Kirjoittaja Aihe: Rinta rinnan (HK ja Körttifoorumi)  (Luettu 5346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Rinta rinnan (HK ja Körttifoorumi)
« : 06.12.06 - klo:16:02 »
Petri Järveläinen povaa pessimistisesti ( HK / 12/ 2006 ), että Hengellisellä Kuukauslehdellä on tätä menoa kenties vain pari kolme tuhatta tilaajaa vuonna 2015. Ei se noin mene. Hengellinen Kuukauslehti ja körttiläisten ja heränneiden nettisivusto ( esimerkiksi tämä KÖRTTIFOORUMI) pystyvät toimimaan rinta rinnan, toistaan tukien. Netistä joku voi saada sysäyksen kirjoittaa jotain vähän laajemmin Hengelliseen Kuukauslehteen. Kuukauslehdessä voi olla jotain jota voi pienesti kommentoida tässä.

   Toki on niin, että sinäkin joka tätä juttua juuri nyt luet, olet yksi tärkeä tekijä tässä kokonaisprosessissa: haluatko Hengellisen Kuukauslehden olevan ja elävän, haluatko myös tätä foorumia. Toisiaan poissulkevia nämä eivät ole.

   Jo 1990-luvulla jupistiin, että sanomalehtien levikit tipahtavat räjähdysmäisesti, heti. Noin ei käynyt. Maakuntalehtienkään levikeissä ei ole mainittavaa eroa aiempaan, ei vaikka väkeä muuttaa kaiken aikaa maaseudulta pääkaupunkiseudulle. Moni sanomalehtitalo onkin onnistunut oivasti ottamaan sekä paperiversion ( siis lehden ) että netin käyttöön.

  Järveläinen antoi myös ymmärtää, että vakavia kirjoja ei julkaista. Toisin taitaa olla. Vuoden kirjat -luettelo oli paksu kuin mikä ja vakavia kirjoja oli joukossa. Uskon ja tiedän, että riittävän hyvä kirja julkaistaan aina jossain. Huomenna, 7. joulukuuta ( hyviä kirjoja heillä myös ) ovat kaikki kuusi ehdokasta. Lukekaapa vaikka vielä tuntemattoman Taina Sampakosken Ikoni.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
kalistajalle kiitos
« Vastaus #1 : 06.12.06 - klo:16:43 »
en minä tiedä olenko minä piilokatolisena körttifoorumissa läsnä, kun ajattelen optimistisesti körttiläisyydestä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: kalistajalle kiitos
« Vastaus #2 : 06.12.06 - klo:16:50 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
en minä tiedä olenko minä piilokatolisena körttifoorumissa läsnä, kun ajattelen optimistisesti körttiläisyydestä. :wink:


Kyllä sinä olet. Et sinä tatuoinneistasi mihinkään pääse. Niin käy useammalle kuin Petri Järveläinen ennustaa. Petri on viisas mies, mutta lähettäisin terveisiä, että optimistilla on helpompi elämä ja ikuisella optimisatilla ikuisesti.

Juhani katollinen olet niin kauan kuin Maija-Kaisa suo. Älä luovu siitä äläkä siitä toisesta l-kirjaimesta. Toisekseen jos alat horjua, niin kyllä Maija-Kaisa sinut palauttaa kaidalle tielle, joka vie perille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: kalistajalle kiitos
« Vastaus #3 : 06.12.06 - klo:18:25 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Juhani katollinen olet niin kauan kuin Maija-Kaisa suo. Älä luovu siitä äläkä siitä toisesta l-kirjaimesta. Toisekseen jos alat horjua, niin kyllä Maija-Kaisa sinut palauttaa kaidalle tielle, joka vie perille.


Herrat hyvät, pidetään keskustelu sellaisena, että kaikki saattavat ymmärtää..

En ole Järveläisen juttua vielä nähnyt, Keski-Suomeen kun Hengellinen Kuukauslehti tuntuu aina tulevan parin päivän viiveellä. En ole itse osannut ajatella, että lehti ja netti olisivat toisilleen uhka - vaan nimenomaan päinvastoin: toistensa täydennyksiä. Itselleni tapaa käydä usein juurikin niin, että lehdestä lukemaani juttuun haen lisätietoja netistä. Lehtien paperiversioistakaan en hevin luovu.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Rinta rinnan (HK ja Körttifoorumi)
« Vastaus #4 : 06.12.06 - klo:19:39 »
Liisa, Sinun ajatuksesi lehdestä pitää paikkansa. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: kalistajalle kiitos
« Vastaus #5 : 06.12.06 - klo:22:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Juhani katollinen olet niin kauan kuin Maija-Kaisa suo. Älä luovu siitä äläkä siitä toisesta l-kirjaimesta. Toisekseen jos alat horjua, niin kyllä Maija-Kaisa sinut palauttaa kaidalle tielle, joka vie perille.


Herrat hyvät, pidetään keskustelu sellaisena, että kaikki saattavat ymmärtää..

En ole Järveläisen juttua vielä nähnyt, Keski-Suomeen kun Hengellinen Kuukauslehti tuntuu aina tulevan parin päivän viiveellä. En ole itse osannut ajatella, että lehti ja netti olisivat toisilleen uhka - vaan nimenomaan päinvastoin: toistensa täydennyksiä. Itselleni tapaa käydä usein juurikin niin, että lehdestä lukemaani juttuun haen lisätietoja netistä. Lehtien paperiversioistakaan en hevin luovu.


Liisa on molemmissa asioissa ihan oikeassa. Tuo henkilökohtaisuus, jonka kirjoitin oli väärässä paikassa ja esitän siitä anteeksipyyntöni. Se ei varmaan auennut kovin monelle. Kerrottakoon, että Maija-Kaisa on Juhanin vaimo ja atk-tukihenkilö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Rinta rinnan (HK ja Körttifoorumi)
« Vastaus #6 : 10.01.09 - klo:09:04 »
Hk ja Körttifoorumi rinta rinnan - tuo on alati tärkeää! :wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Rinta rinnan (HK ja Körttifoorumi)
« Vastaus #7 : 13.01.09 - klo:15:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Hk ja Körttifoorumi rinta rinnan - tuo on alati tärkeää! :wink:


Hieman herättää kummastusta, että mikä on ongelma. Itse olisin valmis kannattamaan Hengellisen Kuukausilehden muuttamista nettiversioksi. Jos taas Hengellinen Kuukausilehti painettuna tuo lisätuloa liikkelle, kannatan sitäkin.

Ensi sijassa ongelmana on veren vähyys. Jäseniä on liian vähän ja kannattajia paljon. Pitäisi olla paljon jäseniä ja kannattajia. Koska jäsenmaksu on vain 15 euroa, ei sitä voi pitää kovinkaan kummoisena kynnyksenä liittyä joukkoihin. Se on 1,25 euroa per kuukausi.

Myös Hengellisen Kuukausilehden sisältöä vaikaa veren vähyys. Itse odottaisin hieman arkisimpia seurakuntaan ja elämään liittyvää syvällistä juttua.

Näin pieneen joukkoon nähden meitä palvele iso joukko palkattuja tai puolipalkattuja työntekijöitä. Näin isolla työntekijäjoukolla pitäisi saada enemmän aikaan.
Acta, non verba.