Kirjoittaja Aihe: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?  (Luettu 42068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #30 : 08.07.09 - klo:14:45 »
Sitä olen itsekin ihmetellyt.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #31 : 08.07.09 - klo:15:36 »
Sitä olen itsekin ihmetellyt.

Ja aivan suunnattomasti ( siis minä itse), eikä irti meinaa päästä. On kuin täi tervassa...

santtu-62

  • Vieras
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #32 : 08.07.09 - klo:15:42 »
Sitä olen itsekin ihmetellyt.

Ja aivan suunnattomasti ( siis minä itse), eikä irti meinaa päästä. On kuin täi tervassa...

Sairaus se on kai tämäkin ... ja vielä pahimmasta päästä.   
" Lääkäri " sanoo aina vaan vastaan otolla että huomenna... :icon_wink:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #33 : 09.07.09 - klo:21:24 »
Minä olen täällä siksi, että en kyllästyttäisi koko kaveripiiriäni körttijutuillani. Tympääntyvät jossain vaiheessa, jos jatkuvasti horisen seuroista, synnintunnosta ja uusimmasta Heränneen kansan vaelluksen luvusta jonka olen lukenut.

Ooh, voi miten tuttu tunne. Lukiossa oli aika ankeaa kuunnella kavereiden viikonloppu(=kännäys)juttuja ja sitten taas yrittää kertoa omista viikonlopputekemisistään. Ei kukaan kuunnellut. Piti teeskennellä jotain muuta kuin mitä oli ja pitää mölyt mahassaan. Onneksi nykyään pystyn jo suunnilleen olemaan oma itseni kun opiskelen seurakunnan nuorisotyönohjaajaksi. Kristittyjä kavereita siis löytyy luokallinen ja heistä ainakin kaksi on käynyt herättäjäjuhlillakin.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #34 : 09.07.09 - klo:23:15 »
Minut heitti tänne uteliaisuus. Kuulin tällaisesta foorumista ja sitähän piti lähteä heti katsomaan.  :icon_eek:

Seurallisena ihmisenä, pienellä paikkaunnalla ja muutenkin pienissä piireissä jutut on äkkiä läpi käyty ja junnaa omia ratojaan. Toivon löytäväni täältä jotain tuoretta ajattelelimisen aihetta ja vuorovaikutusta uusien ihmisten kanssa.

Körttiläisyyteen olen vasta tutustumassa, enkä tunne sen "metkuja". Se mihin olen körttiläisyydessä ihastunut on armollisuus ja suvaitsevaisuus. Oletan, että tällainen pyruharakkakin sulautuu porukkaan.

Erityisesti minua kiinnostaa erilaiset ihmiset erilaisine mielipiteineen niin uskonasioissa kuin missä muussakin asiassa taivaan ja maan välillä.
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #35 : 13.07.09 - klo:07:39 »
se on se luokittelemattomuus...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #36 : 14.07.09 - klo:23:00 »
Miksi olet nyt körttifoorumissa? Haluatko kiteyttää mielessäsi liikkuvia ajatuksia ja ajatuksen repaleita? Tahdotko olla yhteydessä useisiin ainakin jossain määrin ja riittävästi samoin ajatteleviin ihmisiin? Onko tarkoituksesi kertoa Kristuksesta? Tahdotko havahduttaa lähimmäisiäsi? Haluatko olla jotakin?  Haluatko vaikuttaa? Tykkäätkö jakaa iloa ja murhetta? Tahdotko kertoa herännäisyydessä hyväksi havaituista asioista? Tapatko aikaasi? Etsitkö vahvistusta mietteillesi? Mikä on pohjimmainen syy oloosi täällä, tässä ja nyt?
Haluan olla yhteydessä ainakin jossakin määrin ja riittävästi samoin ajatteleviin ihmisiin. Etsin myös vahvistusta mietteisiini.

Olen melkoisen sosiaalinen ja tätä ennen olin aktiivisesti sanomalehden keskustelufoorumilla. Siellä vain on niin tavattoman ärsyttävä tyyli heittää lokaa aloittajan niskaan, että löydettyäni tämän foorumin en ole yhtään haikaillut sinne takaisin. On täällä todella hyviä tyyppejäkin. Toisinaan saa nauraa ihan kippurassa. Täällä on myös rakentavaa keskustelua ja moneen asiaan tulee mielipiteitä monelta kantilta.

Kuten olen jo aiemmin maininnut, niin seuratilanteessa ei välttämättä saa sanoa ihan kaikkea, mitä on sydämellä. Jos olen yrittänyt kritisoida jotain asiaa (siis seurojen yhteydessä), niin kukaan ei ole ottanut mitään kantaa ja minulle on tullut tunne, että minut on hyljätty. Vaikenemalla ystäväkansa on onnistunut lopettamaan yksinpuheluni ja minulle on jäänyt tunne, että en saa puhua minua häiritsevistä asioista ja Herättäjä-Yhdistystä ei saa moittia.

Kyllä körttiläisyys on tosi hieno asia, mutta minulle ei riitä se, että vaikeat asiat vaietaan ja ollaan kuin niitä ei olisikaan. Täällä kun saa sanoa oikeasti, mitä mieltä on, niin saa ihan hyviä vastauksia, joista voi peilata omia ajatuksiaan.

Taidan lisäksi olla vähän koukussa tähän foorumiin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #37 : 15.07.09 - klo:01:05 »
mikä Sinua häiritsee...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #38 : 15.07.09 - klo:07:05 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
Täällä kun saa sanoa oikeasti, mitä mieltä on,


Oletko nyt rehellinen, vai vain kohtelias?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #39 : 15.07.09 - klo:16:37 »
Minua häiritsee sellainen muka-suvaitsevaisuus, että meille on sallittua ihan kaikki, mitä tämän maailman lapset sattuvat keksimään.

Kyllä tällä foorumilla pystyy kertomaan ajatuksiaan ainakin paremmin kuin seuratilanteessa. No, tuleehan sitä nuhteita täälläkin, mutta sentään joku aina  uskaltaa suvaita niitä nurjiakin ajatuksia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #40 : 15.07.09 - klo:19:46 »
Tulin mukaan ihan vaan mielenkiinnosta.  En koe olevani körttiläinen enkä edes tunne ko. herätysliikettä hyvin.  Enemmän olen perusluterilainen.  Laulan kirkkokuorossa ja käymme isännän kanssa kirkossa.  Kerran olen ollut herättäjäjuhlilla. 

Evankelinen liike on minulle tutumpi.  Karkun opistosta pidän tavattomasti. 



Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #41 : 16.07.09 - klo:06:20 »
minäkin olen perusluterilainen vaikka olen körttipötky... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #42 : 20.07.09 - klo:15:21 »
Lukiossa oli aika ankeaa kuunnella kavereiden viikonloppu(=kännäys)juttuja ja sitten taas yrittää kertoa omista viikonlopputekemisistään. Ei kukaan kuunnellut. Piti teeskennellä jotain muuta kuin mitä oli ja pitää mölyt mahassaan.

Minä olin nuorena ihan julkijumalaton. Harkitsin rippikoulun jälkeen ja uudestaan 18 vuotta täytettyäni ja vielä useita kertoja sen jälkeenkin kirkosta eroamista omantunnon syistä - mutta päätin sitten pysyä seurakunnan jäsenenä mikäli kirkko ei minua suorastaan kehottaisi eroamaan.

Aloin herätä vasta aikuisena, vähitellen. Se oli yllättävä tapahtumaketju itselleni, mutta varmasti myös kavereilleni. Eräskin uskonnoton hyvä ystäväni aidosti kiusaantuu ja hämmentyy, jos tulen maininneeksi vaikka kirkossa käymisestä - ei ymmärrä, miksi, ja on salaa huolestunut, onko vanha ystävä tullut ihan hulluksi. Suruttomat ystävät yleensä pitävät heräämispyrkimyksiäni hauskana kuriositeettina, mutta aihe sinänsä tuomitaan pitkästyttäväksi. Toisaalta heidän kanssaan joskus pääsee muodostumaan hyviäkin keskusteluja uskonnosta, kuten nyt viimeksi rukoilemisesta. Ja joskus tapahtuu todella mukavia yllätyksiä. Kuten se, että kirkkoon koskaan kuulumaton hyvä ystävä käy rippikoulun aikuisena, liittyy kirkkoon ja tulee mukaan seuroihin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #43 : 20.07.09 - klo:18:36 »
Pirskan muka-suvaitsevaisuus luo usein 'arvojen miinakentän', jossa ei tiedä, kuka mistäkin loukkaantuu. Körttifoorumilla aavistaa kuitenkin jonkinlaisen yhteisen 'arvopommin', joka jättää ympärilleen runsaasti turvallista tannerta tallattavaksi tai vaikka temmellettäväksi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #44 : 20.07.09 - klo:19:53 »
hyvin sanottu... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä