Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Matkakertomus

<< < (2/5) > >>

vn:
Oma matkakertomukseni on hämärän peitossa, ja vaihtelee riippuen siitä kuka sitä
kertoilee ja kuvailee.

Riitta-mummi:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 09.01.16 - klo:12:51 ---Ilmaisin heikosti.  Kodin lähellä oli lapsille tarjolla vain helluntailaistädin pitämä kotipyhäkoulu. Sitä äitini piti meille vieraana.
Niputin ajatuksessani ' kiiltokuvajeesukseen' myös myöhemmin tarjotut kuvat Kristuksesta. Näitä ovat vaikkapa tietyn tyyliset laulut Vapahtajasta, valssin tahtiin.

Kiitos kysymästä. Näin se menee, kysymällä, ja pitääkin väärinkäsitysten välttämiseksi mennä.

--- Lainaus päättyy ---

Tuohon kirjoittamaani sain syvyyttä luettuani mystikoiden ajatuksia sielun matkasta Jumalan yhteyteen. Aineelliset on helpompi jättää tehdäkseen tilaa sieluunsa. Ainettomat kuvat, tunnot, hempeilyt, ns. ' jeesustelut'  moni haluaa luulla uskoksi.

Lukiessani havahduin iloisesti huomaamaan, että körttiläisyys on omaksunut juuri tätä. Vaatimattomuus, yksinkertaisuus aineettomissa asioissa on tie kuvattomaan uskoon. Silloin uskon sisältö ei ole viihtyminen, vaan Kristus.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 09.12.16 - klo:10:30 ---Tuohon kirjoittamaani sain syvyyttä luettuani mystikoiden ajatuksia sielun matkasta Jumalan yhteyteen. Aineelliset on helpompi jättää tehdäkseen tilaa sieluunsa. Ainettomat kuvat, tunnot, hempeilyt, ns. ' jeesustelut'  moni haluaa luulla uskoksi.

Lukiessani havahduin iloisesti huomaamaan, että körttiläisyys on omaksunut juuri tätä. Vaatimattomuus, yksinkertaisuus aineettomissa asioissa on tie kuvattomaan uskoon. Silloin uskon sisältö ei ole viihtyminen, vaan Kristus.

--- Lainaus päättyy ---
:054: :055: :054: :055:

Riitta-mummi:
Tuntuuhan se mukavalta jos kaverit ilmaisee tykkäämistä, sydämenkuvin ym. Se ei saa olla täälläkään, foorumilla, itsetarkoitus.

Ei saa jäädä roikkumaan suosiossa tai hyvässä olossa. Se on hetkellistä eikä kannattele.

On tarvottava tietään eteenpäin siinä olosuhteessa mikä kulloinkin eteen aukeaa. Voimat ja keinot tulevat Kaikkeuden Herralta.

Vanhuudessa tapahtuu luonnollista hiljenemistä. Itse koen tämän hyvänä ( en käytä nyt uussanaa; parhautena )  :icon_lol:

Rauha, hiljaisuus ja tyyneys ovat lahjoja joista osaan nauttia. Matkanteko on pitän aikaa ollut äänekästä, levotonta ja ristiriitaista. Jos joku on luullut muuta, niin  ei se sitä ole ollut kuitenkaan.

Monet asiat ja ihmiset koen nyt kuin uusina. Samoin sanoin sanoi Paavo Ruotsalainen; Kuin uutta pränttiä, tms.

mstone:
En tiedä millaista olisi ollut kasvaa uskonnollisessa perheessä;)
Omssa lapsuudessani Pyhä oli läsnä sunnuntaiaamujen kirkonkellojen kutsuvassa ja rauhallisessa soinnissa ja siinä että saimme aina pukea pyhävaatteet.
Muistan joskus käyneeni kirkossakin.
Mutta rakkauden kokemukset olivat aina lapsena ilmoitus Korkeamman olemassaolosta.
Kiiltokuvia vaihtelimme ihan huvikseen. Kiissavauvat olivat ihanimpia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta