Keskustelu > Raamattupiirit

Perustetaanko raamattupiiri Körttifoorumille?

<< < (3/23) > >>

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 16.09.16 - klo:22:40 ---Minusta tuo Raamattupiiriajatus olisi kyllä kokeilemisen arvoinen, jos halukkuutta löytyy.

--- Lainaus päättyy ---

Näyttää siltä, että halukkuutta on jo ilmassa: minä olen innostunut asialle ja on sinullakin näköjään motivaatiota kokeilla, joten eiköhän aloiteta ensi maanantaina ja mukaan voi tulla ilman mitään virallisia ilmoittautumisia.

Toivottavasti tämä motivoisi itse kutakin meistä. Olen motivoitunut, mutta toivoisin vielä enemmän motivoituvani Raamatusta.
Huumoria mukaan ja asiaan ei tarvitse suhtautua ryppyotsaisesti, jos ei halua. 

-:)

malla:
Hyvä idea.
Olen mukana, aluksi lukien ja miettien.
Ja kun käsi on kunnossa, uskoisin, että kirjoitankin jotain.

seppos:
Mitään estettä sen perustamiselle ei ole kunhan toimii foorumin sääntöjen puitteissa kuten muutkin asiat.

Riitta-mummi:
Olen ollut monissa Raamattupiireissä. Koin ne enemmän seurustelumuotona. Välillä tuli paha mieli kun lyötiin ko kirjalla päähän. Olen itsekin ' vetänyt' pankin raamattupiiriä. Seurasiko siitä mitä, en tiedä, ehkä ei tarvinne tietääkään.

Se hyöty piireistä on, että se luetuttaa enemmän tuota merkillistä kirjaa. Nykyään pitäydyn lähinnä evankeliumien lukemisessa. Jeesuksen puheet, opetukset ja teot ovat minulle ne tärkeimmät. Psalmit, Job, Jeremia ja Joona koen itselleni eniten avautuviksi Vanhasta testamentista.

Sanomalehdessämme on joka päinä ns. Päivän Sana, sen luen aina.

Luulen aluksi vain tarkkailevani. Saatan innostua jos tulee hyvää keskustelua.
Eniten toivoisin ajatuksia  u u s i l t a  rekisteröityneiltä foorumilaisilta, myös muille sivuille.

Raamattu on yöpöydälläni ja luen sitä

karjalaisenkyösti:
Tuosta kirjalla päähän lyömisestä tuli sellainen ajatus, että niin päähän lyöminen, kuin kuin päähän lyömisestä loukkaantuminen ovat asioita, joista olisi hyvä kasvaa pois.

Kerran eräs henkilö loukkantui syvästi eräästä raamatuntekstista Mannerheimintiellä. En tajunnut ollenkaan, että tahattomasti tulin lyöneeksi jotain henkilöä Raamatulla päähän.

Kerran eräs henkilö koki bussissa olleen raamatuntekstijulisteen ja siihen liittyneen kuvan sopimattomaksi ja valitti siitä mm. julkisen sanan neuvostoon. Neuvosto ilmeisesti ei kokenut, että ketään olisi lyöty liikaa Raamatulla päähän, koska ei ottanut minuun yhteyttä.

Jos on Raamatun kanssa tekemisissä on vaikea olla loukkaamatta ketään. Ja kun sitten loukkaa jotakuta, voi ola, että loukkaantuja vieraantuu Raamatusta entistä enemmän.

Täytyy vain hyväksyä epätäydellisyys ja että olemme synnin turmelemia. Me lyömme toisiamme ja loukkaannumme toisiamme. Ja tällaisen kuvan Raamattu meistä antaakin.

Voisiko elämä helpottua sillä ajatuksella, että emme aseta toisillemme epärealistisia tavoitteita, kuinka heidän tulisi meitä kohdella? 

Tässä muutamia hajanaisia ajatuksia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta