Kirjoittaja Aihe: Pitkään mietittyä  (Luettu 5982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #15 : 15.07.18 - klo:10:29 »
Sen verran numeroihminen olen että laskin mikä tuo 14. rivi on....noh...ok... :icon_biggrin: :039:

Helteillä ajatus takkuaa ainakin minulla, ja varmaan pakkasillakin...
Hyvää pyhäpäivää kaikille!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #16 : 15.07.18 - klo:10:36 »
Jos yksi sanoo sinulle ettei vastaa kirjoituksiisi, niin sehän on eri asia kuin vaientaminen? Mikä siinä on niin tärkeää, että juuri joku tietty yksi vastaisi?

Eikä paljon äänessä oleminen ole hallitsemista, tuo auktoriteettia. Noin yleisesti. Yksilöllinen kokemushan joku auktoriteetti tietysti on.

Kukoistaminen - no, jotkut puhuu paljon, se on heidän tapansa kukkia (tai ilmaista kitumistaan), ja kukkiakin on monenlaisia, jotkut rönsyävät, toiset avautuvat hitaasti.

Livetilanteessa voin ärsyyntyä suulaasta kälättäjästä, koska ääniä mahtuu siihen kerrallaan vain yksi, ja silloin yksi voi silkka puheliaisuuttaan työntää muut syrjään. Kyllä muistan tilanteita, joissa yksi puhelias paistattelee muiden suosion auringossa, ja kuinka kiukutti. Minäkin kun olisin halunnut suosiota ja huomiota. Täällä on minusta kuitenkin aika toisin, monelle jutulle on tilaa. Kuin olisi paljon huoneita, joihin voi vetäytyä keskustelemaan mihin mistäkin aiheesta, ilman että viereisestä kuuluu häiritsevää meteliä (mitä nyt musanrenkutus leviää läpi rakenteiden joskus  :003:). Mutta ehkä kaikki eivät sitten koe näitä tilanteita samoin, näin (ääneenlausumattomilta) säännöiltään erilaisina?

Juu, kyllä olin kirjoittanut jotenkin että tulin sillä keinoin poissysätyksi, kyllä niin silloin tapahtui. Ja kyllä, se tuli oikeastaan niin että hyvä ihme, jos hän on kansannainen niin sitten en jaksa enää. En viitsi selittää muuta,  eikä ole minun asiani tänne muuta lisätäkään,  kun omissani kyllin on ja mitä se toisille kuuluu. 

Sen sanon, että kai se väkevä kokemus etten vain usko tuli suurelta osin täältä, sellainen on mestari kuin opetuslapsensa, ja niin jäin koko toiminnasta pois, ja kyllä, yksi  sen aikaansai mutta varmaan on muita syitä ja niinpäinpois…   
« Viimeksi muokattu: 15.07.18 - klo:10:46 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #17 : 15.07.18 - klo:10:47 »
Sen verran numeroihminen olen että laskin mikä tuo 14. rivi on....noh...ok... :icon_biggrin: :039:

Helteillä ajatus takkuaa ainakin minulla, ja varmaan pakkasillakin...
Hyvää pyhäpäivää kaikille!

Kiitos, lämmintä suvea ja kirjoittele sinä vain, ei sitä tarkoitettu kuin mietintämyssyn alle, ja nyt on aika mennä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #18 : 15.07.18 - klo:11:15 »
Olen kärsinyt kovista asennekirjoituksista, joita on joukkovoimaisesti kaadettu niskaani. Ne ovat loppuneet. Täällä on sanomisen vapaus ihan selkeästi kaikkien kirjoittajien hallussa. Pitää puolustaa itseänsä - jollakin tavalla. Ns kahdenkeskiset, yksityisviestit ovat aika toimimattomat käytännössä, sillä niillä vain hyvät tutut vahvistanevat omia ajatuksiaan. En niitä enää käytä. Kun toiselle kepeästi viestittää "että kyllä me", niin silloin saa ajatella "jotakin".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #19 : 15.07.18 - klo:15:46 »
Tämä ei ole puolustelua. Koetan selventää miten asiat ovat minun kannaltani katsottuna.
En ole ollut ajamassa Leenaa pois foorumilta. En ole myöskään sanonut että en  v o i
kirjoittaa hänelle. Olen kirjoittanut etten  o s a a  keskustella hänen kanssaan.

Siinä on ero, ja se ero johtuu koulutustasoista uskon kysymysten kohdalla.

Kateudesta  e i  ole kysymys  m i n u n  puolelta, sillä en ole koskaan tuntenut kateutta mistään. Olen aina ollut tyytyväinen siitä mitä minulla on. Ymmärrän että se on minulle tarkoitteua ja johdatettya elämän osaa.

