Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö 2  (Luettu 50987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vapaa ja vapaa?
« Vastaus #105 : 23.08.08 - klo:17:06 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"



Onko sinulla Viisveisaaja kytköksiä vapaisiin suuntiin?
.


No ei oikein.
Kaikki suunnat missä olen vaikuttanut ja ollut vaikutettuna ovat olleet enempi tukahduttavia kuin vapaita suuntauksia.

Jos nyt pitäisi idenfidoida johonkin, niin kokemuksista paras suuntaus on ehdottomasti Esikoislestadiolaisuus ja tukahduttavin Helsingin Saalem eli helluntaisrk. Kuitenkaan niistä sen enempää ja en halua seläntakana tän enempää pahaa mistään.

Minusta rakkaudellisiä ja hartaita uskovia tai uskonnollisia tai miten nyt kutsutaankin löytyy jokapaikasta ja erityisesti sellaisista paikoista mistä vähiten luulisi löytyvän.

Joku T L Osborne tai joku oli jossain muslimi maassa nuorenamiehenä lähetystyössä. Hän sanoi, että niin mieluusti ne jutteli Jeesuksesta ja olivat niin miellyttäviä ihmisiä, että hänen oli lähdettävä takaisin omaan maahansa ja ajateltava koko lähetystyö ajatus uudestaan.

Itsellänikin kun on nyt töissä ollut muslimi ja juutalainen ja ei uskonnollisia ihmisiä, niin tuntuu että heidän kanssaan tulee paremmin juttuun ja helpommin voi keskustella uskonnollisista asioista ja näkemyksistä kuin ns, uskovaisen kanssa.
K Karjalaisen ikkunaankin he suhtautuvat tyynesti ja hyväksyvästi, kun taas jotkut uskonnolliset käy vastustamaan ja kimppuun kuin helluntaisaarnaajat mainitessa ikkunasta jossa on uskonnollisia textejä.

Minusta Kyöstin kysymys ja uskonnon mittaaminen ja eroittelu ovat enempi loukkaavia kuin rakentavia.

Lopettaisit sen muiden uskon mittaamisen ja suhtautuisit suvaitsevaisesti kaikenlaisiin ihmisiin taustoista huolimatta.

Ihan mukavia ihmisiä voi olla vaikka missä ja tuskin kukaan on sitä uskonnollista rooliansa aina.

Textistä ikkunaan?
Laita vaikka. Totuus on tekevä sinut vapaaksi ja perään AA pelastaa.
 :roll:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #106 : 23.08.08 - klo:19:46 »
Lainaus
Lopettaisit sen muiden uskon mittaamisen ja suhtautuisit suvaitsevaisesti kaikenlaisiin ihmisiin taustoista huolimatta.


Hyvä neuvo.
Täytyypä tehdä parannusta tässä asiassa ja yrittää olla mittaamatta muiden uskoa.


Lainaus
Minusta Kyöstin kysymys ja uskonnon mittaaminen ja eroittelu ovat enempi loukkaavia kuin rakentavia.


Kun olin nuorempi, minuakin suorastaan hävetti se, että olen uskovainen.
Nykyään ei enää hävetä juuri ollenkaan, joskaan en täysin tuosta häpeästä edelleenkään ole vapautunut.

Nyttemmin on uskonnollisella rintamalla tullut sen verran kaikenlaista kokemusta, että olen sen verran turtunut, että ehkäpä minun loukkaaminen ei ole niitä helpompia asioita tehdä.
Kun itse on paatunut, sitä liian helposti olettaa, että muutkin ovat paatuneita, eivätkä suuremmiten hätkähdä uskovaisuuteen liittyvistä jutuista.
Näin ei kuitenkaan ole, vaan hyvin moni helposti loukkaantuu, jos uskonnosta ei onnistu puhumaan 'oikealla' tavalla.

Koska loukkaantuminen on hirveän yleistä, ja paaatumuksesta johtuva loukkaantumattomuus hyvin harvinaista, voi tästä ehkä vetää sen johtopäätöksen, että loukkaantuminen on normaalia ja loukkaantumattomuus epänormaalia.

Tässä suhteessa epänormaalina ihmisenä minun tulee ottaa huomioon normaalien ihmisten tunteet ja pyrkiä käytökselläni huomioimaan muut.
Siihen toki pyrin, mutta välillä tulee lipsuttua.

Olen tässä kirjoittamani tekstin takana ehdottomasti, mutta sitä ei silti kannata ottaa liian haudan vakavasti.
Pikkiriikkisen suvaitsevaisuutta mukaan niin ei tämäkään teksti varmaan liikaa ketään haittaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Herkkähipiäisyys?
« Vastaus #107 : 23.08.08 - klo:20:07 »
Jaa, en osaa sanoa mutta minä en niinkään loukkaannu, mutta vihastun ja annan kaksin verroin takaisin ja sen verran vikkelä mieli on, että aika kärkevä toi kieli voi olla.

Tai siis tajuan sen silleen, että jos loukkaantuu niin se tarkoittaa pahoittaa mielensä pitemmäksi aikaa.

Kun vihastuu ja tokaisee takaisin, niin se varsinainen loukkaantuminen ei tule.

Jos nyt olisin vaikka homo ja joku laittaisi ikkunaan, että Jumala ei tykkää homoista voisin loukkaantua.
Samoin jos joku kysyy kuinka uskossa olet tai missä uskossa ja vaikka ei lisää, että se on vähän väärää kristillisyyttä, niin se pikkasen loukkaa, koska ihmisille uskonnolliset tunteet ovat hyvinkin voimakkaita. Arvosteleppa kenen uskoa tahansa.

Toisaalta itsekkin olen kait paatunut ja jos helpottaa, niin antaa tulla kysymyksiä ja syytöksiä.
Otan asian Kyöstikarjalaisen tyyneydellä vastaan ja sanon kaikenlainen palaute on hyvästä.

Kunhan ei nyrkki silmään. :shock:

Yks kaverini sanoi että: Mies jolla on Kalasnikov kädessä on aina oikeassa. :roll:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Herkkähipiäisyys?
« Vastaus #108 : 24.08.08 - klo:08:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Jaa, en osaa sanoa mutta minä en niinkään loukkaannu, mutta vihastun ja annan kaksin verroin takaisin ja sen verran vikkelä mieli on, että aika kärkevä toi kieli voi olla.

Tai siis tajuan sen silleen, että jos loukkaantuu niin se tarkoittaa pahoittaa mielensä pitemmäksi aikaa.

Kun vihastuu ja tokaisee takaisin, niin se varsinainen loukkaantuminen ei tule.

Jos nyt olisin vaikka homo ja joku laittaisi ikkunaan, että Jumala ei tykkää homoista voisin loukkaantua.
Samoin jos joku kysyy kuinka uskossa olet tai missä uskossa ja vaikka ei lisää, että se on vähän väärää kristillisyyttä, niin se pikkasen loukkaa, koska ihmisille uskonnolliset tunteet ovat hyvinkin voimakkaita. Arvosteleppa kenen uskoa tahansa.

Toisaalta itsekkin olen kait paatunut ja jos helpottaa, niin antaa tulla kysymyksiä ja syytöksiä.
Otan asian Kyöstikarjalaisen tyyneydellä vastaan ja sanon kaikenlainen palaute on hyvästä.

Kunhan ei nyrkki silmään. :shock:

Yks kaverini sanoi että: Mies jolla on Kalasnikov kädessä on aina oikeassa. :roll:


Mies, jolla on rynnäkkökivääri kädessään on aina oikeassa.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #109 : 24.08.08 - klo:22:39 »
Alokkaana seistiin kasarmin edessä rynnäkkökiväärit käsissä. Ainoa, joka oli oikeassa, oli joukkueen edessä aseettomana kukkoileva yliluutnantti.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #110 : 25.08.08 - klo:18:22 »
Perjantaina-lauantaina on siinä illiketilan läheisyydessa Suomi-Ruotsi maaottelu.
Olisiko sinulla hyviä tekstiehdotuksia?
Teksti tulisi molemmilla kielillä. Ikkunaan voisi laittaa Suomen ja Ruotsin liput.
Mitähän muuta rekvisiittaa voisi käyttää`

Eräs ajatus tekstistä:

"Monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi

--- Jeesus ---
"

Vaan, jos löytyisi joitain muitakin ajatuksia.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #111 : 25.08.08 - klo:19:57 »
Bred dina vida vingar
o Jesus, över mig
och låt mig stilla vila
i ve och väl hos dig.
Bliv du min ro, min starkhet,
min visdom och mitt råd
och låt mig alla dagar
få leva av din nåd.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #112 : 25.08.08 - klo:20:01 »
Ikkunatila on rajattu, joten tekstin tulisi olla mahdollisimman lyhyt.
Joillakin lukuaikaa voi olla vain sekunti pari, joten sekin puoltaisi lyhyttä tekstiä.

Tuo teksti jotenkuten vielä mahtuisi, mutta haluaisin sen sinne myös suomeksi.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #113 : 25.08.08 - klo:20:26 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"

Bred dina vida vingar
o Jesus, över mig
och låt mig stilla vila
i ve och väl hos dig.
Bliv du min ro, min starkhet,
min visdom och mitt råd
och låt mig alla dagar
få leva av din nåd.


Hienot sanat. Lähes Södergranin runojen veroiset.

Lyckan är icke, vad vi drömma om,
lyckan är icke natten, den vi minnas,
lyckan är icke i vår längtans sång.

Lyckan är något, som vi aldrig velat,
lyckan är något, som vi svårt förstå,
lyckan är korset, som blev rest för alla.
Acta, non verba.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #114 : 25.08.08 - klo:20:37 »
Varmaan ensimmäinen säekin riittää:

Bred dina vida vingar

ja suomeksi:

Mua siipeis suojaan kätke (SV238, san. Lina Sandell)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #115 : 25.08.08 - klo:20:46 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Varmaan ensimmäinen säekin riittää:

Bred dina vida vingar

ja suomeksi:

Mua siipeis suojaan kätke (SV238, san. Lina Sandell)


Aika vapaasti on käännetty suomeksi.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #116 : 29.08.08 - klo:14:48 »
Eilen illalla laitoimme suomenkielisen ja ruotsinkielisen tekstin ikkunaan, molempien maiden liput sekä keltaisia, valkoisia ja sinisiä kukkia.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #117 : 29.08.08 - klo:15:01 »
Sitä tässä olen ajatellut, että mahtaisiko olla lähiaikoina aika avata uusi samanhenkinen ikkunatekstipaikka pääkaupunkiseudulta.
Eräs houkuttelevan tuntuinen liiketila on myynnissä erään vilkaasti liikennöidyn väylän varrelta suhteellisen lähellä Helsingin keskustaa.
Tiistaina kävin liiketilaa ulkoa päin katsomassa ja laskin jalankulkijatiheyttä sekä muutenkin tutkailin, kuinka sijainti soipisi tähän toimintaan.
Seurailin myös sen ohi kulkevaa liikennettä.
Kävelijöitäkin kulkee aika mukavasti liiketilan ikkunoiden vierestä.
Liiketilassa on kaksi suurta ikkunaa, joista toinen on toista suurempi.

Tila on kaikin puolin hyvä ikkunatekstitoimintaan.

Eräs tuttavani olisi ehkä kiinnostunut vuokraamaan liiketilan sisäpuolen omaa toimintaansa varten. Ikkunat taasen olisivat pääsääntöisesti vapaita tässä tapauksessa ikkunatekstejä varten.

Sitä tässä kyselen, että mahtaako tällä foorumilla olla innokkaita ihmisiä siihen, että ostaisimme hyvän liiketilan hyvältä paikalta tällaiseen tarkoitukseen?
Itselläni on kokemusta kahdesta kimppaliiketilasta, jotka on sijoitusmielessä hankittu. Niissä on vuokralaiset.
Eli kimppaomistus ei ole kummoisempi asia.
Joku omistaa 10%, joku ehkä 30% ja kuka mitäkin omistaa.
Ainut merkittävä seikka, joka kimppaomistuksessa tulee huolehtia, on se, että kirjoitetaan selvät yhteiset säännöt eri tilanteisiin, kuten esim. siihen, jos joku haluaa myydä oman osuutensa pois.
Omissa kimpoissamme emme ole ainakaan toisen tilan suhteen mitään sääntöjä kirjoittaneet, mutta ei olisi pahitteeksi, vaikka sen tekisimme.

Jos sinua kiinnosta tällainen liiketilan porukkaosto körttipainotteisten tekstien levityskäyttöön, niin ilmaise itsesi minulle, niin kerron lisää.
Hyvällä paikalla oleva liiketila muutenkaan ei ole kovin huono investointi.
Ja tilaahan ei tietenkään kannata pitää tyhjänä. Tilassa pidetään sellaista vuokralaista, joka ei tarvitse ikkunatilaa juurikaan tai mieluiten ollenkaan.
Jos vuokralainen tarvitsee joskus ikkunatilaa, se on vuokraa korottava tekijä.
Sellainenkin mahdollisuus tällaisessa ikkunatekstitilanteessa on myös se, että ikkunatilaa voi sitten vuokrata ulkopuoliselle taholle lyhytaikaisesti, jos lyhytaikainen mainostaja maksaa riittävän korkean hinnan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #118 : 29.08.08 - klo:15:23 »
Mihin vuokranantajan konttori mahtuu, jos tila on vuokraajan käytössä?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Uskonnonsyöttö 2
« Vastaus #119 : 29.08.08 - klo:15:34 »
Lainaus
Mihin vuokranantajan konttori mahtuu, jos tila on vuokraajan käytössä?


Ikkunasanatoiminnan pyörittäminen tarvitsee vain ikkunatilan ja vajaat alle neliön omaa varastotilaa, ehkäpä jopa alle puoli neliötä.

Tuossa Mannerheimintien liiketilassa homma toimii siten, että meillä tekstinvaihtajilla on kaappi, jossa tavaroitamme säilytämme.
Kun käymme vaihtamassa tekstin, tavaramme ovat vähän aikaa levällään siellä täällä. Kun teksti on vaihdettu, laitamme tavaramme paikoilleen.
Kun vuokralainen hoitaa tilassaan omaa bisnestään, hänellä on riittävästi tilaa, koska tekstinvaihtotiimin tavarat eivät ole tiellä.

Vuokralainen on kertonut, että häntä ei haittaa, vaikka hän olisi töissä silloin, kun tekstinvaihtaja käy vaihtamassa tekstin.
Jos vuokralaisella on jokin erikoisjuttu, jonka tähden häntä ei saa häiritä, hän ilmoittaa siitä etukäteen.

Tällaiset "yhteiskäytössä" olevat tilat kyllä saadaan toimimaan, kun asiat sovitetaan niin, että kummallekaan osapuolelle ei tule kohtuutonta häiriötä. Jonkinverran minulla on jo kokemusta tällaisesta.
Ikkunatekstitilan tyhjänä pitäminen ei ole taloudellisesti mielekästä. Tästä johtuen siellä pitää olla joku muu käyttäjä, sellainen, joka ei tarvitse ikkunoita mielellään ollenkaan.

Yleensähän tilanne on se, että tekstinvaihtajat pääsevät vaihtamaan tekstiään vasta iltasella. Toimistot taasen toimivat pääsääntöisesti päiväsaikaan, joten tämäkin on omiaan vähentämään hankaluuksia.
Itse en ole koskaan tekstiä vaihtaessani törmännyt vuokralaiseen.
En tiedä, onko kukaan muukaan tekstinvaihtaja.

Mitä tuohon uuteen kiinnostavaan kohteeseen tulee, niin eräät henkilöt saattavat olla kiinnostuneita vuokraamaan tilaa varastoksi, mikäli se ostetaan ikkunasanakäyttöön.