Kirjoittaja Aihe: Helvetillinen ketju. Aiheuttaako helvetin mitätöinti vahinkoa evankeliumille?  (Luettu 33837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Ihmisten kuvittelema paratiisi on täysin riippuvainen siitä missä asuu.
Kuumassa vedettömässä erämaassa Paratiisi on paikka, jossa raikas vesi helmeilee, kaikkialla on vehreätä jne.
Jäätiköllä asuvilla taas Paratiisi on lämmin paikka.
Jne.

Näin on myös helvetti sidonnainen omaan elinympäristöön...kokemuksiin.

Minun helvettini on paikka
jossa Paavo Väyrynen tanssii tanhua - ikuisesti- ja minun on katseltava sitä ja
haitarimusiikki soi - ikuisesti   :107:

voiko ihminen pahempaa kuvitella? EI!
Anatasian ikuinen helvetintuli on siis sammunut paikaksi, jossa Paavo Väyrynen tanssii tanhua ikuisesti ja haitarimusiikki soi ikuisesti. Jumalan Sanan Raamatun helvetintuli ei ole sammunut tulijärven ikuisesta kidutuksesta ikävään tanhuun ja haitarimusiikkiin.


Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vastalause!  Tanhuaminen ja haitarimusiikki ei ole ikävää katsottavaa.   :018:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Minultakin kysyttiin. Olen Gaussin käyrän topissa.

Körttiläisten käyrän top on eri kohdassa kuin valtaväestön. Minulta ei ole kysytty mitään.  Ei sen puoleen: en olisi vastannutkaan mitään!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Ihmisten kuvittelema paratiisi on täysin riippuvainen siitä missä asuu.
Kuumassa vedettömässä erämaassa Paratiisi on paikka, jossa raikas vesi helmeilee, kaikkialla on vehreätä jne.
Jäätiköllä asuvilla taas Paratiisi on lämmin paikka.
Jne.

Näin on myös helvetti sidonnainen omaan elinympäristöön...kokemuksiin.

Minun helvettini on paikka
jossa Paavo Väyrynen tanssii tanhua - ikuisesti- ja minun on katseltava sitä ja
haitarimusiikki soi - ikuisesti   :107:

voiko ihminen pahempaa kuvitella? EI!

Komppaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
---
Autenttinen kuvas helvetistä kristillisestä God-tubesta:

19 sekunttia helvetissä video

---

Tuo videon suomupelle on kuin jostain heavyrock-bändistä karannut. Siinä vielä englanninkieliset tekstit, blääh. Tarkoitus on varmaan saada ihmiset havahtumaan, mutta ei taida onnistua noilla eväillä.

Frankille tiedoksi, että me körttiläiset emme todellakaan ole joku joukko, joka ajattelee kaikista asioista täsmälleen samalla tavalla. Jokainen ajattelee omilla aivoillaan ja jokaisella on oma käsityksensä asioista. Minä kyllä uskon, että helvetissä on kaikki asiat huonosti siinä kun taivaassa on kaikki asiat hyvin. Suomupelleihin en usko sen enempää kuin taivaan kultakatuihinkaan.

Tuommoinen joka ikisen asian vääntäminen "Körttiläisethän tekevät näin, ajattelevat näin j.n.e." ja siihen ohjeiden antaminen on vähintäinkin vastenmielistä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Körttiläinen käyttää järkeä. Järjen käyttö ei ole yhdenmukaistava tapa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205

Autenttinen kuvas helvetistä kristillisestä God-tubesta:

19 sekunttia helvetissä video





Hohhoijaa...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590

Hohhoijaa...

Hohhoijaa täältäkin. 

Vai että ihan autenttinen. Mitenkäs dokumentintekijä sieltä pois on päässyt? Eikä nettikamerakaan sulanut siinä kuumuudessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Tämä on helvetillinen ketju ja monet loukkaantuvat ja suuttuvat kristinuskon helvettiopin vuoksi. Onko Jumala niin käsittämättömän julma, että Hän suistaa viimeisellä tuomiolla miljoonia ihmisiä helvettiin?  Jumalan Sanan Raamatun helvetintuli ei ole sammunut tulijärven ikuisesta kidutuksesta ikävän harmaaksi reaalisosialismin kaltaiseksi eloksi ikuisena erona Jumalasta.

