Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 18  (Luettu 22870 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #90 : 27.09.21 - klo:06:51 »
Veljeni, kummeksutko, että mykkä puhuu tällaista? Älä toki ihmettele liikaa, sillä taustalla on Hän, joka asetti sormensa mykän korviin ja kosketti hänen kieltään. Jos sanot, että tämä kirje on demoninen, voit olla varma, että se ei ole sellainen. Nimittäin vaikka kirjoittaja olisikin demoninen, se joka sai hänet kirjoittamaan on demonien Karkottaja.

Palava ruoko

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #91 : 28.09.21 - klo:07:37 »
SIIVET

On ajatus, mi joskus aina palaa
ja suuren ilon sydämeeni valaa
ja odotuksen onnenautuaan:

On poissa kerran katoovainen maja
ja poissa ajan tummuus, ajan raja
ja tomun tahrat, painot raskaan maan.

On mulla siivet, hohtavammat unta
ja pehmoiset ja valkeammat lunta
ja kyllin vahvat mua kantamaan.

En silloin muista huokausten syitä,
en tuskiani maassa itketyitä,
en ahdistavaa kaipaustakaan.

Käyn kirkkain siivin luokse Jumalani.
On puhtaat sanat rukouksessani
ja lauluni on uudet kokonaan.

Kun ajatus se mieleheni palaa,
se uuden valon teni yli valaa,
ja maasta katson ylös Jumalaan

ja pyydän: Pyhät siivet mulle säästä
ja mistään älä painostakaan päästä,
jos siipiä niin opin kantamaan!


Mirjami Lähteenkorva 1945

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #92 : 29.09.21 - klo:07:47 »
IHANA ON JÄTTÄÄ -

Ihana on jättää päivän taakka,
unen hartioille kerätä.
Ihana on rauhaisan yön jälkeen
aamun kirkkauteen herätä.

Ihana on täällä uupuneelle
kuolemassa päästä lepohon.
Ihanampi vielä ihmeellinen
ylösnousemuksen aamu on.


Helena Aaltonen, käsikirjoitus

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #93 : 29.09.21 - klo:10:51 »
Suotta hurskastellaan hautauksilla, kun ette voi edes olla sovussa vanhentuneiden, käytöstä poistettujen virsien kääntäjän kanssa. Jos ystävällinen ele herättää teissä roistomaisuutta, mitä tekisitte sellaiselle, joka tulisi tänne vihollisena? On se ihmeellistä, että väen vängällä haluatte tehdä ystävästä vihollisen. Kuka olisi suurempi ystävä, kuin sellainen, joka on ystävällisenä eleenä kääntänyt 10.000 riviä herännäisyyden historiallisia virsiä? On kyllä huippu skandaali, että viitsitte käyttäytyä niin kuin olette tehneet viimeisen vuoden aikana. Hävetkää ja poistakaa ne virret.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #94 : 29.09.21 - klo:12:06 »
Suotta hurskastellaan hautauksilla, kun ette voi edes olla sovussa vanhentuneiden, käytöstä poistettujen virsien kääntäjän kanssa.

Malmivaaran Siionin virret eivät ole vanhentuneita eikä niitä ole poistettu käytöstä. Niiden kääntäminen englanniksi on arvokas työ, niin on toistuvasti sanottu tällä foorumillakin. Sopua on yritetty rakentaa, mutta turhaan. Sopu ei tarkoita suostumista toisen osapuolen kaikkiin vaatimuksiin. Sopu on kompromissi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #95 : 29.09.21 - klo:13:52 »
Malmivaaran Siionin virret eivät ole vanhentuneita eikä niitä ole poistettu käytöstä. Niiden kääntäminen englanniksi on arvokas työ, niin on toistuvasti sanottu tällä foorumillakin. Sopua on yritetty rakentaa, mutta turhaan. Sopu ei tarkoita suostumista toisen osapuolen kaikkiin vaatimuksiin. Sopu on kompromissi.

Itse olet viitannut vanhentuneisuuteen, josta sivillinen kirjoitti, mutta ainoastaan minulle. Kun sivullinen julisti ne vanhentuneeksi, et esittänyt eri mieltä. Olen kyllä sopua yrittänyt rakentaa, mutta turhaan.
Kun laitoin käännökset foorumilla, jonka otsikko on Körttifoorumi, oletin, että epäkunnioittavaa trollausta Siionin virsiä kohtaan pidetään kurissa. Sitä tehtiin vuoteen 2020, joilloin käytäntö muuttui.
Kun joku kääntää vanhaa tekstiä ja laittaa sen internettiin, hän olettaa antaneensa lupaa toisten käyttää sitä kunnioitettavasti, muuttamatta sitä paitse jos muutoksesta on annettu ilmoitus, ja että tekijän nimi on siihen liitetty. Nämä ovat asioita, joista ei saa olla riitaa eikä kiistaa. Vuosi sitten epäkunnioittava trollaus alkoi, ja itse olet ilmoittanut minulle, ettei ole tapana sitä rajoittaa, vaan "vaietaan kuoliaaksi." Siis, olet ilmoittanut, ettei trollausta pidetä kurissa eikä sitä ole pidettykään kurissa koko tämän aikana.
Oletin, että laittamalla internettiin annan muille oikeudet käyttää käännöstä, kopioida sitä, levittää sitä kaikin muodoin ilmaiseksi, sillä ehdolla, että kääntäjän nimi pysyy mukana. Olen ollut kärsivällinen, rehellinen, antelias, ja ystävällinen pitkään sen jälkeen kuin tällä foorumilla on pettänyt minua. Kun kerran ette osaa käyttää tekstiä kunnioittavasti, pyydän, että se poistetaan. Teillä ei ole lupaa säilyyttää sitä täällä sillä periaatteella, että kuka tahansa haukkuu sitä julkisesti ja odotetaan, että solvaaminen "vaietaan kuoliaaksi." Foorumin pito edellyttää sääntöjä. Oletin, että teksti säilytetään täällä niin, että sellaiset solvaukset poistetaan heti ilman keskustelua. Sen sijaan, minä olen ainoa, joka myöntää nähneeni niitä. Jos huomautan, sanotaan "Ai, niinkö. Milloin? Missä?"
Pyydän vieläkin, että käännökset poistetaan, kun kerran niiden ainoa tehtävä on olla maalina.
Olettamukseni ja vaatimukseni eivät ole olleet suuria. Vaaditte minulta, että tyydyn olemaan maalina. Se ei käy.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #96 : 29.09.21 - klo:14:13 »
Olen esittänyt vain yhden vaatimuksen: että käännöksiäni suojellaan epäkunnioittavasta trollauksesta. On ihmeellistä, jos sopu ei ole voinut syntyä. Nyt on liian myöhäistä. Olen kauan sitä pyytänyt tuloksetta. Olkaa hyvät ja poistakaa käännökseni sieltä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #97 : 29.09.21 - klo:14:20 »
Teillä ei ole lupaa säilyyttää sitä täällä sillä periaatteella, että kuka tahansa haukkuu sitä julkisesti ja odotetaan, että solvaaminen "vaietaan kuoliaaksi."

Trollaus on eri asia kuin solvaaminen. Trolli esittää ärsyttäviä mielipiteitä riippumatta siitä, ovatko ne hänen todellisia kantojaan. Tarkoituksena on yllyttää keskustelu pois asiasta joutavaan kinasteluun. Tällainen lakkaa ymmärtääkseni parhaiten 'vaikenemalla kuoliaaksi'. Solvaaminen on henkilökohtainen hyökkäys ohi keskusteltavan aiheen. Jyrkkäkään lausuma käännöksistäsi ei vielä ole sinuun kohdistunut solvaus.

Vanhentuminen tarkoittaa ainakin kahta asiaa. Toisaalta se viittaa ikääntymiseen, joka saattaa jopa lisätä arvokkuutta ja arvoa. Voihan se toisaalta merkitä pilaantumistakin, viimeisen käyttöpäivän ohittamista.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #98 : 29.09.21 - klo:14:41 »
Trollaus on eri asia kuin solvaaminen. Trolli esittää ärsyttäviä mielipiteitä riippumatta siitä, ovatko ne hänen todellisia kantojaan. Tarkoituksena on yllyttää keskustelu pois asiasta joutavaan kinasteluun. Tällainen lakkaa ymmärtääkseni parhaiten 'vaikenemalla kuoliaaksi'. Solvaaminen on henkilökohtainen hyökkäys ohi keskusteltavan aiheen. Jyrkkäkään lausuma käännöksistäsi ei vielä ole sinuun kohdistunut solvaus.

Vanhentuminen tarkoittaa ainakin kahta asiaa. Toisaalta se viittaa ikääntymiseen, joka saattaa jopa lisätä arvokkuutta ja arvoa. Voihan se toisaalta merkitä pilaantumistakin, viimeisen käyttöpäivän ohittamista.

Kiitos mielenkiintoisesta suomenkielisestä opetuksesta. Se on varmaan minulle tarpeen. Tarkennuksesta huolimatta, kääntäjä ei ole tyytyväinen käännöstyönsä kohtalosta tällä foorumilla. Hän oli siihen tyytyväinen vuoteen 2020, jolloin suhtautuminen muuttui. Voi olla monta mieltä siitä, onko epäkunnioittavaa kirjoitusta joko Malmivaaran virsistä tai niiden kääntäjästä esiintynyt täällä. Olen sitä mieltä, että on. Jos tässä asiassa mielipidettäni ei voi kunnioittaa, ennen pitkää teen rikosilmoituksen ja annetaan poliisi hoitaa asiaa, jota emme näytä pystyvämmä hoitamaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #99 : 29.09.21 - klo:16:01 »
Voi olla monta mieltä siitä, onko epäkunnioittavaa kirjoitusta joko Malmivaaran virsistä tai niiden kääntäjästä esiintynyt täällä. Olen sitä mieltä, että on.

Olen samaa mieltä. Kunnioituksen puute ei kuitenkaan vielä ole lähelläkään solvausta. Olen itsekin saanut osakseni epäkunnioittavaa kirjoittelua, mutta se on tullut ja mennyt, kun en ole siihen viitsinyt puuttua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #100 : 29.09.21 - klo:16:13 »
Olen samaa mieltä. Kunnioituksen puute ei kuitenkaan vielä ole lähelläkään solvausta. Olen itsekin saanut osakseni epäkunnioittavaa kirjoittelua, mutta se on tullut ja mennyt, kun en ole siihen viitsinyt puuttua.

En minäkään viitsinyt pitkään puuttua, mutta se ei mennyt ohi. Niin oli pakko puuttua, kun kukaan muu ei puuttunut. Osaatte puuttua heti, jos on pieni vihje, etten ehkä "kunnioita" Stingiä, mutta jokainen "epäkunnioittava sana", joka viittaa Malmivaaran Siionin virsiin on pyhä lehmä, jota pitää ihanoida ja suojella. Mutta se siitä. Riittää minulle, että olen sietänyt epäkunnioitavia kirjoituksia käännöksistäni ja minulla on oikeus sen takia vaatia, että ne poistetaan. Joko poistetaan nyt sovussa, tai lähetän poliisin asialle.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #101 : 29.09.21 - klo:16:17 »
Olen samaa mieltä. Kunnioituksen puute ei kuitenkaan vielä ole lähelläkään solvausta. Olen itsekin saanut osakseni epäkunnioittavaa kirjoittelua, mutta se on tullut ja mennyt, kun en ole siihen viitsinyt puuttua.

Kun olet itse kääntänyt 10.000 riimitettyä riviä ja laittanut foorumiin, jonka nimen perusteella pitäisi kunnioittaa sitä, niin saat hurskastella miten hieno olet, kun annat mennä etkä viitsi puuttua. Jopa nytkin, jos minä olisin sinun paikallasi ja sinä minun, puolustaisin sinua kynsin ja hampain. Sellainen olen. En siedä epäoikeudenmukaista käyttäytymistä ja olen lapsesta asti puolustanut ihmisiä, joita kohdellaan väärin. Et ole ainoa, joka osaa hurskastella.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #102 : 30.09.21 - klo:03:49 »
Psalmi 109
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #103 : 30.09.21 - klo:05:25 »


 Psalmi 109



1 Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
Jumala, sinä jota ylistän,
älä enää vaikene!


...

30 Suureen ääneen minä kiitän Herraa,
kansan keskellä minä häntä ylistän.
31 Hän seisoo sorretun vierellä
ja pelastaa hänet niiden käsistä,
jotka tahtovat hänet tuomita.



https://www.bible.com/fi/bible/330/PSA.109.FB92


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Aamuhartaus 18
« Vastaus #104 : 30.09.21 - klo:07:15 »
JALAT, JUOSTU VERILLE
Kotiinpäässeiden muistolle

Jeesus jos on turvana,
ei oo tarvis turvaa toista.
Jeesus jos on mukana,
taivaan Isän asunnoista
kodin valot tervehtää
lasta kotiin pyrkivää.

Jalat, juostu verille,
Jeesukselta hoidon saavat.
Pääseminen perille
Hänelle myös maksoi haavat;
haavat, tuskat Golgatan,
vaivat uhrikaritsan.

Terve, Risti, toivoni:
siunattu sun lohdutukses!
Rauha oo ja riemuni,
risti, anteeksantamukses!
Risti kantaa kotihin
minut myös kuin ryövärin.


Aarne Kaitla, käsikirjoitus