Olen kirjoittanut paljon. Jopa 6,6 kpl päivässä, joista osa on linkkejä muutamin saatesanoin. Yleensä en kirjoita pitkään, niille on oma osio.

Miksi olen kirjoittanut paljon ?  Kai siksi että löysin foorumilla kirjoittamisen ilon joka oli unohduksissa sitten kouluvuosien. Runot ja hengelliset tulevat lähes itsestään, mitä se sitten onkaan.

Koetan kirjoittaa selkeästi, mutta taitaa silti tulla väärinkäsityksiä. Tällaista tämä
some-elämä vaan on.

Pyydän anteeksi kaikilta joita kirjoitteluni on häirinnyt.
Jään odottamaan vilkasta keskustelua , ja laadun paranemista.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #20 : 16.07.18 - klo:12:26 »
Tällä foorumilla kirjoittajien määrä on vähentynyt niinä vuosina, kun olen ollut mukana. Syytä ei kaikkien katoamiseen tarvitse etsiä meidän kirjoituksista. Nuorempi väki kirjoittelee ihan erilaisilla foorumeilla, nopeammilla, lyhytsanaisemmilla ja kuvien kera. Itsekin pidän facebookista enemmän, kun sinne on helppo laittaa omia kuvia. Pidän kuvan ja kuvatekstin yhdistelmistä. Niissä saa muutamalla sanalla huumoristisia kommentteja omasta elämästä, jotka kirjoitettuna vaatisi runsaasti osuvaa tekstiä. Sitäpaitsi nykyisen kännykkäkulttuurin aikana, moniko enää istuu koneen ääreen. Facebook, Twiter, Instagram.... toimivat ihan kepeästi kännykässä.

Lukivikaisena olen hidas lukemaan. En lue täältä, kuin niitä ketjuja ja kirjoituksia, jotka kiinnostaa. En malta istua koneen ääressä niin paljon vapaa-aikanani, että lukisin kaikki. Siksi minua ei häiritse kenenkään kirjoitukset. Toivottavasti kaikki uskaltavat kirjoittaa mielipiteitään ja itseään kiinnostavia asioita niin paljon kuin haluaa. Toki ylläpitäjän on syytä puuttua asiaan, jos foorumille tulisi jotain "vihamielisiä hyökkäyksiä".

Minua kiinnostaa ihmiset. Ihmisten erilaisuus. Kieli eli murteet. Tavat, etenkin perinne tavat. Siksi useimmiten ensimmäisenä luen Tämä vai tämä -ketjun. Ruoka kiinnostaa aina. Onhan syöminen pääelinkeino. 
Voiton kaikesta vie ihmiset. Me erilaiset ihmiset. Siksi odotan joka vuosi kovasti foorumilaisten tapaamista. Kirjoittaminen voi olla vaikeaa, mutta lukeminen vielä vaikeampaa. Meillä on erilaiset tavat sanoittaa asioita. Se on osa erilaista kulttuuriamme, erilaista murretta, erilaista persoonallisuutta. Saman kirjoitetun tekstin eri ihmiset lukevat erilailla, tai siis ymmärtävät erilailla. Ihmiset lukevat myös rivien välejä. Ja siinä lukemisessa käytetään juuri sitä omaa kulttuuritaustaa. Siihen ei kirjoittaja pysty vaikuttamaan.

Nenätysten kohdatessa luemme enemmän ihmisen ilmeitä ja kehonkieltä, kuin kuuntelemme sanoja. Se on reilusti enemmän kuin puolet ihminen lukee toisen kehonkieltä kuin mitä sanat merkitsevät. Jos sanat ja ilmeet on ristiriidassa, voi miettiä onko kyseessä vitsi vai jokin muu tilanne. Voisin hyvin helteellä löyhytellä itseäni viuhkalla/lehdellä ja sanoa: Sais olla vähän lämpösempää keliä. Viereinen henkilö huomaa heti asiassa huumorin. Toki näillä helteillä voisi sen kirjoitetustakin ymmärtää. Saattaisi kuitenkin olla joku foorumilainen, jonka asuinpaikkakunnalla on oikeasti viileämpää ja luulla, Pyryharakka asuu myös viileämmällä alueella. 

Moni kommentti saatetaan lukea toisin kuin kirjoittaja on tarkoittanut. Siitä seuraa vastakommentti ja selittelyä puolin ja toisin. Eikä monien selittelyjenkään jälkeen päästä varmasti täydelliseen ymmärrykseen. Ei toki aina puhuttaessakaan, mutta ainakin voi aistia toisesta, onko hän puhunut asian huumorilla, vihamielsiesti tai jollakin muulla tarkoitusperällä. Samalla on myös helpompi tehdä tarkentavia kysymlyksiä tiselle.

