Kirjoittaja Aihe: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.  (Luettu 11627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #30 : 11.03.11 - klo:10:30 »
Avioliittokoulutuksen suosio taitaa olla viimevuosina kasvanut valtavasti verrattuna menneisiina aikoihin.
Tarvetta tälle onkin, koska avioliitot eivät nykyään ole niin kestäviä, kuin aiemmin.

Suosio tulee mitä ilmeisimmin kasvamaan.
Kovin montaa tärkeämpää koulutusjuttua ei maailmassa olekaan, kuin tämä.

Koulutukseen on hyvä hakeutua jo ennen eroon johtavia aviokriisejä.

Pari kommenttia tuohon.
Niihin menee väärät ihmiset
Niiden volyymi on pisara Itämeressä tarpeesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #31 : 11.03.11 - klo:12:31 »
Ihan mielenkiinnolla olen lukenut kirjoja, joita jotkut avioliittoleirejä pitävät ovat kirjoittaneet. Parhaissa on sekä miehen että vaimon mielipiteitä. Kyllä sieltä voi saada hyviä oivalluksia siihen, että emme ole ainoita ongelminemme. Silti en ihan vähällä kummalla haluaisi lähteä itse millekään leirille. Ehkä minua eniten tökkisi se, että pitäisi levitellä omia asioitaan ulkopuolisille ja sitten kuulla semmoista, mitä ei välttämättä olisi valmis kuulemaan. Kaikki teennäisyys myös kuulostaa kauhealta. Tuo Jampen esimerkki tuntui puistattavalta. Jos tuntuu siltä, että toinen on ärsyttävä, on ihan skitsoa ladella suustaan täysin muuta mitä sisimmässään ajattelee.

Avioliitossa olisi tärkeää ensinnäkin se, että perustus olisi kunnossa. Lähtökohta pitäisi olla se, että me tahdomme pysyä yhdessä ja tehdä töitä tämän liiton eteen. Kriisit tulevat takuuvarmasti ja jos ne uskaltaa käydä läpi, niistä voi oppia paljon. Parhaimmillaan ne lujittavat suhdetta.

Vaikka en kannatakaan eroja, voivat ne joissakin tapauksissa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Luonnehäiriöisen, rapajuopon tai pieksäjän kanssa en alkaisi millekään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #32 : 11.03.11 - klo:13:47 »
Parisuhdeongelmat ei puhumalla parane.
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #33 : 11.03.11 - klo:15:51 »
Parisuhdeongelmat ei puhumalla parane.
Entäs pussaamalla?

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #34 : 11.03.11 - klo:16:10 »
Minusta ne ovat viihdettä siinä missä muutkin leirit.

Viihdettäpä juurikin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #35 : 11.03.11 - klo:16:47 »
Avioliittokoulutuksen suosio taitaa olla viimevuosina kasvanut valtavasti verrattuna menneisiina aikoihin.
Tarvetta tälle onkin, koska avioliitot eivät nykyään ole niin kestäviä, kuin aiemmin.

Suosio tulee mitä ilmeisimmin kasvamaan.
Kovin montaa tärkeämpää koulutusjuttua ei maailmassa olekaan, kuin tämä.

Koulutukseen on hyvä hakeutua jo ennen eroon johtavia aviokriisejä.


Jos ihminen ei ilman koulutusta tajua että toinenkin pitää ottaa huomioon niin on se aika erikoisen tyhmä tampio!  Niin suureen tyhmyyteen tuskin auttaa edes koulutus. Tämmöisiä asioita pitäisi miettiä jo ennen naimisiin menoa ja jos ei niitä tajua niin on parempi olla menemättä naimisiin silloin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #36 : 11.03.11 - klo:19:50 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Jos ihminen ei ilman koulutusta tajua että toinenkin pitää ottaa huomioon niin on se aika erikoisen tyhmä tampio!  Niin suureen tyhmyyteen tuskin auttaa edes koulutus.

Minä olen tämä henkilö.
Minun kaltaisiani on muitakin.

Tämä on varsin skitsofreninen foorumi.
Toisuskoista saa nimitellä hulluksi, tyhmäksi ym.
Vapaasti saa myös levittää huhua, että toisuskoinen (minun laillani toisuskoinen) on potentiaalinen tappaja.

Jos oikeauskoista kohti joskus vain puhaltaa, syntyy valtava myrsky.
En toista näin ristiriitaista foorumia tunne.

Sinällään minä pidän siitä, että asioita sanotaan suoraan, enkä haluaisi, että tätä toisuskoisten kohtelua mitenkään muutetaan, ainakaan kohteliaampaan suuntaan.
Sensijaan Jotenkin toivisi, että oikeauskoisten sietokykykin nousisi.

Oikeauskoisuus on varmaan niin raskasta, että se vie voimat, , että se ei enää jaksa ottaa minkäänlaista kritiikkiä  vastaan.
« Viimeksi muokattu: 11.03.11 - klo:19:55 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #37 : 11.03.11 - klo:19:55 »
Viittasit minun kirjoitukseeni.  Mistä ihmeen "toisuskosta" oikein puhut?

Onko tääällä keskustelu sinulle jotain "uskonsotaa" vai mikset pysty keskustelemaan asioista asioina?  Eikös nyt ole ollut noista avioliittokursseista puhetta?  Pysyn edelleen mielipiteessäni jonka mukaan sellainen ihminen on melkoinen paukapää joka ei ilman kurssia tajua että toinenkin on avioliitossa otettava huomioon.  Jos haluat tunnustautua sellaiseksi, sille minä en voi mitään. Se on oma asiasi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #38 : 11.03.11 - klo:20:02 »
Viittasit minun kirjoitukseeni.  Mistä ihmeen "toisuskosta" oikein puhut?

Onko tääällä keskustelu sinulle jotain "uskonsotaa" vai mikset pysty keskustelemaan asioista asioina?  Eikös nyt ole ollut noista avioliittokursseista puhetta?  Pysyn edelleen mielipiteessäni jonka mukaan sellainen ihminen on melkoinen paukapää joka ei ilman kurssia tajua että toinenkin on avioliitossa otettava huomioon.  Jos haluat tunnustautua sellaiseksi, sille minä en voi mitään. Se on oma asiasi.

Voit valita jomman kumman näistä vastausvaihtoehdoista.

a) Jos ymmärrys ei riitä, että en kommentoinut avioliittokursseja, niin ehkä sitten tulisi kurssittaa itseään, että saisi jonkinlaista ymmärrystä.

b) En ottanut kantaa tekstissäni avioliittokursseihin

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #39 : 11.03.11 - klo:20:07 »
Voit valita jomman kumman näistä vastausvaihtoehdoista.

a) Jos ymmärrys ei riitä, että en kommentoinut avioliittokursseja, niin ehkä sitten tulisi kurssittaa itseään, että saisi jonkinlaista ymmärrystä.

b) En ottanut kantaa tekstissäni avioliittokursseihin

Niin no; -noista "toisuskoista" ym. apokalyptisista viittauksistasi nousi lähinnä mieleeni kysymys että onko täällä käynnissä joku "uskonsota" josta minulle ei ole kerrottu mitään?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa anonyymivalvoja

  • Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #40 : 11.03.11 - klo:20:23 »
:opettaa:Pysykää pojat a) rauhallisina ja b) asiassa - mikä se sitten onkin - tai joudutte miesten foorumikäyttäytymisleirille, jossa on yhteisitkua kaksi tuntia päivässä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #41 : 11.03.11 - klo:20:26 »
Auts! Tuo oli vyön alle lyömistä mutta lupaan nöyrtyä (toistaiseksi).  :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #42 : 11.03.11 - klo:21:52 »
Lainaus
Jos ihminen ei ilman koulutusta tajua että toinenkin pitää ottaa huomioon niin on se aika erikoisen tyhmä tampio!  Niin suureen tyhmyyteen tuskin auttaa edes koulutus.

Voi voi ihminen tarvii opetusta ja harjoittelua mitä "luonnollisimmissa" asioissa
- myös toisten huomioonottamisessa.
Herra armahda.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #43 : 11.03.11 - klo:21:59 »
Voi voi ihminen tarvii opetusta ja harjoittelua mitä "luonnollisimmissa" asioissa
- myös toisten huomioonottamisessa.

Just näin. Ei koske vain avioliittoa vaan myös ihan kaikkea muuta käyttäytymistä.
Netissäkin.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Miestenillat, piirit, teemaleirit ym.
« Vastaus #44 : 12.03.11 - klo:09:37 »
Eikö vieläkään ole saatu avioliittoon aikoville kursseja näistä asioista. Siis etukäteen.

Itse olemme kantapään kautta joutuneet oppimaan. Yhdelle viikoloppuleirille meidätkin vietiin liki kolmekymmentä vuotta sitten. Ei siitä ole jäänyt muuta mieleen kuin että saunassa ja uima-altaassa oli kivaa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)