Kirjoittaja Aihe: Kuljenko ohitse ?  (Luettu 17809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #60 : 04.03.14 - klo:14:38 »
Hyvä kirjoitus Riitalta.
Aina väliin pohdin itseäni ja muitakin joita ei voi aivan nuoriksi katsoa ja tiedostan, että kaikki ovat joskus olleet lapsia ja tietyllä tavalla ovat edelleenkin, vaikka aikaa onkin kulunut.
Ulkona liikkuu laitapuolen kulkijoita. Heilläkin on oma menneisyytensä, olivat lapsia joista ehkä huolehdittiin hyvin tai ei huolehdittu ollenkaan ja nyt...
Välillä tulee negatiivisvoittoinen mieli, kun tältä kantilta asiaa pohdiskelee.
Toki hyvä mieli tulee, kun näkee onnellisia vanhempia kristittyjä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #61 : 04.03.14 - klo:15:07 »
Kiitos kehaisusta Kyösti !

Näen tässä tällaisessa omaelämänkerrallisessa muistelossa myös jumalan johdatusta. Aika ajoin minun  o n   kerrottava ja kirjoitettava niin kuin koen.
Minun ei enää tarvitse häpeillä käymääni tietä, runoilija Uuno Kailaan sanoin: Rystysihin joka kiven jäänyt niist (jaloista) on verta hiven.
                                                                                                      Tapahtukoon tahtos Sinun, eikä minun.

En luule että  m i n u n  elämä on ollut sen erikoisempaa kuin teillä muillakaan. Minulle on vain suotu tällainen avoimuus ja näennäinen pelkäämättömyys. Elämäni muiden kanssanäyttelijöiden osuudesta koetan puhua varovammin, paitsi kaikkein pienimpien. Heistä pulppuaa se elämän
ilo josta olen vanhoilla päivilläni päässyt osalliseksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #62 : 05.03.14 - klo:17:54 »
Olet rohkea  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #63 : 12.03.14 - klo:09:50 »
Tänään menen tapaamaan naapurityttöä joka on lähes liikuntakyvytön. Hän asuu pienessä talossaan Luhtikylässä Orimattilassa kolmen-neljän kissansa kanssa.
Puolen vuoden kuulumiset ovat tallessa , niitä availlaan. Olen kyllä aina välillä soittanut pikaisia puheluita.

Sairaalaan en uskalla lähteä Liisaa katsomaan, ainakaan ennen kuin silmätulehdus on antibiooteilla hoidettu. Nyt on kolmas päivä menossa lääkitystä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #64 : 18.03.14 - klo:13:41 »
Kuljen, jos en hiljenny, seisahdu, näe ja kuule.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #65 : 18.03.14 - klo:14:57 »
Omanmallisensa ikiliikkuja ihminen on, yksilö, jopa identtiset kaksoset.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #66 : 18.03.14 - klo:18:13 »
Aina ei huomaa pysähtyä.
Tai edes ei huomaa pysähtyimisen ja auttamisen tarvetta.
Sitten joskus miettii sellaistakin että tykkääköhän tuo ihminen jos minä autan...tai lähestyn jollain tavalla.

Ehkä joskus sitten ajoitus voi osua nappiin niin sanoakseni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #67 : 03.08.14 - klo:10:22 »
Näin jo kaukaa jotakin erikoista syvän ojan reunalla. Tarkemmin, lähemmä päästyäni näin että siinä istui kumarassa nuori mies.
Luulin hänellä olevan koira sielä ojassa haistelemassa, mutta yksin hän siinä istui. Jalka oli kuin jotenkin vääntynyt. Siksi menin kysymään tarvitseeko hän apua. Onko kännykkä vai pitääkö minun soittaa. " Ei tässä mitään" hän murahti hyvin adistuneen oloisena.
Oikein siististi pukeutunut, siisti siilitukkainen poika hän oli. Kaiketi hän siitä häiriintyi kun oli lähdössä ensin toiseen suuntaan, sitten kurssi vaihtui.
Siihen tuli naapurin rouva myöskin koiransa kanssa. Hän sanoi että poika istui siinä jo tunti sitten.Hän  kysyi , Oliko humalainen ?, kun kerroin puhutelleeni poikaa. Ei ollut, mutta välttelevä, ahdistunut. Oliko hänellä ollut pahat ajatukset itsensä suhteen ehkä.
Toinen naapuri sanoi myös nähneensä hänet. Arveli pojan olleen huumeissa. Minä en sitä kykene sanomaan. Ei ole kokemuksia heistä.
Kello oli vasta 8.20

Kotia päin tullessa minulle tuli ajatus, että olisiko enemmän pitänyt puhua. Sanoin kyllä puolustuksekseni, että lähimmäisistään tulee olla huolissaan jos siltä tuntuu. Vaikka saahan sitä istua ojassakin.

Matti sanoi, kun kerroin kokemastani, että siellä rannoilla niitä istuu selälle tuijottelijoita aina silloin-tällöin. Tämä istui katu-ojassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #68 : 03.08.14 - klo:10:53 »
No jopas oli tilanne...
Itse haluan uskoa lapsenomaisesti luottaen siihen että Jumala antaisi tuollaisissa tilanteissa sydämeen
varmuuden miten tulisi toimia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Kuljenko ohitse ?
« Vastaus #69 : 03.08.14 - klo:11:08 »
Tilanteen ollessa "päällä" en osannut muuta kuin kysyä mitä kerroin. Sitten myöhemmin kysyin itseltäni, tai joku kysyi, olisiko pitänyt...
Näin se vaan menee. En ryhdy saarnaamaan, en Herran nimeä jakamaan.  Hän oli niin sulkeutunut, ei siinä muuta voinut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)