Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Mitä kuningas Daavid teki silloin, kun hän oli "pieni"

<< < (5/6) > >>

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 24.02.20 - klo:11:18 ---Alatien kulkijoille lienee myös kauhistus toisten tuomitseminen 'mädiksi hedelmiksi'.

--- Lainaus päättyy ---
Juuri noin, Jeesuksen ja apostoli Paavalin opetukset Hengen hedelmistä ovat voimassa vielä tänäänkin uskossaan heikon vaivaisen alatien maan matosen aloittaessa aina omien puutteittensa tunnistamisesta ja syntiensä tunnustamisesta pysyessään armosta ja levosta käsin kasteen armossa kiinni viinipuussa, joka on Kristus (Joh.15:1-7  ja Gal. 5. 22–25).

1944:
Luterilaisen tekstiä oli tuttu lukea, koska sen parissa muinoin itsekin pakersin. Mm yhdellä matkalla menimme Kaarinan kanssa Qidronin laakson yli rotkon auringon nousun puolelle ja otin repustani Raamatun ja siitä luin Absalomin kapinasta pätkän. Arvelin, että Daavid jostain niiltä kohdin hovinsa kanssa pakoon meni. Juutalainen kansa eli vielä silloin moniavioisesti. Tämäkin oli opittava, että miksi niitä hovikahakoita meinasi tulla kuninkaalliselle suvulle. Rotkossa oleva monumentti Absalomin hauta on myöhemmiltä ajoilta peräisin. Absalomin kuolema on vähän outo, kun jäi tukastaan kiinni puun oksistoon. Mutta se, että hänet siihen pistettiin, oli isälleen kova paikka. Oma poika, vaikka kapinaan noussut, siinä meni.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: luterilainen - 24.02.20 - klo:12:50 ---Juuri noin, Jeesuksen ja apostoli Paavalin opetukset Hengen hedelmistä ovat voimassa vielä tänäänkin uskossaan heikon vaivaisen alatien maan matosen aloittaessa aina omien puutteittensa tunnistamisesta ja syntiensä tunnustamisesta pysyessään armosta ja levosta käsin kasteen armossa kiinni viinipuussa, joka on Kristus (Joh.15:1-7  ja Gal. 5. 22–25).

--- Lainaus päättyy ---

Muista myös Matt. 6:7.

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 24.02.20 - klo:14:40 ---Muista myös Matt. 6:7.

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos muistutuksesta, se on tärkeää, ettemme Jeesuksen ohjeistuksen mukaisesti rukoillessamme hoe tyhjää niin kuin pakanat tekevät. :)

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 24.02.20 - klo:14:38 ---Luterilaisen tekstiä oli tuttu lukea, koska sen parissa muinoin itsekin pakersin. Mm yhdellä matkalla menimme Kaarinan kanssa Qidronin laakson yli rotkon auringon nousun puolelle ja otin repustani Raamatun ja siitä luin Absalomin kapinasta pätkän. Arvelin, että Daavid jostain niiltä kohdin hovinsa kanssa pakoon meni. Juutalainen kansa eli vielä silloin moniavioisesti. Tämäkin oli opittava, että miksi niitä hovikahakoita meinasi tulla kuninkaalliselle suvulle. Rotkossa oleva monumentti Absalomin hauta on myöhemmiltä ajoilta peräisin. Absalomin kuolema on vähän outo, kun jäi tukastaan kiinni puun oksistoon. Mutta se, että hänet siihen pistettiin, oli isälleen kova paikka. Oma poika, vaikka kapinaan noussut, siinä meni.

--- Lainaus päättyy ---
Kuningas Daavidin ja Batseban poika Salomo oli aivan erilainen kuin Absalom Salomonin tultua kuuluisaksi viisaudestaan kuninkaana. Nuorena kuninkaana Salomo oli nöyrä ja kuuliainen Jumalalle (1.Kun.3:7-9) Jumalan annettua hänelle viisaan ja ymmärtäväisen sydämen sekä älyä, rikkautta ja kunniaa (1.Kun.3:13 ja 1.Kun.5:10-14). Salomon aika oli Israelissa hyvinvoinnin ja rikkauden aikaa.

Kun kuningas Salomo rakennutti Jerusalemiin temppelin, niin Jumala varoittamalla varoitti häntä vaeltamaan Herran tietä yhtä ehjin ja vilpittömin mielin kuten hänen isänsä Daavidkin teki ja toimimaan Jumalan käskyjen, lakien ja säädösten mukaisesti (1.Kun. 9:4-5). Mutta vanhetessaan kuningas Salomon suhde Jumalaan kylmeni hänen lähtiessään seuraamaan epäjumalia lukuisten vaimojensa taivuttaessa hänen sydämensä, vaikka Jumala oli kieltämällä kieltänyt häntä seuraamasta muita jumalia (1.Kun.11:10 ja 1.Kun.11:4-13). Sen vuoksi Jumala repäisi rikki Salomon valtakunnan hyljäten Salomon temppelin, mutta Daavidin vuoksi Hän ei tehnyt sitä Salomon elinaikana vaan riisti sen hänen poikansa kädestä jättäen temppelin pilkan kohteeksi babylonialaisten tuhotessa Salomonin temppelin (2. Aik.7:20-22).

Pidetään huolta, ettemme alatien maan matosina menetä sydämestämme Jumalan pelkoa ettemme alkaisi palvella rahan ja mammonan epäjumalaa, aistillisuuden ja haureuden epäjumalaa tai mitä tahansa muuta epäjumalaa, jotka taivuttavat sydämemme pois Kristuksesta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta