Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 3  (Luettu 45871 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #90 : 17.06.18 - klo:22:46 »

Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa."
2. Moos. 34:6 KR33/38

Ja tästäkin vielä.....
Odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen pikkuhiljaa kävelemään...metsäpoluillekin...

Saatan kuleksia uupuneena, väsyneenä...ehkä murtuneena pahalla mielellä...
tapani mukaan valittaen...tuskaani huutaen sanoja vailla...

Mutta luonto, hiljaisuus, lintujen laulu hoitaa...
Ja saatan kuulla hiljaista tuulen hyminää....siinä saatan kuulla toisenlaisen huudon...
Jumalan armahtavan ja ymmärtävän ohjauksen...minä näytän sinulle tien...
enkä sinun syntejäsi muista...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #91 : 18.06.18 - klo:22:57 »
Pieni istahtaminen.....

Lyö tyhjää...levolle laske luojani.....armias ole suojani.....Hyvää yötä!


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #92 : 20.06.18 - klo:20:02 »

Luoja on armias.

Jumala onneksi katsoo sydämeen, eikä siihen mitä saadaan aikaan tai ei.

Moni hurskas tulee ihmettelemään, kun ei istahdakkaan Jumalan oliko oikealle puolelle tai vasemmalle.

Körtti laulu, kuinka pieni ihminen itkee luona Sipoon zyrkan.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #93 : 20.06.18 - klo:20:07 »
No joo barrijuttuihin taas, tässä biisissä on tosta ekasta kännistä taisi olla Heikillä kera rommin.

Itse muistan, kun pinnattiin skolesta ja 6 tölkkiä Tuborgia tai Galsbergiä tai karjalaa taisi olla.

Oksentelin ihan hirveesti ja vapisin ja oli ihan kamala olo.
No pikkainen varsi tai keho taisi saada enempi kuin tarpeeksi ja meni pari vuotta, kun uudelleen kokeilin.

Byäk.

Mites teillä muuten se eka suudelma äh eiku se eka känni?

https://www.youtube.com/watch?v=kjGu-oBGN38
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #94 : 20.06.18 - klo:21:48 »

Tää on niin cool biisi, jollaisen itsekkin tekisin viimeisellä hetkillä.

Mullahan on viikatemies ollut aika lähellä heiluttaa viikatettaan aika useasti.

No siis Pekka oli jo kuolemaan tuomittu kun teki tän biisin lapselleen joka tietty Isukkiaan jäi kaipaamaan.
Traagista, mutpositiivista ja kaunista kuolevan viimeisiä sanoja.

Taiteelista ja ties mitä diggaan.

https://www.youtube.com/watch?v=3koT52CgYjc0,
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #95 : 27.06.18 - klo:19:03 »
Mitenkähän muuten....jos kotikalja menee kovin vanhaksi, voiko se käydä liikaa?
Vai onko tässä pää sekaisin sen takia että Saksa tipahti jatkosta...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #96 : 28.06.18 - klo:19:18 »
^Miksi ei voisi? Ei ne prosentit tosin varmaan iästä ole kiinni, vaan sokerin (tai tärkkelyksen, esim. mallas) ja hiivan määrästä. Tai lähinnä sokerin; hiivahan elävänä olentona osaa itse lisätä itseään.

Lapsuudenkodissani valmistettiiin kaiken muun alkoholin ohessa erittäin päähänmenevää kotiolutta. Ja hiemanko olin hiprakassa siitä kotisahdista, jota aikoinaan enollani join. Asuivat Etelä-Savossa, ihan Päijät-Hämeen sahtiseutujen kupeessa, joten osaamista sen juoman saralla oli.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #97 : 29.06.18 - klo:21:01 »

No baari aiheiseen palatakseni, kontatakseni.

Siis niinku, huomaakohan kirjoituksistani, että olen taas pääkaupunkiseudulla ja se ottaa kyllä pikkaisen pannuun, kun maalla asuessani kaikki oli reilumpaa, rehellisempää ja jotenkin äijämäisempää.
Täällä Vantaanlaaksossa budjatessa on kuin aikoinaan Sundsvallissa asuessani, siellä oli naiset enempi miehiä ja miehet enempi naisia?

Ei kun siitä, että mulla on ollut työssäni yksi ja jokunen venäläinen ja olen taas joutunut tutustumaan slaavilaisuuteen, joka on vahvasti maskuliinista.

Maskuliinisuudesta ja muusta aiheesta poiketen mikä se nyt olikin, niin äh se juttu hävisi.

Ookoo slaavilaisuudesta, eikun siis baarijutuista, sehän oli aiheen aihe.
Niinku mulla siis toi kaveri töissä ja maksan sille aika kivasti, ainakin omasta mielestä, kun 25 euroa tunti on pitänyt maksaa, mutta miksi ei kun kundi osaa ja tekee kolmen miehen edestä.
No ollaan kait kamujakin, kun tänään hän antoi suolakurkkuja ison purkin ja sanoin, että noiden syömiseen mulla menee vuosi.
Niin ja hän tietysti antoi vodkaputelin ja tuumas, että tota mustaa leipää ja votkaa, niin hyvin menee.

Raakaa peliä rakennuksilla, mutta jotain raakaa ja rehellistä ja maanläheistä siinä on, kun on tekemisissä slaavilaisten kanssa.

Heille juominen ei ole ollenkan sama kuin meillä.

Ensi kerran kun tein tätä poikkitieteellistä tutkimustani slaavilaisuuden juomatavoista.
Öh, siis hämmästelin olin pilenpiirtäjässä ja pelotti.
Siis Olympiahotellin 24 kerroksessa ja pikkasen peloitti siinä ikkunan vieressä.
No siihen tuli slaaveja olikohan ugrainalaisia, mutta jotain ja he tilasivat kanaa 6 miestä vadillisen ja viiniä viisi pulloa.
Aattelin, että ei onnistuisi rööperin kantabaarissa.

No sitten mentiin kartsalle kaiffareiden kaa, siis porukan jonka kanssa olin silloin.
Oltiin varmaan 6 tuntia poissa ja menin takasin sinne korkealle ja siellähän nämä slaavit lauloivat ja itkivät ja keskustelivat syntyjä syviä.

Jotenkin toi slaavien ryyppäilyt ja muu, kuten olin kerran jonkun virolaisen NHL pelaajan saunalla, joka kesti koko päivän ja myöhään yöhän, saunottiin, juotiin saunottiin syötiin, niin tossa slaavien elämisessä on jotain ookoota, vaikka viherpiipertäjille ja vesemmistapartaradikaalihipstereille kauhistus, niin vaikka se eläntapa vie äkkiä hautaan, niin ainakin he ovat eläneet?
https://www.youtube.com/watch?v=V5CH9fB5_6s

 
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #98 : 29.06.18 - klo:21:58 »

Mulla on kiva kaveri Amsterdamista.
Damista stadilaisittain, ni on kiva kaveri oliko Henning tai Arie kaverin nimi.

Jotenki meillä synkkas jutskat, kait kun molemmat satamankundeja nuoruudesta.

https://www.youtube.com/watch?v=0sx_Xcowuao&list=RDT6kIyIosVHw&index=29
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #99 : 29.06.18 - klo:22:55 »

Rock ja jotain,,hjuumor

Hitto kioskilla ei oo nakkeja?

https://www.youtube.com/watch?v=LTiMhbA_0Ck
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #100 : 14.07.18 - klo:21:29 »
https://www.youtube.com/watch?v=4jWS7II6do4

Jotenkin pidän tuosta laulusta, sanat osuu kai itseeni...laulajan ääni aivan mahtava!!!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #101 : 14.07.18 - klo:21:53 »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #102 : 17.07.18 - klo:20:07 »
Hyvin menee, ei voi mitään.

Pomo haukkui mut ihan pystyyn.
Alkoi, et luulin että olet ammattimies.
Mä, et joo no kymmeniä vuosia tehnyt näitä hommia vähän mäkin.
Hän, etkö tajua tämä on kerhohuone tämä pitää tehdä hyvin, peltien saumat ei saa näkyä ja plaa blaa blaa.
Mä, et joo ookoo pomo, joo ihan totta, niin se on.

No lupasin korjata viat ilmaiseksi ja saas näkee miten käy.

Pooh hermoromahdus on taas, niin lähellä.

Piti oikein tulla tänne baarin puolelle avautumaan.
Hei baarimikko annas ryyppy murheisiin.

Kenet mä voisin haukku, kun ei eukkoakaan ole.
Hau hau vaan itekseni.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #103 : 18.07.18 - klo:07:31 »
Kerhohuone tää baarikin kai on. Tsiikaa noitakin irvistäviä saumoja tossa edessäs. Kukahan nekin on aikanaan duunannut? Ukko-Paavo kai, hähä! Otetaan sille!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #104 : 20.07.18 - klo:00:06 »
Kerhohuone tää baarikin kai on. Tsiikaa noitakin irvistäviä saumoja tossa edessäs. Kukahan nekin on aikanaan duunannut? Ukko-Paavo kai, hähä! Otetaan sille!

Oisko toivottovasti, ees pikkasen enempi armoa tässä kerhohuoneessa, kuin mun pomon mut duunaamaan tai siis työntilaajahan hän ja mä vaan aliurakoitsija, no siis niinku, et oisko enempi armoa.

Tästä on nyt tulossa elämää isompi kysymys ja mallakaan, ei ole kuten ennen maalaisjärjellä ja hyvälä sydämellä opastamassa.

No ei tää katastrooffi kuitenkaan saa mua raiteiltaan, vaikka saa pikkasen.

Mut niinku et kerhohuone?
Eiks tän pitäisi olla baari ja ymmätäväisiä baarimikkoja vastailemassa?

Pooh, vad ed de me röv, vad helv?

emmä vaan tiedä jotenkin, siis niiku, tänään sain kuntoiltua iha kunnolla. Hiki virtaisi, kuin pee vantaanjoessa.
Siis niinku olin tai vein Malminharjulle auton remppaan ja otin bussin 825 tai jonkun ja menin sitten oottaan Leppikseen, siis Leppävaaraan, et laittais mun Jaggen kuntoon.
No ne soitti vaihettiin jarrupalat ja levyt 600 egee kiitos, mä et aha. pooh ja oivavoioioii.

No sitten Espoon keskukseen ja sama numeron dösään ja huristeltiin johki Espoon perämetsiin.
No kattelin, et nyt ei oo sma reitti ja hyppäsin ulos ja navigaattori päälle ja näytti, et 1,5 kilsaa ja lähdin dallaan, no sit navi näitti, et viis kilsaa ja tallustelin ja sit näytti 6 kilsaa ja hermo oli mennä ja mietin, et soitanko taksin, no tallaisin parikilsaa lisää ja lämpöhalvaus ja hulluuskohtaus oli lähellä, no tuli joku BygMaxi eteen ja sinne ja soitin, korjaamolle, et missä teitin pulju ja missä mä ja he, et viis kilsaa vielä ja sanoin, et tulkaa hakee mut.

Pooh ahha ja uuh, korjaamo pomo tuli hakeen mut ja sanoi, et Make ota rauhallisesti ja tarjos kylmää juotavaa ja oli isosti osaaottava, vahän kuin malla täällä.

No pääsin korjaamolle ja linnuntietä pitkin liftasin ja its´kin biisi soi mielessä.
Loppu hyvin ja muut, vaikka paloihan taas rahaa, onneksi businekset menee aika kivasti.

Miksi mua koetellaan taas, vaikka kuntoilu ihan ookey.
Tik toc.