Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Televisio-ohjelman vuoksi

<< < (12/12)

1944:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 31.03.21 - klo:13:07 ---Nappiin kirjoittelet, et Sinä paskiainen ole. Olet kunnianarvoisaa sukua, joten on Sinut kasvatettu. Jos sukujuuremme tutkittaisiin, niin sieltä löytyisi faktat. Kirjoitellaan vaan toisillemme. Minulla on ollut taas vaikeata, että yritän löytää asioista myönteisiä puolia. Katkerana on tympeä olla.

--- Lainaus päättyy ---
Pitää palata jo vastaamaani kohtaan, sillä olen tekstiäsi miettinyt. Kyllä Sinulla on ihan sisäpiiritietoakin. Olihan yksi serkkusi? sotilaspappina arolla, että hänkin lienee minusta kertonut. En tiedä. Nilsiässä viime kerralla kävi siten, että vaimo huomasi saman kuin minäkin, että kanssani ei oikein haluttu jutella. Toisella oli kova kiire. Jonkin körttisen vanhan tapakulttuurisäännön olin vissiin ylikäynyt.
Ruustinna katsoi minua kauhuissaan, että sivistymätön mies. Ja haluaa rovastille jutella. Tuli nyt kirjoitetuksi ulos, että ei karraa kurkussani. Mea culpa.

1944:

Oho tuli punaista tekstiä varoittamaan.
Halusin tähän vain kirjoittaa, että luin osion ja totean, että se on omalta osaltani ok.

Poliisivankilassa ei siis valvota, koska kamerankäyttöoikeutta ei ole. Kuitenkin tyttäreni kuolemansyyn tutkintaa johtanut kihlakunnan syyttäjä halusi minun jäädä sellaiseen luuloon, että poliisivankilassa valvotaan.

Nihtisillassa komisario ja hänen tutkijansa so valokuvaaja pitivät kerallani vähän silmäpeliä keskenään. Hehän ovat voiman oikealla puolella, mutta eivät ole riippumattomia.

Että valtion syyttäjissä on "nissisiä" aina silloin tällöin ja poliisissa vastaavasti "aarnioita", mutta moninkertaisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta