Kirjoittaja Aihe: Israel?  (Luettu 6914 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Israel?
« Vastaus #15 : 02.10.16 - klo:13:11 »
Aivan, meillä oli omatoimimatka pienellä porukalla. Matka oli niin
 että ei tullut edes turnausväsymystä, mikä yleensä tulee hieman piisemmällä reissulla.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Israel?
« Vastaus #16 : 02.10.16 - klo:13:15 »
Jotain häikkää yhteyksissä. Piti näet heti päästä mökille.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Israel?
« Vastaus #17 : 02.10.16 - klo:20:49 »
Pikkutyttönä oli Israelissa Herättäjän ryhmämatkalla äidin ja tädin kanssa. Ryhmämme oli aivan uskomaton, kaikki tuntuivat ystävystyvän keskenään. Vuosia kaikki kynnelle kykenevät kulkivat Aholansaaren matkailijoiden viikonlopuissa, joissa muiden matkaryhmien vähäluikuisemmat osallistujat aina ihmettelivät tiivistä yhteyttmme,  toistensa syntymäpäivillä, seuroissa kauempanakin jne. Vielä vuosikymmenten jälkeen lähetämme joulukortteja, käymme kylässä, suremme poisnukkuneita, muistamme syntymäpäiviä...

Itse matkalta muistan kuinka kuljin aina oppaan perässä, jotta kuulin kaiken kerrotun, ja todella paljon näimme ja koimme niin Israelin valtion historiasta kuin raamatun historian paikoista. Erityisen vaikuttava oli mielestäni pienoismalli muinaisesta Jerusalemista ja erityisen "outo ja tympeä" syntymäkirkon kruusattu osa. Äiti käveli jossain jälkijoukoissa. Bussimatkoilla veisasimme siioninvirsiä ja vapaa-ajalla toinen Kerttu opetti minua uimaan ja toisen Kertun kanssa livahdimme syömään katukeittiön ruokaa.

Paikalla 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Israel?
« Vastaus #18 : 03.10.16 - klo:14:02 »
^
Luin mielelläni kahteen kertaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Israel?
« Vastaus #19 : 04.11.16 - klo:08:07 »
Joko Janina olet kotiutunut Israelista?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Israel?
« Vastaus #20 : 05.11.16 - klo:16:54 »
Juuri Safediin ihastuin. Jos olisi rahaa matkustaisin toistamiseen. Kävin joka retkellä koska en tiennyt, pääsenkö uudestaan. Herättäjän ryhmämatka sekin oli vaan tällä kertaa ei voi ystävystymisestä puhua. Opas oli suurenmoinen eli Rami Majuri nyt Ram Laor, jolta oppii kaiken kuviteltavissa olevan. Kun nyt vanhempien minulle ottama vakuutus tulee maksuun, minä teen matkan johkin.

Yad Vashemissa olisin viettänyt pidempäänkin aikaa, Hiskian tunneleissa oli jännittävää, Chagallin ikkunat olivat tosi kauniit ja olihan Kuollut Meri kokemus.  Yritin jos mitä reittiä päästä sinne asumaan, Safediin. YAPPI-ohjelman asenteellisuus on minulle liian ilmeinen, haluaisin itse muodostaa näkemykseni eli asumalla. Nyt on tuo Herra Hugo.
« Viimeksi muokattu: 05.11.16 - klo:16:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Israel?
« Vastaus #21 : 10.11.16 - klo:11:12 »
Se Chagallin lentävä mies taisi olla ja olikin yhdessä tenttikirjassa, mutta nyt väsyneet aivoni tuottavat vain kuvan. Se saattoi olla useasti kuvattu pyhä Franciscus Assisilainen, jonka tarut kertovat ilmestyneen veljille hänen ollessaan aivan muualla. Ehkä joku kaivaa esillekin.

Minkähänlasta Janinalla oli mietin. Muistelen Safedia ja niitä telejä ympärillä, juuri kun auringonlasku värjäsi kaiken punaiseksi viivyttelin porteilla seurattuani taiteilijoiden työtä. Ostin Lapsi kolmoselle pikkuisen pöllöpatsaan ja olin onnellinen kuten toisinaan voi olla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Israel?
« Vastaus #22 : 10.11.16 - klo:15:15 »
En ole tavannut Marc Chagalin töissä monia kristillisiä symboleja.
          Falling angel maalauksessa on oikealla alhaalla madonna ja lapsi, sekä ristiinnaulittu.

https://www.wikiart.org/en/marc-chagall/the-falling-angel-1947?utm_source=returned&utm_medium=referral&utm_campaign=referral

Tämän kuvan alla on yli tuhat kuvaa taiteilijalta.

Crucifixion;

http://www.artic.edu/aic/collections/citi/images/standard/WebLarge/WebImg_000350/189094_4153186.jpg


Lentäviä viulunsoittajia ja rakastuneita pareja on, ehkä lentävä lehmäkin.




Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)