Raamatun mukaan Jumala ei luonut helvettiä ihmisiä varten, vaan perkelettä ja langenneiden enkeleiden iankaikkiseksi säilytyspaikaksi. Helvettiin joutuvat siis satavarmasti perkele ja langenneet enkelit, demonit, jotka perkeleen alaisina ovat olleet ihmiskunnan vitsauksena. Surullista tässä on se, että helvettiin joutuvat myös ihmiset, jotka rikkoivat Pyhän kasteensa liiton. Helvetissä on kaikki epäinhimillistä sen takia, koska sitä ei luotu alun perin ihmistä varten. Helvetissä kadotettujen seurana on itse perkele demoneineen ja ikuiset palovammat polttavat kadotetun ylösnousemusruumista. Helvetin ilmapiiri on täynnä tuskanhuutoja, kun miljoonat kadotetut turhaan huutavat Jumalalta armoa. Turhaan kadotetut halki ikuisuuden turhaan katuvat ”olisinpa uskonut syntini anteeksi Jeesuksen veressä ja uskonut evankeliumin omalle kohdalleni".

Autenttinen kuvas helvetistä kristillisestä God-tubesta:

19 sekunttia helvetissä video

Kristinuskon mukaan synnin vakavuus käy ilmi siinä, että Jumalan oli sovitettava synti Poikansa Jeesuksen Kristuksen kalliin veren kautta, jottei yksikään, joka Häneen uskoo, joutuisi helvettiin, vaan saisi iankaikkisen elämän taivaassa. Kiitos Jumalalle, Hän on armollinen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden vielä tänäänkin. Tänään on pelastuksen päivä.  Mikään ei ole Jumalalle sen suurempi ilo kuin se, että syntinen palaa hänen tykönsä.  Jumalan puolelta Pyhän kasteen liitto pysyy vahvana voimassa ja armossaan Hän kutsuu Pyhän kasteensa liiton rikkoneita palaamaan takaisin Pyhän kasteen armoliittoon. Meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus pelastaa syntisiä vielä tänäänkin.

”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”
(Joh.3:16)

”Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.”
(Room.8:1)


”Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan, hän kuolee syntiensä tähden - ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen vaelluksestaan ja kehotat häntä kääntymään tieltään eikä hän silti käänny, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi.”
(Hes.33:8-9)

Eikö meitä kristittyjä yhtään hätkähdytä tuo Hes.33:8-9 sanoma? Viimeisellä tuomiolla Jumala asettaa meidät kristityt vastuuseen, ellemme varoita jumalattomia ja suruttomia maailman ihmisiä heidän elämänmenostaan, ja jos he kuolevat synteihinsä. Vain Jeesus Kristus voi pelastaa syntisen iankaikkiselta helvetin tulelta. Se on evankeliumin sanoma.

”Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
(Ap.t.4:12)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205

Eikö meitä kristittyjä yhtään hätkähdytä tuo Hes.33:8-9 sanoma?

Miksi sanot "meitä" kun tarkoitat "teitä"?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Minun helvettini on paikka
jossa Paavo Väyrynen tanssii tanhua - ikuisesti- ja minun on katseltava sitä ja
haitarimusiikki soi - ikuisesti   :107:

voiko ihminen pahempaa kuvitella? EI!

Hansvilit pitää kieltä. En voi kuvitella pahempaa kuin että piva-Pave tanhuaa jalasmökissään. Olen kerran livenä nähnyt ja se oli kauheeta!
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Autenttinen kuvaus OIKEASTA helvetistä:


http://www.youtube.com/watch?v=GLaUehidt4c&feature=related



Varoitus: alle 15-vuotiaat vain vanhempien seurassa!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Lainaus
Kirjoittanut: Jampe 
Lainaus
Autenttinen kuvaus OIKEASTA helvetistä:


http://www.youtube.com/watch?v=GLaUehidt4c&feature=related



Varoitus: alle 15-vuotiaat vain vanhempien seurassa!
 


Tämä on kyllä tosi törkeää!

Eikö moderaattorin ole aika herätä sieltä nuokkumasta ja  puuttua asiaan!!!

Jampella ei ole minkäänlaista vastuuta kanssaihmisten mielenterveydestä, saatikka hengestä!
Herra armahda.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti

Tämä on kyllä tosi törkeää!

Eikö moderaattorin ole aika herätä sieltä nuokkumasta ja  puuttua asiaan!!!

Jampella ei ole minkäänlaista vastuuta kanssaihmisten mielenterveydestä, saatikka hengestä!

Minäkin paheksun. Törkeä veto Jampelta!  :003:
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Minäkin paheksun. Törkeä veto Jampelta!  :003:
Oijoi, eikä lapsilukkoakaan koneessa useimmilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.