Kirjoittaja Aihe: Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?  (Luettu 42074 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Miksi olet nyt körttifoorumissa? Haluatko kiteyttää mielessäsi liikkuvia ajatuksia ja ajatuksen repaleita? Tahdotko olla yhteydessä useisiin ainakin jossain määrin ja riittävästi samoin ajatteleviin ihmisiin? Onko tarkoituksesi kertoa Kristuksesta? Tahdotko havahduttaa lähimmäisiäsi? Haluatko olla jotakin?  Haluatko vaikuttaa? Tykkäätkö jakaa iloa ja murhetta? Tahdotko kertoa herännäisyydessä hyväksi havaituista asioista? Tapatko aikaasi? Etsitkö vahvistusta mietteillesi? Mikä on pohjimmainen syy oloosi täällä, tässä ja nyt?

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Pohjimmainen syy?!
« Vastaus #1 : 29.10.06 - klo:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Tahdotko olla yhteydessä useisiin ainakin jossain määrin ja riittävästi samoin ajatteleviin ihmisiin?
Tapatko aikaasi?
Etsitkö vahvistusta mietteillesi?


Tuossa ne syyt taitavat suurin piirtein olla. Olette järkevää porukkaa ja juttujanne on mukava lukea.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #2 : 29.10.06 - klo:11:58 »
Aikaa tappamassa, olenhan poissa pahan teosta, kun täällä olen...  :wink:  No oikeasti täällä on mukava keskustella, kun esim. suomi24.fi :n keskusteluissa on vain sellaisia selkään puukottajia. Täällä on samanhenkisiä ihmisiä, kun monet kavereista ovat sellaisia, joiden kanssa ei uskonasioista voi keskustella.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #3 : 29.10.06 - klo:13:17 »
Kauan kävin ensin lukemassa ajatustenvaihtoa. Mielenkiintoisia keskusteluja, kysymyksiä, leppoisa henki, avoin suhtautumistapa jne.
Halusin mukaan tähän seuraliikkeeseen. Minusta tässä totetutuu jotain seurojen ideasta. Erilaiset ihmiset vaihtavat ajatuksia, juttelevat, pohtivat ja kyselevät, miten olisi ihminen?

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #4 : 29.10.06 - klo:20:50 »
Tulin vähän sattumalta ja heti miellytti netissä todella harvinainen lämmin sävy täkäläisessä keskustelussa - mielipiteet poikkeavat ja väittelyitä käydään, mutta käytännössä kukaan ei tunne omaavansa lopullista totuutta. Senhän omistanee vähän toinen taho... Hyvä paikka keskustella ystäväjoukossa.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa mirja

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 16
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #5 : 30.10.06 - klo:09:06 »
Liityn edelliseen keskustelijaan.Ajatusten vaihto samanhenkisessä seurassa kannattelee ja antaa iloa!Tuntuu kuin olisi yhteisessä kirkkoveneessä tuulisessa säässä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Pohjimmainen syy?!
« Vastaus #6 : 30.10.06 - klo:09:09 »
"...yhteydessä useisiin ainakin jossain määrin ja riittävästi samoin ajatteleviin ihmisiin?"

ja päiväkirjan jatke. Vielä vuosi sitten kirjoitin päiväkirjaa, jota oli kestänyt usein päivittäin, mutta ainakin viikottain 42 vuotta. Olin hakenut jonkin aikaa kirjalliseen itseilmaisuun muotoa, mikä suuntautuisi enemmän keskusteluun. Foorumia edelsi päiväkirja nimeltä 'Päiväkirjasta ulos'.
Nyt Foorumi on korvannut kokonaan Rakkaan Päiväkirjani. Ajattelen sitä lämmöllä ja haikeudella. Se on työpöydälläni. Mustekynä on sen päällä valmiina milloin tahansa tarttua. Ehkä kerron tästä sille, 'Rakkaalleni' nro 2.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #7 : 30.10.06 - klo:12:44 »
Vastukseni on, ehkä turhan hurskas, mutta historia selittää sen. Olen siksi, että diasporassa olevat körttiläiset voisivat olla yhdessä edes tekniikan avulla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #8 : 30.10.06 - klo:12:49 »
Oikeastaan sama kuin johanneksella ja mirjalla. Pysynpähän poissa pahanteosta, ja pystyn juttelemaan aisiosta jotka eivät välttämättä kuulu kaveripiirini päivän polttaviin keskustelun aiheisiin.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #9 : 30.10.06 - klo:16:28 »
Kurkkasin että onko Tuomo laittanu tänne infoa tupaillasta ja mitä muuta tänne on tupsahtanut, jos vaikka olisi jotain kommentoitavaa.

