkä varsinkaan soita - kelaa nyt, jos olisin vaikka basisti tai jotain, hyi olkoon) niin kuuntelisin tod.näk mielelläni John Cagen sitä "musiikki"-teosta joka koostuu hiljaisuudesta tietyn määrän minuutteja ja sekunteja ajan. Siinä sitä on asennetta! Ja mitä en KOSKAAN kuuntelisi on kyllä se jamaikalainen musiikki, mitä nyt onkaan nimeltään, tai ainakaan jatsia. Se se vasta kamalaa on. "Kaikki yhdessä äänieristettyihin huoneisiin*!"

En kuitenkaan ole tätä mieltä, joten en sano.
"Music is a world within itself, it's a language we all understand"
(*Tätä mieltä olen. Niissä on kivempi soittaa, ei tule naapurista valitusta)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
John Gage ja musiikki???
« Vastaus #64 : 08.05.05 - klo:22:05 »
Minusta John Gage oli humoristi, joka nautti vetää muita höplästä esiintymällä vakavana älyttömissä tilanteissa.

Sen sijaan lause missä mainitaan vinyylit on inhottavaa kyllä osin totta.  Menkää ja ostakaa pari levyä CD:nä, kun niitä ei riitä kaikille vinyylinä. Älkää kelpuuttako huonompia versioita kuin parhaat. Erot ovet suuria.
Brahms Ein Deutsches Requiem Johtajana Otto Klemperer ja solisteina Elizabeth Schwarzkopf ja Diertich Fisher-Dieskau  Siitä ei enää parane.
Toinen jokseenkin yhtä hyvä on Wilhem Furtwänglerin Beehovenin 9 sinfonia äänitettynä maaliskuun 22 päivä 1942. Aivan mahtava. Nämä molemmat on kuuneltava keskittyneesti ja voimakkaasti soittaen niin, että kaikki äänet tulee esiin. Tulette kokemaan lähes herätyksen omaisen elämyksen, joka ei ole hengellinen vaan musiikillinen. Ottakaa riski ja kokeilkaa. Brahms löytyy EMI:n classical kokoelmasta edullisesti, mutta Beethoven on vaikeampi hankkia Suomesta. Tilatkaa netistä tai käykää Tower Recordsissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Musiikkimaku?
« Vastaus #65 : 08.05.05 - klo:22:54 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Musiikki on nykyään vain teeskentelyä ja rahan tavoittelua, kaikki hyvät levyt on tehty vinyylien valtakaudella.


Millähän tavalla vinyylien valtakausi on ohi? Populaarimusiikissa? Nykyisinkin löytyy vielä varsin paljon marginaalimusiikin genrejä, joissa vinyyli on edelleen pääjulkaisumedia.

Klassisesta pitää sen verran todeta, että cd on sille huomattavasti parempi formaatti kuin vinyyli ihan jo senkin takia, että vinyyli ei yksinkertaisesti taivu joidenkin klassisen musiikin teosten dynamiikkaan (90dB+). Ja orkesterilla on väliä klassisessa, joten alelaarista ei kannata kuulemma hirveästi ostella.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Musiikkimaku?
« Vastaus #66 : 08.05.05 - klo:22:58 »
Niija, eiköhän se ennenki ollut samalla tavalla rahanteko mielessä, kun niitä levyjä leivottiin. Ero nykypäivään tulee vaan siinä, että silloin oli ehkä kovasti innovatiivisempi kausi menossa popissa kuin nykyään. Toisaalta popissa kaikki lienee keksitty jo pariinkin kertaan, että kovin uutta ja ihmeellistä muuten kuin saundipuolella tuskin enää tulee.

Tosin kyllä sitä kompromissitontakin musiikkia vielä tehdään ja ah sitä nautintoa, kun sattuu vielä löytämään sellaista mistä pitää.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Musiikkimaku?
« Vastaus #67 : 09.05.05 - klo:12:01 »
Hehkutanpa täälläkin Sabottia: Hehkutus, hehkutus! Siinä on mielestäni tinkimätöntä ja haastavaa musiikkia (uutta? en tiedä, mutta mielestäni se ei ole kuitenkaan kaikki kaikessa). Lisää hehkutusta "Soi juuri nyt"-osastolla.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Musiikkimaku?
« Vastaus #68 : 12.01.09 - klo:09:03 »
Virret yhdessä veisattuna, Kauneimmat joululaulut, Yhteislaulutilaisuudet, Bach, Topi Sorsakoski, Evelyn Vaughan, Lastenlaulut, Maakuntalaulut, Virret issesseen hyräillen, Laura Voutilainen. NIIN! Ja kaikenlainen ooppera tietysti, mutta ei aivan ennen kaikkea. Ooppera on ylevin ja korkeatasoisin ja rikkain taidemuoto. Sinne kaipaan. Sitä tavoittelen. Se on päämääräni.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Musiikkimaku?
« Vastaus #69 : 12.01.09 - klo:09:21 »
taidan olla tyhmä... tykkään kaikenlaisesta musiikista, mutta en suomalaisista iskelmistä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Musiikkimaku?
« Vastaus #70 : 13.01.09 - klo:21:11 »
Nyt tunnustan häpeäkseni, että mie rakastan kiksua!

Rakastan myös Apocalypticaa, Jaakko Teppoa ja Coldplayta noin niinkuin esimerkiksi. Rakastan monenlaista musiikkia...tanssi on miun tapa ilmaista itseäni ja siksi musiikki on niin kovin tärkeää. Mutta silti täytyy tunnustaa, että suurimman nautinnon saan konemusiikista, josta suurin osa ihmisistä ajattelee, ettei se ole edes musiikkia. En voi sille mitään, että kasvoilleni leviää aito, vilpitön ja onnellinen hymy, kun kuulen Alex Kunnarin Lifterin...kun tanssin trancea tai housea, otan liikkeisiini paljon klassista balettia (jota olen veivannut jo 13 vuotta, kerta viikkoon tosin vaan) ja saavutan flown...aika ja paikka ja kaikki ajatukset unohtuu, keskityn hetkeen, tanssimiseen ja nautiskeluun.

hm

  • Vieras
Musiikkimaku?
« Vastaus #71 : 15.01.09 - klo:10:49 »
Power metal (Sonata Arctica, Stratovarius etc.)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Musiikkimaku?
« Vastaus #72 : 15.01.09 - klo:14:22 »
Musiikillisesti olen kaikkiruokainen:

Klassisella puolella maistuu Beethoven, Haydn, Händel, Mendelhsson-Bartholdy ja Sibelius. Mozart on mulle liian hienostelevaa, mutta oopperansa kelpaavat. Olen Kuhmon kamarimusiikin kannatusyhdistyksen jäsen ja pyrin käymään kesäisin kuuntelemassa muutaman konsertin.

En siedä tango- ja viihdemusiikkia. Poikkeuksia ovat Celine Dionin ranskankieliset levyt, Patricia Kaas ja Mariah Careyn ensimmäiset albumit.

Olen bluesin suurkuluttaja. Käyn Puistobluessissa, jos ehdin ja tietysti Storyvillessä. Kuuntelen pääasiassa nykybluesia. Myös zydeco käy.

Rock kelpaa emosta metalcoreen. Nykyjazz menettelee kuten Hiromi, Tal Wilkenfeld, Steve Kahn, Karen Stachel, Andrea Wolper yms.
Acta, non verba.

hm

  • Vieras
Musiikkimaku?
« Vastaus #73 : 15.01.09 - klo:15:43 »
Lainaus käyttäjältä: "hm"
Power metal (Sonata Arctica, Stratovarius etc.)


Myös rokki ja barokki.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Musiikkimaku?
« Vastaus #74 : 15.01.09 - klo:18:52 »
Hei!

Toisessa ketjussa jo kehuin Jouko Mäki-Lohiluoman yhden perheorkestrin lauluja. Ne ovat tälä hetkellä Suomen parhaat biisit - pyhiä lauluja!

Toivottavasti saadaan pian äänitteinä.

Mauno