Kirjoittaja Aihe: Elukat III  (Luettu 45155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Elukat III
« Vastaus #45 : 22.05.10 - klo:07:54 »
Onnellinen sinä joka et tunne vielä Lehto- ei siis lehtikotiloa (oli kirjoitusvirhe)

Se sikiää valtavasti mehevillä nurmikoilla ja haravointikasoissa. Meillä Lahdessa se on ollut jo ainakin kymmenen vuotta riesana. Puutarhojen salaatit häviää niiden suihin.
Ja kun niitä liiskaantuu autojen ja pyörien alle on kohta kymmenen veljeö raadon kimpussa lisäravintoa saamassa.
Tietääkseni niitä ei syödä. Ei meillä ainakaan. Paras tapa on pitää nurmi matalana, tutkia kukkapenkit ja pehkot, etenkin nokkosista niitä löytää. Kumihanskat käteen ja kerätään ämpäriin jossa on etikkavettä.


http://www.google.fi/images?hl=fi&q=lehtokotilo&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=WWP3S-y7Do-fOMSkqJUM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDMQsAQwAw
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #46 : 22.05.10 - klo:20:57 »
Tänään vaihdettiin taas sisiliskojen kanssa kuulumisia  :eusa_angel:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #47 : 27.05.10 - klo:08:32 »
Siis kannatko sinä ne ulos?
Minä tärskäytän muussiksi. >:(

Ilmeisesti Leena toiminnassa: 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #48 : 02.06.10 - klo:10:38 »
Ilmeisesti Leena toiminnassa: 

Saako kuitenkin jauhiaiset tärskäyttää muussiksi? Minä...en...löydä...siistejä ilmauksia...kuvatakseni koko runollisuudessaan, tunteen palossaan, intohimossaan ja väkevyydessään tunteitani jauhiaisia kohtaan, en.

 :067: :067: :067:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #49 : 02.06.10 - klo:12:36 »
Saako kuitenkin jauhiaiset tärskäyttää muussiksi? Minä...en...löydä...siistejä ilmauksia...kuvatakseni koko runollisuudessaan, tunteen palossaan, intohimossaan ja väkevyydessään tunteitani jauhiaisia kohtaan, en.


Nojaa...  :eusa_think: Mitenhän tuo ois..

Minä mietin eilen seuraavanlaista; kumpi painaa vaakakupissa enemmän: hämähäkin ruokkiminen vai kahden itikan nitistäminen?  :eusa_shifty:
Minä nääs nitistin kaks itikkaa ja pudotin ne hämähäkille seittiin, kyllä oli vikkelänä poikana (tai tyttönä) nappaamassa iltapalaa. Se söi ne, ihan oikeesti.

 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Elukat III
« Vastaus #50 : 02.06.10 - klo:12:54 »
Oho
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #51 : 02.06.10 - klo:13:08 »
Nojaa...  :eusa_think: Mitenhän tuo ois..

Minä mietin eilen seuraavanlaista; kumpi painaa vaakakupissa enemmän: hämähäkin ruokkiminen vai kahden itikan nitistäminen?  :eusa_shifty:
Minä nääs nitistin kaks itikkaa ja pudotin ne hämähäkille seittiin, kyllä oli vikkelänä poikana (tai tyttönä) nappaamassa iltapalaa. Se söi ne, ihan oikeesti.

 
Linturakas sisareni oletti juhannksena -07 kaksi linnnpoikasta hyljätyiksi, ja meidän oli tietenkin hankittava heille ateria. Siis juoksimme pitkin pusikkoa sallien hyttysten tulla tykömme ja iskimme ne hengiltä ja tarjoilimme illalliseksi poikasille.  Aamulla heräsin suussani toistamiskelvottomat sanat, nimittäin luulin - taas - heränneeni ensimmäiseksi, ja tuntien perheeni lähdin ruokkimispuuhiin.

Vaan poikasten vanhemmat olivatkin kotona. Sain kuulla niiltä toistamiskelvotonta tekstiä siitä että heti on sosiaalitantat ovella kun vähän jussina terassilla pistäytyisi ja lähdin kyllä siitä menemään. Noh sisar oli linnut mielessään herännyt kello neljä ja todennut saman.  

Mutta varhaisaamu oli ollut hyvin kaunis. Oli se vielä kuudeltakin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Elukat III
« Vastaus #52 : 02.06.10 - klo:13:09 »
 :icon_wink:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Elukat III
« Vastaus #54 : 02.06.10 - klo:13:34 »
 :017:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #55 : 02.06.10 - klo:16:25 »
No noin ylipäänsä tämä on niitä  päiviä jolloin vain :repee: :repee: :repee:
Ei ehkä pitäisi tänne poukkia päivänä jona vain :repee: :repee: :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Elukat III
« Vastaus #56 : 21.06.10 - klo:09:08 »
   

                    Mikähän Basson päähän pälähti kun se lähti vaarin ja hänen veljensä perään rantaan. Miehet olivat ehtineet jo lahden puoliväliin veneellään lun kovassa aallokossa huomasivat senior-uimarin pistelevän koiraa kohti paattia. Välillä väin kirsu näkyi veden pinnalla.

Saivat sen niskanahoista repimällä veneen laidalle ja takapäätä nostamalla vihdoin veneen pohjalle. Pelkäsivät jo pahaa, mutta kohta se ravisteli turkkinsa ja oli kuulema oikein ylpeä suorituksestaan.

Illalla se alkoi täsistä, shokki tai lievä hypotermiako vaivasi. Kiedoin sen villahuopaan ja laitoin taas Diapam-supon. Siitä se sitten helpottui sekä meidän että uimamaisterin olo.

Ensi viikolla olisi luvassa ensitapaaminen Tiitiäisen Vinha-fretin kanssa. Toinen tietysti häkissä toinen hihnassa, muuten voi jommallekummalle käydä kipeää.

                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #57 : 21.06.10 - klo:09:15 »
Onko Basso ennen tehnyt noin - siis poukahtanut uimaan veneen perässä, vai oliko tämä uusi tempaus siltä?
Se olisi ollut hauska nähdä, tämä fretti. Eikö ne mene aika lujaa?

Tuo taloyhtiön jänis on  vain paisunut. En elämän päivänä ole nähnyt lampaankokoista jänistä. tuo kohta on - pienen lampaan.
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:09:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Elukat III
« Vastaus #58 : 21.06.10 - klo:09:51 »
Leena hei!

Basso on uinut vain noutotehtävissään sorsia ja joskus pienen lenkin rantavesissä. Luulimme että tämä oli joutsenlaulu. Busse, edellinen springerimme ui viimeisenä päivänään juuri jäistä vapautuneessa Vesijaossa. Se alkoi täristä illalla ja kuoli yöllä pitkittyneeseen epilepsiakohtaukseen. Joten oli varovainen nyt Basson kanssa.
Viime kesänä se ei uinut kertaakaan hotspotin uusimisen pelon vuoksi.

"Pitäkää huolta luoduistani"  Raamattu
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Elukat III
« Vastaus #59 : 21.06.10 - klo:11:51 »
Voi Bassoa.
Mutta ei hätää Vinhan suhteen. Niiden annetaan vain nuuskia toisiaan, Vinha on liian arvaamaton lähempään tuttavuuteen.

Eilen oli naapurin kissanpentu ollut ekaa kertaa mökillä. Olivat ottaneet mukaan veneeseen. Veneen ehdittyä parin metrin päähän laiturista, pentu äkkäsi olevansa paatissa järvellä ja teki oman ratkaisunsa. Se hyppäsi järveen ja ui rantaan.  :003:  Siitä mahtaa kehkeytyä aikamoinen vesipeto.
Pyryharakka