Siis kirjoitellaan vaan. Ihan niin paljon kuin ehditään/jaksetaan. Ja luetaan uskoen hyvää toisistamme. (Tiiti on tuossa juuri lähdössä eteenpäin ja antoi viimeiseen lauseeseen vinkin.)
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #21 : 16.07.18 - klo:15:23 »
Pyrtsi kuvaa kuinka hänen ikäisensä käyttävät näppärästi uusia viestinnän keinoja ja tapoja, facebookista, twitteristä ja mitä kaikkea niitä onkaan. Vielä nuoremmista puhumattakaan !

Olen täällä toistellut etten käytä mitään noista. En omista edes kameraa, enkä osaa enkä halua muuta kuin tämän rakkaan körttihenkisen foorumin käyttöä.

Minulla on kotona juttuseuran pulaa. Ja aikaa on vaikka kuinka huushollin hoidon , salin ja terveyden hoidon  ohella. Minulle tämä foorumi on olemisen, ei hallitsemisen väline.
Jokaisella täällä on luonteensa ja persoonansa. Joidenkin vastakkaisten tyyppien on vaikeaa sietää ja ymmärtää erilaista. Tästähän on puhuttu usein ja paljon. Silti; sekaan vaan kaikki erilaiset ihmiset !

En ole myöskään ylläpitäjän enkä moderaattorin taholta saanut ohjetta vähentää ' kukoistamistani'.  Saatan olla barokin ystävän lailla pursuileva ja värikäs. Se on sitä minun karjalaista heimoperintöäni.

Nyt vaikuttaa, että me kaikki olemme kuin ' kynsillemme saaneita'. Säikähtäneinä vähennämme , vaikka olisimme niitä vähemmän aktiivisiakin.

Jos jotkin aihepiirit katsotaan ei-toivotuiksi, toivon ylläpidon siitä ohjeistavan.

Rakas körttifoorumi, kärsimys yhdistää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #22 : 16.07.18 - klo:16:19 »
^^
^
Helppo olla Ladyjen kanssa samaa mieltä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #23 : 16.07.18 - klo:16:31 »
Jep....samaa mieltä olen....en osaa mitään lisätä enkä ottaa pois...lueskelen vaan...

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #24 : 16.07.18 - klo:20:47 »
Samaa mieltä olen, kyllä se siitä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #25 : 17.07.18 - klo:02:35 »
Mitäs täällä pulistaan? Mökiltä pikaisella käynnilä pk-seudulla ei Tumputin kutsusta vaan ihan terv.keskuksen ohjeitamana. Mukava kun olette kaikki mukana toisianne "kannustaen", pakenen taas todella huonojen nettiyhteyksien taakse, mutta siunattua kesää. Lämmintä riittää, se on helppo sietää Keski-Suomen saaristossa, mutta täällä pk-seudulla tuntuu tosi tukalalta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #26 : 17.07.18 - klo:17:48 »
Joo, Manun kannustava ilmaisu on saanut jalansijaa forkallakin, hieno homma!   :023:


Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Pitkään mietittyä
« Vastaus #27 : 28.07.18 - klo:20:16 »
Väistyminen on ihan oikea konsti, kun ottaa"pattiin" tai joutuisi kolmelle kirjoittamaan samalla kertaa vastinetta. Sellaisenkin olen kokenut. Ja voisi jäädä poiskin, mutta sen näköjään estää addiktoituminen tähän foorumiin.

Olen tullut ihan samaan tulokseen ja kun vielä pohdin kuinka pienet ympyrät on tälläkin foorumilla( myös monella muullakin foorumilla on samat taustat)
Niin jo on himputti ettei osaa säännellä omaa taustaansa, vaan aina uudestaan ja uudestaan.

Jopa eri nimimerkeillä tuli kirjoiteltua ja uskottelin ettei kukaan huomaa.

Ennen sitä kirjoitteli pitkiäkin kommentteja ja osallistu hyvinkin aktiivisesti foorumilla, se oli enenne se.
Jossain vaiheessa tuli sitten halu vaan olla ilkeä kaikille, se muuten vasta kivaa on.
Nykyisin sitä on kai hieman väsännyt olemaan jopa ilkeä.
Sitä kyllä lukee viestejä, pikaisesti olan kohotauksella.

Musiikki videot ym. hömpän pömpä on tullut viestieni sisällöksi. 

Pitkään mietittynä minä tarvitsen "tohtoria" ja mahdollisesti joku muukin.  :icon_cool: