Kirjoittaja Aihe: Tänään 11  (Luettu 23958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 11
« Vastaus #45 : 14.08.13 - klo:16:25 »
Kisojen katselua ei tänään, mutta Riihiseurat on :eusa_angel:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Tänään 11
« Vastaus #46 : 14.08.13 - klo:17:04 »
Onko haminalainen laiva, sellainen katettu?
Sellainen on tuurimoottori. Tuurilla mennään Liisaan tai Lehmään tai kauemmas. Haminalainen on linja-auto Haminasta Kotkaan. Saari on Kotkansaari.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 11
« Vastaus #47 : 14.08.13 - klo:19:47 »
Riitta-mummille ja kaikille haperon kerääjille: haperot on myrkyttömiä. Niitä voi metsässä maistaa, jos ei tunnista kirpeitä haperoita miedoista. Minä aina varmuuden vuoksi puraisen punaisia haperoita. Sylkäisen sen sitten pois. Pienestäkin palasta maistaa onko hapero syötävä vai liian kirpeä. Mutta maistaessa on sitten tunnistettava sieni varmasti haperoksi, ettei käy höperösti.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 11
« Vastaus #48 : 14.08.13 - klo:20:07 »
Sellainen on tuurimoottori. Tuurilla mennään Liisaan tai Lehmään tai kauemmas. Haminalainen on linja-auto Haminasta Kotkaan. Saari on Kotkansaari.
"Oppia ikä kaikki", kun on tuota seniorin ikääkin.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään 11
« Vastaus #49 : 14.08.13 - klo:22:44 »
Tännään mie sain kirjeen Rissasen Sepolt Lähetysseurast. Hää se miul kirjottellee usiast vuuessa.
Vaik ei myö tunneta ko metian kautta, tai hää ei tunne minnuu.
Aina se Seppoo rahhaa pyttää, milloin mihikii.

Nyt hää haastaa et Tansanias on savot männeett kuivuuven takkii. Usohan mie vaik tääll sattaa jo toist päivää.

Ilkiihän se on tällasii kirjeit näläst lukkee täyvel mahal. Mie sit laitoin taas hänel vähän appuu. On se Tansania muutenkin ain joskus ol mieles.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Tänään 11
« Vastaus #50 : 15.08.13 - klo:07:10 »
Tansanial ja Namibial on eroo ku Ranskal ja Italial. Kuivuus kiusaa jälkimmäist.
http://www.suomenlahetysseura.fi/ls_fi/sivut/uutiset/nalanhadasta_karsivien_avustustyo_etenee_namibiassa/

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 11
« Vastaus #51 : 15.08.13 - klo:07:13 »
Miu mielein oikei ilahtu ko tääl haastaa toinenkii Kannaksen murtee haastaja ! Vai oot sie vaa kielinero ?

Mie yhät luotan Kirkon ulkomaan appuu. Mie oon ain tykänt hei työst, ja etenkii sen jälkee luottamus kasvo ko Porvarin Markku män sinne johtajaks.
Hää olj mei Lahen apulaiskaupunkinjohtaja sillo ku miekii olin touhuis mukan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 11
« Vastaus #52 : 15.08.13 - klo:13:05 »
Kunpa oiskin joku nero että sais nää hommansa järjestykseen, välillä männöö niin päin pöpelikköö
muatkin hommelit eikä vuan seuramatkat...kunpa ossais vaan pittää suunsa kiinni..vähän levähtää
ja antaa ajan hoitaa hommat...mutta minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 11
« Vastaus #53 : 15.08.13 - klo:15:22 »
Kohta tiistaina unohtamani taloyhtiötapaaminen tässä parin kortterin päässä uusiksi.
Voi käydä niin että mulle olisi tulossa kaksikin pientä uutta isännöintihommaa, kumpikin 7 asunnon rivitaloja.
Sitten olisi kaikkiaan 8 taloa hoidossani.
Jos nämä kaksi uutta tulee, niin sitten lopetan urheiluseuran kirjanpidon mitä olen tehnyt yli 30 vuotta.
Käy sillä tavalla tässä vaihdoksessa että työmäärä tippuu näiltä osin puoleen entisestä ja palkkio
kuusinkertaistuu..."kauppa se on mikä kannattaa" :003:
Eli urheiluseuran kirjanpidon pyörittäminen on ollut niin työlästä hommaa että se vastaa mielestäni
neljän pienen rivitalon isännöintihommia...vaihtelee tietysti tapauskohtaisesti, mutta näin nämä näen.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 11
« Vastaus #54 : 15.08.13 - klo:16:07 »
Männään nyt sitten murtteella; tiällä sattaa. Jäe minun sirkkelöinnit siihen.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään 11
« Vastaus #55 : 15.08.13 - klo:22:05 »
Juuret on kyllä vanhempien kautta Karjalassa, mutta murretta en itse käytä, vaikka joitakin murresanoja saattaa olla käytössä.
Hyvät teki piirakat äiti!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 11
« Vastaus #56 : 16.08.13 - klo:19:57 »
Kävin uimassa, jee! 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 11
« Vastaus #57 : 16.08.13 - klo:20:17 »
Hikoilen Moskovan MM-kisoissa tässä ihan vain huvikseni.  Hyvät kisat, indeed! :041:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 11
« Vastaus #58 : 16.08.13 - klo:20:49 »
On se vaan rankkaa juosta rataa ympäri noin kovaan ja välillä vähän heitellä kuulaa. Olen autottomana yksi kotona, kun naiset lähtivät Pohjanmaalle. Heillä on vielä lisänä Bianca Melbournesta, jolla oli pientä suurempia vaikeuksia, kun Hong Kongissa oli taifuuni eikä hän päässyt Finnairin suoraan, vaan joutui tulemaan Lontoon kautta, jonne matkalaukku jäi päivystämään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Tänään 11
« Vastaus #59 : 16.08.13 - klo:22:49 »

 tulipa käytyä matkan varrella kattomas se harrikka ja urut konsertton ensi-ilta sibeliustalos lahdes. ok,mutta seppokselle lohdutuksena kale kiviniemen lausuma:minulla ei ole taloa,rahaa eikä autoa,vain sormet ja aivot! kyllä sä seppos pärjäät varmaan samoilla eväillä!!