Kirjoittaja Aihe: Tänään 67  (Luettu 28068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #60 : 13.08.18 - klo:15:33 »
Uimahallikausi tuli avattua, puoli tuntia vesijuoksua + puoli tuntia uintia jatkuu siitä
mihin keväällä jäi... :023:

Vuoroin paistaa ja sataa...

Nyt alan tutustumaan karttoihin, lautta-aikatauluihin ym.
Huomenna aamusta lähtö pariksi päiväksi saaristoreitille ajelemaan.
Yöpaikka varattuna Korppooseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #61 : 13.08.18 - klo:18:23 »
Kuulostaa hienolta reissulta, ja tutulta meillekin. Olikohan vuosi 1986 kun ajoimme reitin Taivassalo-Kustavi-Parattula-Mossala( Houtskar)-Korppoo-Nauvo-Parainen.

Rakastan merta , ja sitähän sain tällä reitillä nähdä ja kokea.
 
Myös tyttäremme mökiltä Kemiönsaarelta olemme käyneet auto-lautta matkalla
reittiä Kasnäs-Rosala-Hiittinen. Se oli syntymäpäiväni jota vietettiin Rosassa rannalla piknikillä. Hiittisissä kävimme kirkossa.

Hyvää matkaa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #62 : 13.08.18 - klo:19:17 »
Kiitos!    :eusa_angel: :039:

Joo, nyt meillä vuosikymmenten varrella kolmas saaristoajelu edessä.
Eka oli juuri tuo mistä kerroitkin.
Sitten vähän lyhyempi "sovellus"
Nyt myös vähän lyhyempi...saa nähdä kerkiikö huomenillalla Houtskariin edestakaisin...
Keskiviikkona tarkoitus Nauvosta maksullisella isommalla lautalla Rymättylään ja edelleen
Naantaliin jossa viipyillään...sitten kotimatkalle...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #63 : 14.08.18 - klo:10:08 »
Oli sopivan vilponen aamu mennä pihatöille. Koska heräsin jo viideltä oli kahdeksalta aikaa mennä ulos. Omenapuun pudokkaat keräsin ja vein roskiin. Sitten haravoin suuren männyt maahan, osin nurmikkoon, pudonneet kävyt. Se olikin aika hommaa. Kävi keuhkoihin ja verensokeri oli vain 4.4 urakan jälkeen, mikä on minulle jo heikottavalta tuntuvaa.
Otin hunajaa, porkkanamehua ja viiliä. Meinasin nukahtaa sohvalle kun täytin ristikkoa, mutta pakotin itseni ylös koska yhdeltätoista on aika kampaajalla.

Minä sain auton, Matti lähti pyörällä Kariniemeen mölkkypeliinsä.

Perunamuusin perunat on kuorittuna vedessä. Laitan sen seuraksi riistakäristystä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #64 : 14.08.18 - klo:10:34 »
Tuohon edellä voin kirjoittaa, että "rukiin makuisesti" kirjoitettu, minulle sopivaa. Toisen kehuminen tai moittiminen on kaksipiippuinen juttu, sillä siitä vedetään johtopäätöksiä. Radiossa juuri puhutaan ikäihmisten netin käytöstä. Tulin rämeeltä, että en ole enempää kuunnellut kuin, että seniori-sana etäännyttää. Se on vissiin liian kokoomuslainen, kun se on ulkomaista alkuperääkin. Minä olen mielestäni seniori :003:.
Pöllien hakeminen on niin mennyt veriin, että kait taivaassakin minulle on se osa varattuna. Kurkeni olivat kaikonneet jonnekin, sillä näin vain muutaman linnun maassa ja tusinan verran lennolla. Tällä kertaa olin varannut kaatopuikseni kaksi vanhaa koivua. Ne olivat selkeästi muuta puustoa vanhemmat kokonsa vuoksi. Ensimmäinen koivu oli "siinä ja siinä", että mihin kaatuu, joten kiinnitin 8 m pitkän kuormaliinan hirttosilmukkaan niin korkealle kuin yletyin, sitten tein kaatoloven ja toiselta puolelta sahasin siihen asti, että rupesi nahnittamaan kiinni. Otin sahan sivuun ja kävelin liinan päähän ja vähän vetäisin, niin iso puu tuli kuin sukkula minua päin. Tietysti olin varannut itselleni suojapuun katveen. Toisella puulla oli vanhuuden könttyrää hyvään suuntaan, joten vain sahasin niin nopeasti kuin saha puri. Kaikki pöllit eivät mahtuneetkaan kaiken tavaran kuljetuslaitteeseeni. Ne otan seuraavalla kerralla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #65 : 15.08.18 - klo:16:36 »
Tänään olimme synttärikahveilla palvelutalossa jossa ystäväni elää ja asuu ja on palliatiivisessa hoidossa kolmen kestetyn syöpäleikkauksen jälkeen.

Juhlan tekivät juhlijat, muutama sukulainen ja lapsuudenystävä . Juttu luisti, olihan meitä karjalaisia kaksi, savolaisia yksi ja loput neljä niitä hiljaisempia hämäläisiä.

Oli prinsessakakkua ja lusikkaleipiä ystäviltä, ja kahvia ' talon puolesta'.
Henkilökuntakin kävi ojentamassa suuren ruusukimpun, tulivat neljän hengen delekaatiolla. Jotenkin tällainen virallisuus juhlisti Leenan kahvihetken.
Istuimme suuren oleskelutilan, lobbyn, sohvilla mukavan parituntisen. Yhdenhengen huone olisikin käynyt pieneksi, vaikka on muuten kaikin mukavuuksin varustettu.

Hienoja nämä uudet palvelutalot ovatkin. Illalla sinne saapuu tangoprinssi laulamaan. Ohjelmaa järjestää myös Joutjärven seurakunta, olin yhden kerran läsnä hartaushetkessä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #66 : 16.08.18 - klo:10:44 »
Olemme Oulussa. Tulimme jo eilen. Asioita hoidettavaksi kertyy aika nopsaan. Illalla menemme Israelin ystävien tilaisuuteen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #67 : 16.08.18 - klo:12:42 »
Tuli käytyä uimahallissa, oikeassa kädessä "sairaalahanska" suojaamassa
peukalon laastaria, uimaräpylä ei sen päälle enää onnistunut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #68 : 20.08.18 - klo:13:25 »
Olen käynyt rämeellä kaksi kertaa, "ei mitään uutta länsirintamalta".

On tuullut niin, että hirvikärpäset eivät ole vielä vaivoina. Eka reissun jälkeen piti kuormaliinojen paikkoja vähän entrata. Nyt tämä PuniZetorikin on alkanut niiata asfaltilla. Se tekee ovaalia liikettä ylös alas. Ei se vemppaamista ole, mikä sana on oikein silloin, kun polkupyörän vanne liikkuu haarukassaan sinne tänne ja ottaa jopa haarukkaan kosketuksenkin. Varmastikin lastaan kyytiin nostolaitteiden päälle liian paljon puita. En minä voi ajatella, että villoja kuljettaisin, sillä tässä mökissä ei ole enää lampaita.
Peräkärryn käyttö on tympeätä, kun ajourilla on kantoja ja metsä on kuin viidakkoa rämeelläkin  :003: eli en pääse lähelle kaadettua puuta, vaan pitää kantaa. Pelkällä nupilla ajelu on niin  nättiä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #69 : 20.08.18 - klo:13:37 »
Tuli käytyä "vaihteeksi" uimahallissa, nyt tämä naapurikaupungin halli myös aukesi...
viime viikolla oli pari reissua vähän pidemmälle.

Mulla polkupyörässä juurikin tuota vemppaamista, mutta vain aavistuksen verran,
huomaa kyllä ajaessa, mutta enpä ole ojaan ajanut vielä sen takia.
Ojaan ajosta olen tainnut joskus täällä turistakin...
Ammoisina aikoina kävin polkupyörällä töissä...ja miten nyt ajelinkin mietteissäni...
yksi mummu ojanpohjalta huusi "älkää päälle ajako"...se oli teitittelyaikaakin vielä.. :icon_biggrin:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #70 : 20.08.18 - klo:13:48 »
Jees  :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #71 : 20.08.18 - klo:15:04 »
Meitä on tänään tarvittu, ja ehkä lähipäivinäkin tarvitaan kuljetushommissa.
Aamulla Matti vei lapsenlapsen sairaalaan operoitavaksi. Illalla tarvitsee Lotta kyydin edestakaisin musiikkiopistoon. Pikku-vävy ei aja autoa.

Minä käväisin kirjastossa. Huomena kauppareissu, ja taas kuskaamaan, jos potilas jo kotiutetaan.
Jatkosta ei vielä tiedetä, edetään päivä kerrallaan.

Heräsin jo neljän jälkeen, sillä Matilla oli startti klo 6. Nukuin sitten hiukan lisää ja lisäksi tunnin päikkärit.
Tällainen pieni, etukäteen tiedetty, ' rytmihäiriö'  aamuun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #72 : 20.08.18 - klo:20:13 »
Tänään alkoi karhujahti. Töiden jälkeen pistin linkkarin taskuun ja menin metsään. Tavoitteena ei ollut karhupaisti, vaan kantarellit. Työkaverini oli onnistunut kuivasta kesästä huolimatta löytämään jostain kantarelleja. Minä en. Saaliina oli yksi mantelihapero, yksi koivuhapero ja yksi pienenpieni vaalea orakas, 66 hirvikärpästä (yksi onnistui pakenemaan), 3 housunlahkeissa kiipeilevää punkkia ja yksi tyhjä pantillinen lonkerotölkki. Ei siis mikään turha reissu.
Jäin miettimään, voisikohan hirvikärpäsistä leipoa sirkkaleivän tyyppistä proteiinileipää.  :icon_rolleyes:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #73 : 21.08.18 - klo:17:33 »
Tulipa tehtyä vähän maalaushommia, vielähän tuo tuntui sujuvan jotenkin,
vaikka työpusakassa muutama maalitarha tullut ihan huomaamattani...ja onneksi oli
lippis...olisin muuten sotkenut tukkani... :icon_eek:
Jep...taloyhtiön roskakatosta maalailin ihan talkoohengessä vanhalla säilyneellä maalilla.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #74 : 21.08.18 - klo:22:05 »
Kävin yhdeksän maissa kellarissa. Ulko-oven avattuani, näin lepakon lentelevän hädissään portaikossa. Pidin jonkinaikaa ovea auki odottaen itse ulkopuolella. Lopulta se uskalsi lentää ulos. Ovenkarmit kuivi kesän kuumuudessa niin, että olivat lähteä sijoiltaan. Miesväki kiilasi karmit kiinni, mutta eivät vielä ole tilkinneet kaikkia rakoja. Kyllä niistä lepakko pääsee kömpimään.
Tänä kesänä on ollut mielenkiintoista elämää meidän kellarissa. Kahdesti olen sieltä tavannut vaskitsan. Joku jyrsiäkin siellä varmaan asustelee, koska karmista pudonneita vuorivilloja oli hiissattu kolojen suille portaikossa.  :icon_wink:
Kunhan syksy etenee, täytyy laittaa myyrälle ansa. Nyt ei vielä voi, ettei siihen vain vaskitsa eksyisi.  :003:
Pyryharakka