Kirjoittaja Aihe: Luihin ja ytimiin!?  (Luettu 7961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #15 : 11.12.11 - klo:22:13 »
---
Sitten on se edelleen vaikuttava vanhoillisuuden mielikuva, jota vanhahtava musiikkiperinne osaltaan tukee. ---



Mitä pahaa siinä on?

Minua ei saisi kirveelläkään seuroihin, jos siellä laulettaisiin Radio Dei -humppaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #16 : 11.12.11 - klo:22:34 »
Komppaan Pirskaa. Eipä kyllä miutakaan seuroihin sais, jos siellä olis musiikki ja meisinki kuin Radio Deissä... Miuta puhuttelevat erityisesti Siionin virret vaikken niihin ole saanut tuntumaa lapsuudesta asti...eli ei nyt voi syyttää taustojakaan siitä, että Siionin virret kolahtaa... Meitä on niin monen sorttisia...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #17 : 11.12.11 - klo:23:25 »
Mitä pahaa siinä on?
En sano, että siinä olisi pahaa, kunhan vain pohdin kysymystä "Tilausta on mutta miten osaisimme sitä jakaa" siltä kannalta mikä saa ihmiset olemaan lähtemättä mukaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #18 : 12.12.11 - klo:07:10 »

Minua ei saisi kirveelläkään seuroihin, jos siellä laulettaisiin Radio Dei -humppaa.

Kas, en olekaan ainut, joka ei kestä Radio Dein musiikkia. Sitä taas kuuntelee innolla moni, joka ei sietäisi minulle rakasta veisuumeininkiä. On se hyvä, että on valinnanvaraa eikä jää kristillinen harrastus musiikkityylistä kiinni.  :eusa_clap:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #19 : 12.12.11 - klo:10:01 »
Kas, en olekaan ainut, joka ei kestä Radio Dein musiikkia. Sitä taas kuuntelee innolla moni, joka ei sietäisi minulle rakasta veisuumeininkiä. On se hyvä, että on valinnanvaraa eikä jää kristillinen harrastus musiikkityylistä kiinni.  :eusa_clap:

Kuulun samaan piiriin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #20 : 12.12.11 - klo:10:42 »

   Kotimaa-lehti on osakkaana Deissä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #21 : 12.12.11 - klo:16:43 »
Kyllä iskee luihin ja ytimiin, vaikkakaan en perusta paljoa veisuusta. :-\
Armo, painotukset pieneksi tulemisesta ja olemisesta ja muu herännäisyydessä viehättää enemmän.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #22 : 12.12.11 - klo:17:12 »
Henkilökohtaisesti kavahdan herkästi, kun jokin alkaa kovasti iskeä ryhmien "luihin ja yrimiin", valitettavasti. Porukassa on kautta aikojen tyhmyys tiivistynyt, ja joskin mielessäni ovat poliittiset luut ja ytimet, niin vaaransa sillä on kirkollisessa elämässäkin.  "Kuulispa vaan toisten liikkeitten puhujat miten upeasti meidän puhuja taas veti". Mitä se semmoinen kristillisyys on, että muut ja me??   Eikö täs pitänyt olla ensin kristittyjä - ?   Käsittääkseni herännäisyyden vahvuus on ollut siinä, ettei joukkojen kokoaminen ole ollut mikään tarkoitus, vaan ihmisen asettaminen Luojansa - tuomarinsa - lunastajansa eteen. 

Siinä sitä jo riittääkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #23 : 12.12.11 - klo:23:27 »
Eilen tuli vaikuttava rokumentti Muhammad Alin ja juuri kualleen Joe Frazierin kohtaamisista, joissa mentihin sanallisesti ja ruumiillisesti luihin ja ytimihin. Kaksi suurta mestaria näytti kuinka rumaa ihimiselämä voi olla. Joe ei antanu eläessään anteeksi Alin latelemia törkeyksiä hänestä. http://www.guardian.co.uk/sport/2011/nov/08/joe-frazier-heavyweight-champion-dies
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #24 : 13.12.11 - klo:00:32 »
Eilen tuli vaikuttava rokumentti Muhammad Alin ja juuri kualleen Joe Frazierin kohtaamisista, joissa mentihin sanallisesti ja ruumiillisesti luihin ja ytimihin. Kaksi suurta mestaria näytti kuinka rumaa ihimiselämä voi olla. Joe ei antanu eläessään anteeksi Alin latelemia törkeyksiä hänestä. http://www.guardian.co.uk/sport/2011/nov/08/joe-frazier-heavyweight-champion-dies

Joe olisi vähemmän körtti kuin Ali? Tai sitten päähän lyönti vaikuttaa ihmisiin eri tavalla?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #25 : 13.12.11 - klo:05:40 »

   Uusimmassa Suomen kuvalehdessä oli reportaasi jääkiekkoilijoiden aivovammoista.
   

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #26 : 13.12.11 - klo:09:05 »
   Kotimaa-lehti on osakkaana Deissä.




Voisin kuunnella Radio Deitä enemmänkin, jos siellä ei soitettaisi niin ärsyttävää musiikkia. Ohjelman kirkkain helmi on Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen. Siitäpä ei radio-ohjelma parane. Jos musiikki olisi parempaa, niin monta muutakin helmeä voisi sieltä varmaankin löytää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #27 : 13.12.11 - klo:11:04 »
Kyllä iskee luihin ja ytimiin, vaikkakaan en perusta paljoa veisuusta. :-\


Tätä minä aina lievästi ihmettelen kun miehellä on ääni kuin vain  vähän hiomaton timantti...   Itte kuulin...  Ja vielä tenori...  Viistoista kuoroa tappelis jo nyt.  Vähän laulua,  jos hän tunneille menisi niin - no - ei kaikki harrasta samaa -

Mutta minä en ole edes jaksanu mennä kuuntelemaanm Radio Deitä, klun kerran vahingos osuin sille kanavalle. Olin kotona puoltajuttomana ja loppukin taju meni kait. Mikä lie siinä sitten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #28 : 13.12.11 - klo:12:16 »
Pakko kommentoida tähän väliin, että nyt on siis Viisveisaajan tapauksessa kyse joko a. luonnonvarojen tuhlauksesta b. huutavasta vääryydestä tai c. molemmista...  :icon_wink: Nimittäin muistan hyvin kuinka entinen heila, jonka veli sattuu olemaan kanttori ja laulaa muuten komeasti, ei ollut pätkääkään kiinnostunut esim.laulamisesta tai soittamisesta ja hänen äitinsä kerran vaan kahvipöydässä huokaisi, että: " Kyllähän tuolla meijän T:llä eniten lahjoja musiikkiin olis....mutta hän kun ei ole kiinnostunut, niin minkäs teet..." olin ihan että:  :icon_eek: :107: :icon_rolleyes: ja valitin minkälaista haaskausta tämä jäppinen suorittaa...  :icon_lol:

Toisaalta Viisveisaaja voi ainakin rehellisesti sanoa, että laulaminen ei kiinnosta häntä/musiikki liiemmälti muutenkaan, eikä hän yritä näin sanomalla naamioida sitä, ettei olisi lahjoja...  :icon_cool:

Mutta se täytyy vielä sanoa, että olen Leenan kanssa kyllä samaa mieltä...jos rupeaa oikein kolisemaan luihin ja ytimiin, voi olla vaarana, ettei enää muuta nähdäkään...

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Luihin ja ytimiin!?
« Vastaus #29 : 13.12.11 - klo:19:42 »
Kas, en olekaan ainut, joka ei kestä Radio Dein musiikkia. Sitä taas kuuntelee innolla moni, joka ei sietäisi minulle rakasta veisuumeininkiä. On se hyvä, että on valinnanvaraa eikä jää kristillinen harrastus musiikkityylistä kiinni.  :eusa_clap:

Kuulun samaan piiriin.

Minä myös. Viime aikoina olen muutaman kerran satunnaisina aikoina avannut Dein, ja musiikkia on kuulunut. Kunnon Siionin virsikin joskus. Mutta (nyky)musiikkilevyarvosteluohjelmaa en jaksa ollenkaan. Gospelia jotain nuorempana kuuntelin, nyt en siitä juuri jaksa innostua.

Kyllä iskee luihin ja ytimiin, vaikkakaan en perusta paljoa veisuusta. :-\
Armo, painotukset pieneksi tulemisesta ja olemisesta ja muu herännäisyydessä viehättää enemmän.

Minusta virret ja veisuu ovat parasta seuroissa. Kaikkia virsiä en osaa, enkä kyllä viitsisi opetellakaan, kun ne eivät kolahda luihin ja ytimiin. Se kauppakeskusvirsi on minusta mahdollisimman joutavanpäiväinen. Vanhoissa virsissä on asian ydintä, puheet ovat milloin mitäkin. Tosin niistäkin, useimmista, löytyy edes pieni itu johonkin pieneen pohdintaan.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa