Kirjoittaja Aihe: Minun armossani on Sinulle kylliksi  (Luettu 23661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #30 : 28.08.18 - klo:16:47 »
Jommassa kummassa Härmässä oli muinoin rippikoulu ja aihena oli ollut Jeesus, hyvä paimen. Kielikuviahan pappi joutui sananselityksessään käyttämään. Hän halusi saada rippilapset ymmärtämään asian aikaan tuotuna ja kysyi: "jos te olisitte noita lampaita, niin mikähän minä olisin". Tyttöjen puolelta oli yksi käsi noussut. Pappi ilahtuneena kysymään, että "no mikä minä olisin". Arasti ja hiljaisesti tytär vastasi, että "karoo". Karoohan on paikallista äidinkieltä ja tarkoittaa pässiä, uroslammasta.
Pappihan yritti saada vastauksen, että hän olisi hyvä paimen.
En muista, että mistä olen tämän asian kuullut tai lukenut, mutta jostakinhan kuitenkin. Minun Jumalani, vaikka kurittaa, on armollinen vitsin kertojille. Körteissä pientä vitsailua pidetään sananselityksen yhtenä tehokeinona, ainakin Savossa, koska siellä osataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #31 : 15.09.18 - klo:10:26 »
Kohortin palvelusajalta minulle jäi yksi luja ystävä. Vaihdamme ajatuksia puhelimitse ja spostin kautta. Sanoisin, että parin viime vuoden ajalla hänen mielipiteensä on ollut nosteena, kun suru alkoi painaa. Onhan minulla perheväkeni vierelläni, että olen pärjännyt. Mitenkähän ihan yksinäinen suuressa kivikaupungissa oikein pärjää? Ihmistä ei ole tarkoitettu yksin elämään, sellaisen asian olen oppinut. Koska olen "herra", en joka paikkaan voi mennä. Jostakin joku asian saa selville ja aloittaa varovaisten tiedustelukysymysten esittämisen. Muutamia kertoja olen katsonut paremmaksi väistyä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #32 : 04.01.19 - klo:14:23 »
Kirjoitettuhan on, että muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin tulevat ne pahat päivät, joista olet sanova, että nämä evät minua miellytä. En tietenkään niin elänyt. Nyt joudun monesti yöllä istumaan keinutuolissa, kun paikkoja repii. Kipupillerin ottoon on vielä tunteja, joten turvaudun salaa, moneskohan kerta, Voltaren forten levittämiseen. Oikeakätisenä kehoni sama puoli kenkkuilee, nyt olletikin, kun tulivat lumityöt tehtäväksi. Olen siinä suhteessa riittävän leväperäinen ja annan traktorin jälelle jäädä jopa kasoja. Ennen saatoin ajatella hakevani rikkakihvelin ja harjan, että olisin kerännyt armeijan peltimukin kokkoiset möykyt pois.  :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #33 : 04.01.19 - klo:15:16 »
Aivan...hyvin kirjoitat!   :039:

Kyllä tällä iällä on aika rampa vähänkin isomman fyysisen ponnistelun jälkeen.

Itse olen nyt aika uuvahtanut...tylleröt vanhempineen olivat luonamme kolme yötä
ja päivät niiden välissä.
Vilskettä piisasi, on lapsiperheen elämä aika vauhdikasta.
Ihana kun kävivät, virkisti, piristi, toi vaihtelua varttuneempien päiviin.
Mm. pulkkamäessä käytiin ja tuli meikämannenkin laskettua ja menin mukkelis makkelis.

Nyt levähdys mäkikisaa katsellen.

Kerroit armeijan peltimukeista, aika isoja muistaakseni...kyllä minäkin sen kokoiset
lumipaakut sivuun kolailen...
Ne peltimukit kulki kyllä aika lujaa pöydän pinnalla päästä päähän...mulla oli hetkellisesti
tuvan ennätys.
Kaikki sattuman varainen mulla sujui jo siihen aikaankin...mm. konepistooliammunta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #34 : 04.01.19 - klo:17:25 »
Hyvä, kun on positiivisia muistoja.  :039:

Pojan ja hänen lastensa kanssa mekin joka toinen viikonloppu nujuamme ja koira vielä päälle.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #35 : 14.01.19 - klo:13:12 »
Siitä olen Luojaani kiittänyt, että saimme tehdyksi Kankaalan peruskorjaukset terveinä ollessamme. Nyt ei tahdo onnistua kiukaan vaihtokaan.
Ymmärrän, että nuorempana olen oppinut saidaksi, nuukaksi ja jopa itaraksi. Nyt en ole vapautunut elkeistäni. Tällä tarkoitan sitä, kun en voi maatiaissaunastamme heittää kahta kolmea ämpärillistä vettä ulos, vaan yritän ne pitää saunassa "seuraavaan kertaan". Pakkasilla on mennyt monet ämpärit ja saavi halki.
Länsi-Vaalan vesiosuuskunnan vesi a 1000 lt maksaa vain 50 senttiä. Vuosikulutus on melko tasaisesti ollut 28/29 kuutiota.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #36 : 26.01.19 - klo:23:51 »
Eri osioissa olen taas pyörinyt foorumilla, sillä se on ajankulua, kun unettomuus alkuyöstä vaivaa. Eihän sitä loppuyötäkään tiedä, että miten saan nukutuksi, kun sellaista tulevaisuuden kurkistelukykyä ei ole. Niin, pakkasmittarin lukemaa tulee seuratuksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #37 : 26.01.19 - klo:23:56 »
Hyvää yötä sinne veljeni, voimia ja jaksamista, lepoa!

Laitoin juuri hienoa musiikkia, kurkkaappa!   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #38 : 27.01.19 - klo:10:14 »
Kurkkasin ja vastasin toisaalla. :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #39 : 03.09.21 - klo:12:14 »
Pitkästä aikaa luin, että mitä olen kirjoittanut ja mitä muut ovat mahdollisesti vastanneet. Lujia ystäviä Herrassa, kertakaikkiaan.

Viidessä vuodessa on netin tiedot poliisi imuroinut Ruutin tiedoista tyhjäksi. Ja sitten teki Arman Alizdain kanssa elokuvan tytärvainajsta. Siinä on ongelmana se, että tyttäreni tytär todistaa äitiään vastaan. Normaalia tämä ei ole, mutta näin toimii virkavalta.

Olen sitä mieltä, että syyttäjälaitoksessa ja poliisissa on tänään korruptoituneita henkilöitä. Ei rahan vuoksi, vaan sen vuoksi, että totuudesta ei niin välitetä, kunhan oma paikka säilyy.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #40 : 03.09.21 - klo:15:13 »
Tänään luetaan tuomiot ( ellei jo ole luettu ) niille kolmella alle 16-vuotiaalle pojalle jotka täydessä ( tutkittu )ymmärryksessä tappoivat kiduttamalla ( murhasivat ) kiusatun koulupojan.

Minkälaiset kodit ja kotikasvatuksen he saaneet. Miltä vanhemmista on tuntunut viime syksystä asti. Sanotaan että odottaminen on pahinta.

En halua mitenkään rinnastaa näitä tapauksia, mietin vain miksi....?
----
Lisäys:  https://yle.fi/uutiset/3-12083916                :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #41 : 03.09.21 - klo:18:09 »
Tänään luetaan tuomiot ( ellei jo ole luettu ) niille kolmella alle 16-vuotiaalle pojalle jotka täydessä ( tutkittu )ymmärryksessä tappoivat kiduttamalla ( murhasivat ) kiusatun koulupojan.

Minkälaiset kodit ja kotikasvatuksen he saaneet. Miltä vanhemmista on tuntunut viime syksystä asti. Sanotaan että odottaminen on pahinta.

En halua mitenkään rinnastaa näitä tapauksia, mietin vain miksi....?
----
Lisäys:  https://yle.fi/uutiset/3-12083916                :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Se on trollauksen looginen tulos ja trollausta hyväksytään jopa Körttifoorumilla. Nykyisen yleisen mielipiteen mukaan koulukiusattu on syyllinen ja kiusaaja sankari, aivan niinkuin täälläkin. Vanhojen Siionin virsien kääntäjä on syyllinen ja kiusaaja on suojeltu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #42 : 28.09.21 - klo:13:20 »
Ei tunnu kivalta, kun kirjoitan tytärvainajasta, niin samalle kertaa kirjoitetaan toisista tuomituista. Vielä kerran: tytär ei ole ollut käräjäsalissa vastaamassa poliisin ja syyttäjän asiakirja-aineistoon. Suomen laki on siitä hyvä, että vainajaa ei voi käräjille saattaa. Poliisi jatkoi Arman Alizadin kanssa "selittelyään", mikä tuntuu oikein ikävältä, että virkavalta haluaa esiintyä tyttären jutussa maallisena tietäjänä. Totean vallan kolmijaon tässä asiassa: poliisi vain tutkii, syyttäjä vain syyttää kootun aineiston perusteella ja käräjäoikeus sanelee tuomion. Nyt salaiset asiakirjat on otettu kassakaapista ja niiden avulla tehdään bisnestä. Tämä on mielestäni eräs korruption muoto. Jälkikäteen poliisi avaa asioita rahan vuoksi, vaikka itse, valvomattomilla toimillaan poliisivankilassa, edesauttoivat tyttäreni kuoleman.
Syyttäjä ollessaan kuolemansyyn tutkinnan johtajana odotti sen aikaa, että sai patologin lausunnon todetakseen "en ole havainnut lakia rikotun".
Lausunto lähetetään lähiomaisille ja muu syntynyt aineisto leimataan salaiseksi. Näyttää siltä, että kun viisi vuotta on kulunut, salattu aineisto on polisin oikeutena ottaa uuteen käyttöön.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #43 : 28.09.21 - klo:16:44 »
Onko niin, että millekään aloittamallesi palsatalle ei muut saa kirjoittaa ?

Samoin ilmoitit ettei amerikkalainen jatsi kuulu Wahoihin kevyisiin.

Jos näin on, niin nimeä ne 1944;n Omiksi palstoiksi.
 Olen syyllistynyt samaan myös PekkaV Uamuajatuksiin sotkeutumalla, valittaen totean ?

Olen yrittänyt keskustelua ja ainakin aiheen jakamista . Valitan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Minun armossani on Sinulle kylliksi
« Vastaus #44 : 28.09.21 - klo:17:27 »
Totesin vain, ettei tunnu kivalta.

Kyllä tässä jokainen saa katsoa peiliin, että mitä on tullut tehdyksi.