Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII  (Luettu 31137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #15 : 23.07.16 - klo:07:56 »

Itsekin olen kokenut saman ja jännästi todennut, että juuri flunssassa saan aina mielettömän hyviä ahaa-elämyksiä pohtiessani henkisiä ja hengellisiä opetuksia.

Tsemppiä sulle. Rukoilen tänään rukouksessani sinun pikaisen paranemisesi puolesta.

Kiitos!  Todella, se rukous kuultiin, tästä ei kehittynyt mitään äkäistä.  Tuo kokemus on mielenkiintoinen, isäni mainitsi kerran että pikkuinfektiot ovat kenkkuja mutta kovassa kuumeessa olo on juuri tämä suloisen välinpitämätön ja kuin ylentynyt. Tietty koska he menivät töihin joka kunnossa ja isäni taisi sairastella aika tavalla, hän ei vain koskaan valittanut. Luokkaa oli hankala jättää opettajatta ja joskin yläasteella tuntien peruminen ei kaaostanut koko koulupäivää se aiheutti yhtä kaikki ongelmia. 

Olen ajatellut Laura-sarjan päätösjaksoa ja joskin siinä on kamala työ aika lailla onnellinen suoraan sanottuna siitä, että pääsen koko Laurasta.  Fokus siirtyy siirtymistään ja joudun kampeamaan sitä kohti Lauraa.  Mietin mitä ottaisin pois.  Siitä on jo poistettu aika paljon. Kommelluksia saa tapahtua mutta edelleen tiedän että hiljainen kätketty teema on hieman kateissa.  Kai se on kohti eroa kasvaminen. Ero stipendiaattikoulusta, ero entisistä suunnitelmista, ero Markuksesta ja se on vaikeahko.

Laura sai neuropsykologin ja oppi ymmärtämään vaaran ja hengenvaaran koskevan myös itseään. Se oli piilotettu neloseen. 

Kolmonen on ihan erityylinen, se on trilleri ja jännäri mutta siinä Lauran ja Markuksen suhde syvenee ja sinne on piilotettu kysymys esikoisena elämisestä.   

Markuksen isä on nimitellyt tanssivaa poikaansa  neidiksi ja homppeliksi ja ajattelin käsitellä tämän päätökseen. Mark joka on joka tapauksessa toinen päähenkilöistä pääsee homokammostaan. 

Kiertue ja hotellielämä rasittaa jokaista ja kiristää  pinna. Päähenkilöiden  ympärillä pörräävät Sarat Wendyt Mayt Kirstenit Johnit Annit Carlot, heistä jokaisella tulisi olla merkityssuhde päähenkilöihin, muuten tässä ei ole järjen pisaraa.  Minun täytyy kai piirtää siitä kaavio taas ja katsoa sitten  kerrontaa ja ehkä poistaa jokin teema, samoin antaa tekstin levätä enemmän juuri Lauran kanssa, nyt hän on poissa vai riittääkö jos hänet nähdään toisten silmin?

Silti minua helpottaisi jos jokaista langanpäätä ei tarvitsisi solmia sillä tekstistä tulee jälleen liian tiheää. Kaipaan  kyllä tietopuolisemman kirjoittamisen, lukemisen ja aikuisten tekstien pariin vaikka tosi on, viimeinen yritelmä ennen Lauraa on ilmi nuortenkirja. Se kokeiluni viimeisellä kirjoituskurssilla, mitä defenssekä tarvitsee jos on hyvä eettinen ihminen, nuori korkein  ihantein ja vedetään kansallissosialismin kannattajaksi ei ole aikuisten.  En osaa sanoa missä kulkee raja. 

Johan tuli tekstiä vähän väärälle saitille, anteeksi. No olen minä onnellinen työskennellessäni. 

« Viimeksi muokattu: 23.07.16 - klo:08:02 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #16 : 23.07.16 - klo:08:41 »
Minut tekee joka päivä onnelliseksi, kun luen tätä ketjua. Näin se positiivisuus leviää.  :039:

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #17 : 23.07.16 - klo:11:50 »
Minut tekee joka päivä onnelliseksi, kun luen tätä ketjua. Näin se positiivisuus leviää.  :039:

Hei,
mulla on ihan sama juttu. Joskus ollaan eri mieltä ja toisinaan samaa mieltä..

Aina tänne kuitenkin täytyy tulla takaisin!  :eusa_clap:
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #18 : 23.07.16 - klo:11:52 »

    :023:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #19 : 23.07.16 - klo:15:16 »
 :eusa_angel: :039:

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #20 : 23.07.16 - klo:18:29 »
Tänään mietiskelin uskonkysymyksiä ja kävimme saunassa. Nyt Kalevankisat ja ruokaa naamariin.

Onni on yksinkertainen elämä ja elämän pienet ilot!  :eusa_angel:
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #21 : 24.07.16 - klo:01:34 »
Sain tehtyä paljon työtä ja monta ajatusta. Jos huomenna isken kiinni loppupätkään on kaikki kohtuullisen hyvin.  Jos lapsukaiset eivät omin nokkineen selviydy elämän myrskyssä niin kas, minä vien heidät kotiin miettimään. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #22 : 24.07.16 - klo:11:33 »
Minut tekee joka päivä onnelliseksi, kun luen tätä ketjua. Näin se positiivisuus leviää.  :039:

Tämä vastaus vasta onnelliseksi tekikin....ja tekee.
Hyvin oivallettu.
Jakaen onni ja ilo moninkertaistuu, surut ainakin puoliintuu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #23 : 24.07.16 - klo:23:44 »
Siilit siellä, täällä ja tuolla. Siili kaapissa siili syömässä siili tuhisemassa siilille siilit kylki kyljessä kolmas piilossa suuri siilituhina käynnissä siili siirtymässä yöjalkaan terassiportin alla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #24 : 25.07.16 - klo:04:42 »

   Lämmin kesäaamu, tyyni vedenpinta, hiljaisuus

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #25 : 25.07.16 - klo:13:45 »
Mansikat ja mustikat.
Niitä olen mutustellut tässä vähinsä samalla kuin olen nettiä plarannut ees taas. :024:
Ja kesä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #26 : 25.07.16 - klo:21:17 »
Kesäillan viettoa vaihteeksi vadelmikossa, olikin paljon poimittavaa, paljon jo ylikypsää.
Saattoi olla tämän kesän viimeinen vadelmareissu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #27 : 26.07.16 - klo:09:44 »
Huippuhieno aamu, monta kauniinkaunista kesäpäivää. Terassipuutarha  :003:  ponkaisee kasvuun  ja kenties kukkii.  Valtavat nuput paisuvat jossakin tuntemattomaksi jääneessä sipulikasvissa jonka istutin koska se myytiin prisman kukkasipuliaskissa ja on hyvin mielenkiintoinen nähdä että siis mikä hän on. 

Onnea suurta tuottaa sen miettiminen kuinka asettelen nyt sanotaan syksyllä nuo kaikki säleiköt ja telineet. Tämä muuttuu kokonaan noin joka kolmas vuosi. Kevääksi haluaisin penkin ikkunan alle, valkean. Sellaisen jossa selkämys on ristikkäin asetettuja kapeita rimanpalasia. Vihdoin viimein. Kukkatelineet kauemmas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #28 : 28.07.16 - klo:10:14 »
Viimeisen päälle olen onnellinen kesäsäästä. Auringosta eläimistä kasvavista köynnöksistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #29 : 28.07.16 - klo:20:29 »
Pörräsin Meripäivien iloisessa vilinässä ja tapasin entisiä oppilaita. Näyttivät olevan luottavaisin mielin elämässä kiinni.