Kirjoittaja Aihe: Tänään 19  (Luettu 22277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 19
« Vastaus #120 : 15.05.14 - klo:20:16 »
Ruotsi on hyvin teknologiakehittynyt maa. Tässä minun ja Mt:n visioimassa "hynttyyt yhteen"projektissa suomalaisten osuudeksi jäisi sitten ruotujakoinen soturiosa, Sven Dufva. Ruotsillahan on noin 40-50tuhatta soturia aktiivipalveluksessa, mutta kriisitilanteessa sotilailta loppuisivat eväät ja kuulat, ei ole huomattu varata huoltopataljoonia suurten makasiinien ja joukkojen välille hoitamaan tavaraliikenne.
Ruotsi on hieno maa! Turhaan kielestä irvistellään, sivistyksemme on Svea Mamman rinnoilta imetty.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #121 : 15.05.14 - klo:20:48 »
Kotimökillä rautaromun keräystalkoot, eipä kamalasti kertynyt, onneksi.
Vietiin veljenpojan tontille odottamaan isompaa poiskuljetusta.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 19
« Vastaus #122 : 16.05.14 - klo:14:26 »
Me toimme kaupunkiin peräkärryllä sauna -  ja uunipuita. Pöyhittiin "alimmaisia", ts. ylipitkiä leivinuuniin ja myös havupuuta. Saunaa varten koivua ja leppää.
Minulle ei puutalkoot tehneet hyvää, sillä huomasin silmässä punaisia verisuonia. Toivottavasti tämä on ohimenevää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #123 : 16.05.14 - klo:15:16 »


Mutta nyyyyt toivottelen hyvää iltapäivän jatkoa ja siirryn tämän sorvini äärestä muiden hommien pariin.
Kiitos keskusteluhetkestä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #124 : 16.05.14 - klo:15:57 »
Viikon kolmas uimahallireisu polskittuna.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 19
« Vastaus #125 : 17.05.14 - klo:06:48 »

   Semiotiikka kiinnostaa

Semiotiikka (m. kreik. sēmeiōtikē tekhnē 'merkitsemistaito') eli merkkioppi on filosofinen suuntaus, joka tutkii merkkien, kuten sanojen, semantiikkaa eli merkkien merkitystä, syntaksia eli yhdistelysääntöjä ja pragmatiikkaa eli tilannekohtaista merkitystä ja käyttöä.

Perustavanlaatuinen ongelma kielessä on, miten kieli voi viitata itsensä ulkopuolelle. Sanat ja käsitteet ajatuksina ovat intentionaalisia, eli ne kykenevät viittaamaan itsensä ulkopuolelle. Semiotiikka tutkii sitä, miten tämä itsensä ulkopuolelle viittaaminen tapahtuu ja mikä on kielen teoreettinen ja geneettinen selitys.

Thomas Sebeokin mukaan semioottinen malli ei kuvaa "todellisuutta sellaisenaan" vaan "luontoa omien kysymystemme paljastamana".


http://fi.wikipedia.org/wiki/Semiotiikka


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 19
« Vastaus #126 : 17.05.14 - klo:07:10 »
Tänäpänä puolilta päevin koululle tenttiä valvomaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 19
« Vastaus #127 : 17.05.14 - klo:07:20 »
Laitan pihan kukkaruukut kukoistamaan. Multaa, taimia ja lannoitteita tarvitsen,  ja parit uudet työkäsineet.
Sitten nautimme  vain katselemisesta kahvikupposten ja hyvän kahvileivän seurassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #128 : 17.05.14 - klo:11:19 »
Aamupäivä pitkälle kulunut koneella istuskellen.
Iltapäivällä saatan lähteä kotimökille ruohoa leikkaamaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #129 : 18.05.14 - klo:11:30 »
Pikkaisen sellainen olo että taidan jättää kuitennii hoitokotikeikan väliin ja lähteä pyörälenkille...
tai koittamaan jos saisi selkää nitkauttamatta käännettyä soutuvenettä 180 astetta pituusakselinsa ympäri.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #130 : 18.05.14 - klo:17:46 »
Veljeni iloitsi kun läppärinsä toimi ilman yhtään katkoksia.
Katseli norsuja ja muita eläinjuttuja sieltä ja välillä kuunteli musiikkia, mm Janne Tulkkia, Tauskia, Anne Mattilaa, Anneli Mattilaa, Kari Tapiota ja niin edelleen.
Kirjoitteli lyhyitä kirjeitäkin kavereilleen, on ihmeesti oppinut käyttämään konettaan jonka mun lapset yhdessä toissajouluna hänelle hankkivat.
Mullahan on yksi ainoa veli, minua nuorempi ja hänellä on lievä kehitysvamma...ehkä hän onkin niin ennakkoluuloton että uskaltaa aina kokeilla kaikkea uutta ja oppii kyllä sitten tosi nopeasti uusia asioita.
Kännykässäkin paljon kätevämpi kuin minä..äidillä on sellainen iso DoRo-känny ja siitäkin löytää ja poistelee viestit paljon nopeammin kuin mitä mä osaan.

Paljon on hänelle ollut iloa tuosta toissavuotisesta mun  lasteni lahjastakin. :eusa_angel:

Ja skootterilla päästelee kesäisin pois tiehensä, pitkiäkin matkoja ja käy kavereittensa luona visiitillä jne.

-Kiitos veljestä !
:049:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #131 : 18.05.14 - klo:18:34 »
Mukava oli käydä pyöräilemässä.
Soutuveneen kääntöyritys jäi odottamaan vuoroaan, ehkä pojan käyntiä.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 19
« Vastaus #132 : 18.05.14 - klo:18:36 »
Keskustelin toisen äidin kanssa lastemme välisestä kärhämästä. Olimme kumpikin vilppittömästi pahoillamme, ettei lasten välinen kemia kertakaikiaan toimi, me äidit nimittäin huomasimme tulevamme keskenämme toimeen oikein hyvin. Jos lapsista olisi tullut kavereita, niin olisi ollut luontevaa jatkaa ystävyyttä. Nyt lasten harrastuspolut menevät eri suuntiin, eikä siten ole yhteista tapaamista kuten on ollut tänä talvena.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 19
« Vastaus #133 : 18.05.14 - klo:19:00 »
Söimme jälkikasvun kanssa paikallisessa kurdi-kebab-pizzeriassa. Tyttöjen äiti tunnisti tarjoilijan tyttäriensä päiväkodissa olevan pojan isäksi.
Poika on ainoa jonka kanssa vanhempi, hiukan pelokas, poikia inhoava nelivuotias tyttönen haluaa leikkiä.

Minä, estottomana, kysyin onko hän  XX-nimisen pojan isä. On, sanoi hän, jas tuli tarkemmin katsomaan tyttöjämme. Hän tuntui ilahtuvan kun joku
suomalainen muisti heidät nimeltä. Olen pitänyt häntä hiukan varautuneena, mutta nyt hän näytti avoimemman puolensa.

Toinen tyttö jäi meille iltapäiväksi kun toista piti käyttää läärissä. Korva oli kipeä ja nenä vuosi vihreää "kynttilää". Ei kuumetta, ja tytöt voi viedä huomena päiväkotiin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 19
« Vastaus #134 : 19.05.14 - klo:06:58 »
Aion osallistua voimieni mukaan klapikuorman purkamiseen peräkärrystä. Matti viihtyy paremmin työn ääressä kun olen siinä vieressä, muka jotakin tekemässä.
Ainakin voin järjestellä vajasta ulos sinne kertynyttä turhaa kamaa ja tehdä tilaa uusille saunapuille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)