Kirjoittaja Aihe: Elukat.  (Luettu 48064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Re: Elukat.
« Vastaus #30 : 31.05.05 - klo:14:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanna"
Sitä sanotaan, että koira on ihmisen paras ystävä. Itse olen huomannut että tämä väite pitää hyvin suurilta osin paikkansa, kun olen nyt reilun vuoden viettänyt Bichon Frisé -neiti Nupun kanssa.


Hei - me jonotetaan kanssa Bichonia parhaillaan...  :D

Lainaus käyttäjältä: "Sanna"
Nuppu tuli meille helmikuussa 2004, ja valloitti heti koko perheen sydämet.


Enkä yhtään ihmettele, että valloitti. Bichonit on tosi sulosia ja muutenkin ihania!   8)

Lainaus käyttäjältä: "Sanna"

Ainiin. Ja Nupun touhuja voitte seurailla neidin kotisivuilla, jotka löytyvät täältä.


Kävin katsomassa, ja jäin haaveilemaan...

Meillä ei siis vielä ole koiraa, mutta tulevaisuudessa toivottavasti. Nartu Bichonit tuntuu olevan vaan aika kysyttyjä?

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Elukat.
« Vastaus #31 : 03.06.05 - klo:09:49 »
Nyt meille on luvassa Bichonin narttu pentu. Juhannuksestä lähtien toivottavasti mekin olemme onnellisia koiran omistajia!

 :D

Voiko Herättäjäjuhlille tulla koiran kanssa?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Elukat.
« Vastaus #32 : 03.06.05 - klo:13:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Nyt meille on luvassa Bichonin narttu pentu. Juhannuksestä lähtien toivottavasti mekin olemme onnellisia koiran omistajia!

 :D

Voiko Herättäjäjuhlille tulla koiran kanssa?

Ihanaa! Onnea! Ja oon mää nähny juhlilla montaki koiraa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Anonymous

  • Vieras
Elukat.
« Vastaus #33 : 05.06.05 - klo:21:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Voiko Herättäjäjuhlille tulla koiran kanssa?


Voi tulla. Minä oon ollu siellä kahden collien ja sheltin kanssa, eikä ole ollut mitään ongelmia. Kerran yksi vanhempi mies tuumasi, että johan noista yksi hänellekin joutaisi.  :)  Muitakin usemman koiran omistajia olen siellä nähnyt. No, totta kai aina löytyy niitäkin, jotka sanoo, että onko niitä koiria tännekin tuotava, mutta muuten kaikki on yleensä tykänneet. Varsinkin, jos koira käyttäytyy hyvin, eikä häiritse esim. seurojen aikaan muita ja leirintäalueella ei hauku läpi yön.  :)

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
PENTU TULI TALOON
« Vastaus #34 : 21.06.05 - klo:09:34 »
Nyt meille sitten tuli pieni koiran pentu, ja se on niiiiiin sulonen ja villi. Kaiken se syö, joka paikkaan sen on päästävä, yksin ei viihdy yhtään ja nukkuu mun kanssa samalla tyynyllä  :D

Perjantaina haettiin ja on kotiutunut tosi hyvin. Eilen se oppi hiipimään ja on tosi hauskan näköinen niin tehdessään. Lieneekö oppinut sen kissalta, jonka elämää on seurannut jo muutaman päivän.

Olen myyty ja sydämeni menettänyt  :)

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Elukat.
« Vastaus #35 : 21.06.05 - klo:19:35 »
Lumi -aivan uskomattoman ihanaa!!! :] Hurrrjasti onnitteluja uuden pennun johdosta, on varmasti aivan mahtava tunne nyt kun pienen karvapallon kanssa siellä elelette... tässähän ihan tulee muistoja mieleen kun ajattelee meidän Nuppua vasta taloon tulleena pentuna. Se omaksui heti oman petinsä, ja päätti ensitöikseen rehata itseään isomman hanskan sinne.  Lisäksi Nupulla oli tapana torkkua isolla tyynyllä, joka nyt on sohvien valloituksen jälkeen jäänyt liian pieneksi. Muitakin enemmän tai vähemmän omituisia nukkumapaikkoja neidillä on ollut ja on yhä! (kuva alhaalla... :] )



Ja Lumi, kannattaa miettiä tuota herättäjäjuhlille pennun tuomista vielä, varsinkin jos olet tulossa talkoolaiseksi. Jos koira on vielä pieni, se tarvitsee huikeasti aikaasi (niinkuin varmaan nyt hyvin tiedät!) ja jos sää on kovin kuuma ja helteinen, voi olo tulla pennulle tukalaksi. Mutta jos sää ja muut olosuhteet sallivat, niin ota ihmeessä, suuret ihmismassat ja ympäristön vaihteluhan ovat toisaalta loistavaa sosialistamista pennulle! Ja jos pikkuinen juhlille tulee, niin minä ainakin kovin mielelläni sitä haluaisin käydä katsomassa, kun kerran itse omistan samanrotuisen! :] Onnea vieeeelä kerran uudesta pennusta, koittakaahan pärjäillä sen kanssa! :D

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
KÖRTTIJUHLILLE TULLAAN
« Vastaus #36 : 03.07.05 - klo:08:23 »
Kiitos onnitteluista. Tuntuu tosi ihanalle, pitkällisen odottelun jälkeen olemme löytäneet meidän oman pennun. Bella on vienyt meidän sydämen!

Oikeastaan meillä on kaksi vaihtoehtoa, joko tulla juhlille koiran kanssa tai sitten jättää juhlat väliin. Hoitopaikkaa meillä ei ole, enkä missään tapauksessa jätä pienokaista mihinkään hoitolaan. Joten päätimme ottaa Bellan mukaan ja juhlia koiran ehdoilla. Hoitajia meillä on (jo ihan tutuksi tulleita ihmisiä) kaksi autollista. Lähdemme ajoissa liikkeelle joten ehdimme pysähtyä riittävän monta kertaa vilvoittelemaan, asioille ja juomaan. Toivottavasti ilmat ovat sateettomat, niin että voisimme istua Bellan kanssa viltillä vähän syrjemmässä.

Otimme tarkoituksella pentueen aktiivisimman koiran ja sen kyllä huomaa. Pentu on järjestänyt jo monta "mukavaa" hetkeä. Mutta vaikka löytyy omaa tahtoakin, niin on se ihan kilttikin. Ja yllättävästi jo parin viikon koulutuksen jälkeen tottelee muutamia käskyjä.

Bellan lempiruokaa on korvakorut, hiukset ja partakarvat  :D .

Tule vain moikkaamaan, jos meidät näet. Rodun varmasti tunistat, ja Bella on tosi aktiivinen. Todennäköisesti löydät meidät jostain penkkirivien ulkopuolelta torumassa Bellaa jostain koiruudesta  :D  :D  :D

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Elukat.
« Vastaus #37 : 03.07.05 - klo:08:40 »
Ai niin,
Ja emme siis aio olla missään muussa vastuuhommassa Juhlilla kuin koiran hoito. (Vaikka vähän kolahti, kun Hengellisessä kuukausilehdessä kuulutettiin juuri minun alani ihmisiä hommiin, mutta asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen!)

Bellasta tulee körttikoira! Tarviikohan se oman körttihuivin?  :D

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: KÖRTTIJUHLILLE TULLAAN
« Vastaus #38 : 03.07.05 - klo:20:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Tule vain moikkaamaan, jos meidät näet. Rodun varmasti tunistat, ja Bella on tosi aktiivinen. Todennäköisesti löydät meidät jostain penkkirivien ulkopuolelta torumassa Bellaa jostain koiruudesta  :D  :D  :D

Ainakin mikäli se mun 3-vuotiaasta serkusta riippuu, Ylistarossa se halus koko ajan "mennä kattoon pikkukoiraa" (Pari penkkiriviä etempänä oli jollain miehellä koiranpentu.) Kyllä me siinä pari kertaa käytiin moikkaamassa :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Elukat.
« Vastaus #39 : 04.07.05 - klo:11:25 »
Näyttää kyllä siltä että Bellan ei tarvitse juhlilla olla huolissaan ainakaan hoidon puutteesta! ;D toivottavasti nappaan teidät jostain sieltä penkkien välistä, olisi kyllä tosi kiva tulla tervehtimään. :)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Elukat.
« Vastaus #40 : 04.07.05 - klo:11:50 »
Juu, tervetuloa vaan. Saima ja Enni riemastuu :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa k4is4

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
elukat
« Vastaus #41 : 10.07.05 - klo:22:18 »
**

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Elukat.
« Vastaus #42 : 10.09.05 - klo:21:38 »
Meillä on siis yksi koira, Milka, joka on maailman tyhmin ja ihanin suomenajokoira ja ajokoirakin se yrittää olla. ja kaneja viisi kappaletta ja ne vasta tyhmiä on. Ja ihania. n_n
-tottelematon ja paha-

Anonymous

  • Vieras
Elukat.
« Vastaus #43 : 11.09.05 - klo:10:27 »
Minulla on kaksi mukavaa neitokakadua. :)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Elukat.
« Vastaus #44 : 11.09.05 - klo:22:47 »
Meillä on kaksi omaa koiraa tällä hetkellä ja vielä muutama pentu keväisestä pentueesta jäljellä... Enpä tiiä, miten olisi ilman, kun on aina ollut yksi tai useampi koira talossa...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."