Ja luistan siivoamisesta ja läksyistä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #10 : 05.11.06 - klo:23:05 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Vastukseni on, ehkä turhan hurskas, mutta historia selittää sen. Olen siksi, että diasporassa olevat körttiläiset voisivat olla yhdessä edes tekniikan avulla.

Tähän voi todeta ei-körttiläistyyliin että: Amen.

itsekin olen kokenut foorumin lueskelun ja satunnaisen kommentoinnin helpotuksena diasporaan, tämä on aikuisikäni yksi parhaimmista körttipiireistä! (toki syynä varmaan sekin että en ole tuona aikana liiemmin ollut nykykörttiläisyyden ydinalueilla)

Lisäksi edellä mm llwyd, mirja ja 3357 kiteyttivät hienosti tätä foorumia.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #11 : 07.11.06 - klo:00:05 »
Tämä on ainoita keskustelupalstoja joissa olen omalla nimelläni, tai lähinnä pahempaa/parempaa on se, että jotkut minut jopa tuntevat tai tietävät. Minäkin tunnistan ihmisiä.

Olen täällä nyt sen takia, että kuuluu rutiiniini. Tietokoneen avaus, viruspäivitykset, irkki aukki, spostien luku, keskustelupalstojen selaus.
Siinäpä se.

Täällä on ihmisiä, jotka ajattelevat samalla tyylillä. Jos jokin tuntuu kotoisalta paikalta, niin se on tämä.

Hölkänen

  • Vieras
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #12 : 08.11.06 - klo:20:15 »
Alussa kai uteliaisuudesta ja tarpeesta löytää oma "heimo". Välillä on pitänyt havahduttaa lähimmäisiä, ja nyt tänne tuleminen taitaa olla lähinnä tapa rukoilla. Muillakin foorumeilla tulee nykyään enemmän vaiettua kuin korotettua ääntään; täällä voi hiljentyä ilman että siitä tulee paha olo.

Poissa Riku

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 60
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #13 : 09.11.06 - klo:15:13 »
Näitä keskusteluja voi turvallisella mielellä seurata.  Toisissa paikoissa  omat aggressiot heräävät.  Mutta täällä: Ihania kommenteja!
Täällä olo on minulle rukousta ja hartauden harjoitusta. Nörteille kiitos internetistä.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Pohjimmainen syy?! Miksi olet Körttifoorumilla?
« Vastaus #14 : 28.01.09 - klo:23:18 »
Mie tein "satmanit" eli
kävin noukkimassa vanhan ketjun  :D

Miksi olen körttifoorumissa?

No jos jossakin foorumissa pitää olla niin täällä sitten.
Ja nyt olen jäänyt ilmiselvästi koukkuun.
Tässä kun hommia koneella teen -siis yritän tehdä-
niin aina piipahdan katsomassa josko joku on jotain kirjottanut! :shock:

Tosi pimeetä. Addiktoitunut olen.
Pitäis kai mennä nettiriippuvaisten ryhmään. Eikö sellaisiakin jo ole.
Onko se AN (Anonyymit Nettiriippuvaistet) vai AIR (Anonyymit InternetRiippuvaiset)?
Herra armahda.