Keskustelu > Seuratupa

Hengellistä

<< < (8/10) > >>

Riitta-mummi:
Jeesuksen kuolinhetki klo 15  Olarin kirkko

https://www.google.com/search?q=jeesuksen+kuolinhetki&rlz=1C1JJTC_fiFI1084FI1084&oq=jeesuksen+kuolinhetki&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyDwgAEEUYORiDARixAxiABNIBCDU2NjZqMGo3qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:4f43a196,vid:zFv2KUneTbs,st:0

Riitta-mummi:
Armo, rakkaus, hyvyys ja palveleminen asuvat usein vähäisimmissä. Ei palatseissa, pörsseissä, talouselämässä eikä vallan kahvassa.

Omia näkemyksiä edustava:

https://fi.pinterest.com/pankkirouva/armo-rakkaus-ja-hyvyys-mercy-love-and-goodness/

Riitta-mummi:
Kirjoitettu on

Ensimmäinen Johanneksen Kirje 2
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Uskoon, raamattuun ja muuhunkin hengelliseen keskusteluun on oma osasto jossa on useita sivuja eri aiheista.

Tähän aloitukseeni Koirankarvalakki vastaan näin:

Lopunaikojen odotus ei saa olla peloittelua. Mutta on jännittävää seurata mitä merkkejä näemme tästä.

Maailman rakastamisella luulen tarkoitettavan sellaista ettei tunneta eikä välitetä Jumalan valtakunnan, saati Kristuksen olemuksesta  lainkaan. Kielletään Kristus.

Kiusauksista kieltäytyminen on kovaa, ja jos ei onnistu, Kristus on apu synnintuntoon. Hän puhdistaa likaisimmatkin 'kaivot'.   

On monta tapaa ' olla uskossa'. Myös se on hyvä ymmärtää. :039:

Riitta-mummi:
Äsken uskoon tulleet ovat näitä saarnaajia. Lisäksi heitä vahvistaa se joukkio johon ovat joutuneet, tai jonka hurmoksessaan ovat kokeneet läheisimmäksi.

Tietylle ihmistyypille , esimerkiksi romaneille, sopii vain yli-hengellisyys todisteluineen ja lajin mukaisine lauluineen.

Olin vahvassa opetuksessa Viidesläisyyden parissa yli kaksikymmentä vuotta. Toki opin paljon hyvää, mutta koko ajan tunsin oloni  vaikeaksi, vierasmaalaiseksi.

Luulisi että herkkä karjalaisluonteeni olisi sopinut paremmin siihen joukkoon kuin karumpaan körttiläisyyteen.
Näissä on kysymys ehdonvallan asioist, ei uskosta.

Körttien uskonkäsitys, etenkin talonpoikainen linja, avasi minulle avaran paikan elää ja uskoa. Iloni oli suuri kun minut opastettiin, kiitos Maunon, tälle foorumille. Olen saanut täällä kasvaa ja muuttua siksi pikku-Riitaksi jälleen joka kohtasi rakkaan Jeesuksen kansakolun ensimmäisellä luokalla.

Kun uskontotunnilla kerrottiin Jeesuksesta Getsemanessa yksin valvomassa ja hikoilemassa, sain itkuisen kolahduksen.  Se oli piilossa maallisemman vaellukseni aikana liki neljäkymmentä vuotta.  Ditten Herrani Kristus tuli itse kotiini minut pelastamaan kaikesta siitä kurjuudesta mitä elämäni silloin oli.

Tämä on nyt  vain seurapuhe, ei todistuspuheenvuoro.

Toisen maan kansalainen R-m   :117:

Pena:
Tämän aamun hartaissa sävelissä kuulin radiosta Ilmari Krohnin laulun Aamurukous, jota lapsuuteni perheessä laulettiin aamuisin. Se, je muut samanlaiset olen ymmärtänyt hengellisen elämäni perustaksi.

Rakas Isä taivahan,
kiitos rauhaisesta yöstä,
kiitos leikistä ja työstä
uuden päivän alkavan.

Neuvo mua oppimaan,
anna käytös kuuliainen,
mieli nöyrä, auttavainen,
kaikki lahjas aikanaan!

Ota sydän pienoinen
tänään täydemmin kuin ennen.
Aamuhetken tullen, mennen
siunaa nimeen Jeesuksen!

Hilja Haahti

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta