Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Televisio-ohjelman vuoksi

<< < (2/12) > >>

PekkaV:

   Kyllikki Saaren omaiset kantavat varmaan vielä raskasta taakkaa. Et ole yksin.
Asiasi on kuin märkivä paise. Sitä täytyy kosketella, jotta tulehdus laantuisi. Varmaankin tragedia tulee pintaan vielä usein. Aika ei taida parantaa tuskaasi koskaan täysin.
   Elämä on kuitenkin armollinen. Virta vie kuljettaen moskan mennessään.
   Nyt kevät sarastaa. Uusi versoo. Vanha on mennyt. Kuollut on maatunut. Mullasta nousee vilja.

1944:
Jos ylläpito kokee, että tällaisesta ihmiskuonasta kirjoittelu on körttiforumilla sopimatonta, niin saavat kyhäykseni poistaa. Mutta se pitää tehdä nopeasti, sillä ääneni huutaa solvauksia kostaneille poliiseille ja syyttäjille. Lait ovat niin huonot, että ilkkumisensa saivat aloittaa. Olisi pitänyt kuitenkin kertoa oikein, eikä vihjailla. On niin, että asuin siinä pesässä vuosien aikana viikkokausia yhteensä, kun auttelin tytärtäni tallin rakennushommissa ja muissa. Avioliitossa huoraaminen ei ole sanktioitu, niin se on vaiva. Avioliiton puolesta taistelu on poliisin mielestä mustasukkaisuutta. Toisaalta länsirannikon naisen mies, todistaja ja aisankannattaja, toimi rakastavana puolena heidän avioliitossaan.
Tehtiinkö ohjelma virkatyönä vai maksettiinko siitä? Kyllä ollaan alhaisia.

PekkaV:

   Maailma on vääryyttä pullollaan, mutta Jumala armahtaa.

1944:
Hyvä, kyllä sen uskon, mutta Jumala myös salaa itsensä. Vuodet ovat pitkiä odottaa, eikä vilausta ole näkynyt. Synti kietoo.

30-luvun laulelmasta List do Palestyny on tullut minulle paras psyykkeeni lohduttaja. Jotenkin olen ne maalliset sanat suomentanut. Tv:ssa oli hiljattain tieto, että musiikin kuuntelu vaikuttaa laaja-alaisimmin aivolohkoihin. Po osat lienevät minulla pingispallon kokoiset, yhtä pienet ja kovat sekä sileät.

Viime yönä läysin lööpistä tiedon, jonka mukaan erikoissyyttäjä Tapio Mäkinen on poliisirikosten hautaaja.

PekkaV:


--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 24.03.21 - klo:09:34 ---
 Viime yönä läysin lööpistä tiedon, jonka mukaan erikoissyyttäjä Tapio Mäkinen on poliisirikosten hautaaja.



--- Lainaus päättyy ---

   Poliisit ja lääkärit ovat syytesuojassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta