Kirjoittaja Aihe: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?  (Luettu 42077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #15 : 29.01.09 - klo:08:00 »
Täällä on armosta riippuvaisia.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #16 : 29.01.09 - klo:08:32 »
Lainaus
Täällä on armosta riippuvaisia.



Juu, ehkä näitä riippuvuuksia ei oikein voi niputtaa samaan kategoriaan.

Armosta riippuvaisuushan on hyve johon pyritään. :D
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #17 : 29.01.09 - klo:08:51 »
Maunohan se neuvoi tänne ajatuksia luotaamaan kun olin jo lupautunut alueelliseen körttifoorumiin jonkinlaiseksi keskustelijaksi, en tiedä miksi
näin uutta " citykörttiä " pyydettiinkään. Täällähän on tullut tutuksi melkoinen kirjo mielipiteitä ja hauskuutta maan ja taivaan välillä. Oikeen on ollut inhimillistä ja mukavaa. Käsitys körttiläisyydestä saa ääriviivoja.
Kiitos niille jotka ovat neuvoneet esim. Viljo Porkolaa lukemaan. Kiitos
hoidosta pyhitys-asiassa. Kiitos kulttuurinnälkäisille. Kiitos urheilun ja ruoanystäville. Tässä ollaan kaikki, niinkuin Mauno lempeästi sanoi minulle
Lahden Herättäjäjuhlilla  kun hänelle itkien kerroin tuhlaajatytön kotiinpaluusta. Ja ihmisen ei ole hyvä yksin. Perheen keskelläkin voi olla
yksin ajatuksineen. Täällä on ajatusseuraa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Seeker

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #18 : 29.01.09 - klo:09:44 »
Maailmankatsomukseltani olen agnostikko, mutta taustaltani ollut vahvasti körttiläinen monen kymmenen vuoden ajan. Ehkä minua viehättää herännäisyyden lähes buddhalaisuuteen asti ylettyvä mietiskelevä elämänasenne ja nöyryys.

Keskustelen myös aktiivisesti eräällä vl-foorumilla, ja on kiintoisaa tehdä itsekseen vertailuja siitä, miten erilaisiin yhteiskunnan ilmiöihin ja keskusteluihin suhtaudutaan näillä kahdella foorumilla.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #19 : 29.01.09 - klo:11:32 »
En ole jaksanut kiinnostua vl-foorumista. Olen kuitenkin utelias, millaista vertailua, Seeker, olet tehnyt. Pyytäisin sinua vaivautumaan konkretisoimalla kokemuksiasi jonkin esimerkin avulla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Heta A.

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #20 : 29.01.09 - klo:13:07 »
Ensiksi ehkä hiemän tyhmä kysymys: mikä on vl-foorumi?   :?:

Ensin körttifoorumista tuli riparin jatke, sitten isoskoulutuksien jatke, sitten herättäjä juhlien jatke jne. ..... kunnes vain huomasin nauttivani keskusteluista ja täällä vallitsevasta vahvasta yhteisöllisyydestä.

Tänne ajaduin ja täällä viihdyn!!!!  :D
Ja nytkö sen vasta näen, en ole ihmeellisempi kuin sinä
sinä jota olen aina vihannut, halveksinut ja pelännyt
me vierekkäisiin narunnokkiin ripustetut ressukat
ja sätkittyämme aikamme meidät kuoppaan heitetään
[A. W. Yrjänä]

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Miksi täällä?
« Vastaus #21 : 29.01.09 - klo:16:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Heta A."
Ensiksi ehkä hiemän tyhmä kysymys: mikä on vl-foorumi?   :?:

Vanhoillislestadiolaisten saitti.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #22 : 29.01.09 - klo:19:14 »
Tällä foorumilla käydään erilaisia keskusteluja, kuin tuttava- ja ystäväpiirissäni käyn. Taidankin olla ns. salakörtti. Monikaan ei tuttavapiiristäni tiedä näistä minun "puuhistani." Foorumista ei kukaan. On mielenkiintoista lukea sanan taitajien tekstejä. Henkireikänäkin tätä voi pitää.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #23 : 29.01.09 - klo:21:27 »
Kylläpä aika rientää. Tuntuu, että ihan vasta rekisteröidyin tänne, mutta olenkin roikkunut mukana jo kaksi ja puoli vuotta. Ihan yllätyin nähdessäni oman viestini "vanhassa" ketjussa.

Foorumin löytämisen jälkeinen alkuhuuma on nyt jo ehtinyt haihtua. Jotakin pysyvää tässä suhteessa silti taitaa olla, koska Körttifoorumin etusivu on yksi selaimeni aloitusvälilehdistä ja kirjaudun sisään lähes päivittäin.

Tässä vaiheessa onkin ihan hyvä miettiä uudestaan tuota otsikon kysymystä. Vastaan näin: Olen täällä ehkä siksi, että melkein kaikkialla muualla - niin oikeassa elämässä kuin netissäkin - ympärilläni tuntuu olevan joko liian vähän hengellisyyttä tai sitten liikaa hengellisyyttä. Täällä sitä on sopivasti.

B.H.S

  • Vieras
29.01.2009
« Vastaus #24 : 29.01.09 - klo:22:16 »
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?

Muitten kiusaksi. O:)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Re: 29.01.2009
« Vastaus #25 : 30.01.09 - klo:05:47 »
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?

Muitten kiusaksi. O:)
:pellei:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #26 : 30.01.09 - klo:09:14 »
omituisen huumorintajun tuomia etsijöitä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #27 : 07.07.09 - klo:21:38 »
Noukinpa vähän vanhemmankin ketjun esiin…

Olen lueskellut foorumia jo jonkin aikaa, mutta vasta äsken liityin.

Minä olen täällä siksi, että en kyllästyttäisi koko kaveripiiriäni körttijutuillani. Tympääntyvät jossain vaiheessa, jos jatkuvasti horisen seuroista, synnintunnosta ja uusimmasta Heränneen kansan vaelluksen luvusta jonka olen lukenut.

Lisäksi oleilen nykyisin paikkakunnalla, jolta ei tahdo muita körttiläisiä löytyä. Körttifoorumi on hyvä paikka edes jonkinlaista yhteyttä toisiin heränneisiin pitää.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #28 : 08.07.09 - klo:00:09 »
Minä oon täällä, koska usko on niin repaleina, ettei sitä muualle huolittaiskaan. Täällä ei kukaan kysele vaan saa rauhassa olla semmoinen kun on.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Vs: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #29 : 08.07.09 - klo:07:52 »
Ensin olin nörtti ja sitten musta tuli körtti ("rakastettiin joukkoon").
Tämä lienee kummankin piirteen tuloa toisiaan vastaan.  :017: