Kirjoittaja Aihe: Herännäisyydestä tai körttiläisyydestä  (Luettu 17842 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opiskelija

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Herännäisyydestä tai körttiläisyydestä
« : 21.11.17 - klo:08:44 »
Hei!
Olen opiskelija ja nyt meillä on valinnaisena aineena tutustumista eri suuntauksiin kirkon alla. Teemme ryhmätyötä Herännäisyydestä ja nyt kaipaisin ihan "rivijäsenten" mielipiteitä tästä.Haluaisimme tuoda esille ihan sitä tavallista näkökantaa tähän tehtävään. Miten koet Herännäisyyden ja ennen kaikkea, mitä se sinulle antaa?
Olisin kiitollinen kaikista kommenteista.. Auttaisitte tällaista vanhaa opiskelijaa tässä asiassa eteenpäin.

Terveisin
 Kirkon yhteisöpedagogi-opiskelija

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Herännäisyydestä tai körttiläisyydestä
« Vastaus #1 : 21.11.17 - klo:09:21 »
Ensimmäinen mikä tuli mieleen on se, että ketkä mahtaa olla niitä jäseniä? Herättäjä-yhdistyksen jäsenetkö? Sinnehän pääsee jäseneksi rahalla, millään muulla ei ole väliä. Toisaalta seuroissa saati tällä foorumilla kävijät kaikki eivät ole jäseniä (en minäkään). Tässäpä onkin ensimmäinen kokemus: jäsenyyttä ei mitenkään kontrolloida. Onko yhdistyksenkään jäsenyydestä milloin viimeksi erotettu joku? Ainaisjäsenyydestäkin voi maksaa, mutta pääseekö siitä mitenkään eroon jos tulee katumapäälle?

Eli kauheen epämääräistä touhua kun ei ole mitään tarkkoja rajoja  :)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Herännäisyydestä tai körttiläisyydestä
« Vastaus #2 : 21.11.17 - klo:09:25 »

   Herättäjäjuhlat ovat kesä kohokohta. Ainoat festarit, joihin osallistun. Tapaan ystäviä, joihin lasken myös sukulaiset ja tuttavat. Näen paljon tuttuja kasvoja ja koen olevani omien joukossa.
Olen osallistunut vapaaehtoistyöhön herättäjäjuhlien rakentamisessa ja kerännyt juhlilla kolehtia.