Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2011 osa 2  (Luettu 104461 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #300 : 27.04.11 - klo:07:29 »
En minä lyönyt mitään korttia. Sanoin vain, että tyhjiö täytetään. Se on luonnonlaki.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #301 : 29.04.11 - klo:19:09 »
Lipponen halaveksii demokratiaa ja persujen äänestäjiä, joita siirtyi persuihin joukoittain kaikista pualueista. Lipposen valtakaurelta tiärän monta aktiividemaria, jotka eros pualueesta suuttuneena Lipposen tyylihin johtaa ja teherä politiikkaa. Jutta Urpilaisen puheenjohtajakaurella on tapahtunu paluumuuttoa pualueesehen. Kansan antamaa valtaa pitääs jakaa nöyremmin. Mettä tapaa vastata, niin ku sinne huuretahan.
Minä taas tunnen paljon porvaripuolueiden kannattajia, jotka saattoivat äänestää myös demareita Lipposen valtakaudella. Heinäluoma kyllä karkotti taatusti jokaisen vähänkään porvarillisesti ajattelevan ihmisen kauas pois demareitten läheltäkään, ja en usko että Urpilainen olisi heitä (tai oikeastaan meitä) saanut houkuteltua takaisin. Minua toissa vaaleissa (2007) harmitti oikein toden teolla, kun olisi hyvä demariehdokas ollut meiltä Ylivieskasta - vaan kun ei pystynyt äänestämään kun se olisi valunut Heinäluoman johtamille demareille. Lipposen aikana olisi voinut huoletta äänestää. Että näin se vaan menee, kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen tulee väistämättä pyllistäneeksi... Sitä olen tosin itse miettinyt, että kuinka syvään vasemmalle demareitten kannattaa kumarrella, kun siellä on vasemmistoliittokin - ja täällä porvarisleirissä haisi ainakin Heinäluoman pj-kaudella väkevästi demaripaska... Saa nähdä nyt miten käy kun tulevassa hallituksessa istunevat ainakin Kokoomus ja SDP, että kuinka yhteistyö luistaa tällä kertaa näin päin?