Kirjoittaja Aihe: Elukat III  (Luettu 44593 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #30 : 18.05.10 - klo:18:09 »
 :'(
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #31 : 18.05.10 - klo:18:17 »
:'(

No...voi...älä itke, älä....
Minäminä...
En tänä kesänä enää yhtään tärskäytä niitä muussiksi, en.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #32 : 18.05.10 - klo:18:26 »
No...voi...älä itke, älä....
Minäminä...
En tänä kesänä enää yhtään tärskäytä niitä muussiksi, en.

Älähän lupaa mitä et pidä... :icon_wink: Riittää kun lupaat kokeilla miten hyvä mieli tulee kun pelastat vaikkapa sen pulleimman ja pörröisimmän kimalaisen 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #33 : 18.05.10 - klo:18:51 »
Meidän elukkamme Kerttu haluaa ulos. Muodostamme siis kahden yksilön sekaparven ja lähdemme parveilemaan.

 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Elukat III
« Vastaus #34 : 18.05.10 - klo:18:59 »
Mulla on täällä nytkin paljon kotielukoita; kärpäsiä lähinnä, yksi iso komean sininen raatokärpänenkin. Sitten tulee amppareita jos tulee, yksi hämähäkki oli mutta katosi ja pieniä kuoriaisia. :)

Ne on oikein mukavia ja kilttejä ja kuolevat itsestään. Keräilen niitä välillä lattialta.

ps. hyttyset ei uskalla tulla tänne :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Elukat III
« Vastaus #35 : 18.05.10 - klo:19:42 »
Kerttu ei terrierinä tallaa ihan noin tasaista tahtia kuin tuon hymiön luppakorva. Enkä minä ole ihan noin keltatautisen värinen. Muuten oli näköinen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Elukat III
« Vastaus #36 : 18.05.10 - klo:20:01 »
Basso-enolla on kaksi ranskalaista sukulaislikkaa, Themis ja Tirppa, bourbonen seisojia.
Olin tänään kolmen koiran kanssa kävelyllä.

Likat vain tahtovat loikkia mummin juuri pöyhityssä ja kylvetyssä kukkapenkissä. Vaari kävi ostamassa aitaverkkoa ja se on nyt viritetty.

Pihahommien lopuksi kerättiin taas pari-kolmekymmentä lehtikotiloa marinoitumaan.
Vuorenkilvet on niiden lemppareita. Reikäsiä lehtiä löytyy jo runsaasti.


                            :097:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Elukat III
« Vastaus #37 : 18.05.10 - klo:20:34 »
Kerttu ei terrierinä tallaa ihan noin tasaista tahtia kuin tuon hymiön luppakorva. Enkä minä ole ihan noin keltatautisen värinen. Muuten oli näköinen.

Kiva kun oli ees sinnepäin, mies ja koira kumminkin :) Mut miten kun minusta näyttäis että tuo hymiön hauveli ontuu  :017:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Elukat III
« Vastaus #38 : 18.05.10 - klo:21:50 »
Näin tänään kahteen otteeseen käärmeen. Molemmat olivat onneksi kuolleita, jääneet ilmeisesti auton alle. Hyi että olivat rumia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Elukat III
« Vastaus #39 : 18.05.10 - klo:22:56 »
Elävä käärme onkin kauniimpi.

myyrä

  • Vieras
Vs: Elukat III
« Vastaus #40 : 19.05.10 - klo:01:07 »
Nyt iltayöretkellä ei näkynyt yhtään kettua, mutta välillä niitä näkee. Kerran kesäyönä repolainen pyöriskeli multapellolla ja lokit oli kerääntyneet piiriin sen ympärille. Töllistelivät kettua ihmeissään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #41 : 19.05.10 - klo:05:46 »
Älähän lupaa mitä et pidä... :icon_wink: Riittää kun lupaat kokeilla miten hyvä mieli tulee kun pelastat vaikkapa sen pulleimman ja pörröisimmän kimalaisen 
Minkä kirjoitin, sen kirjoitin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elukat III
« Vastaus #42 : 19.05.10 - klo:05:48 »
Se hirmuinen rusakko oli sittenkin uuden naapurin koira!  Se on hyvin...loikkivainen koira. Kohtasimme pihatalkoissa.   
Mutta kun on kummallista routa...joku ihme mtantti. En tunne.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Elukat III
« Vastaus #43 : 21.05.10 - klo:23:40 »
Täällä on ollut eräällä perheellä lemmikkikäärme, jonka nimi oli Kerttu. En itse ole Kerttua nähnyt, enkä tiedä onko Kerttu vielä elossa.

Leena älä ihmeessä mäiskäise mitään pölyttäjiä kuoliaaksi. Tässä pari kesää sitten oli hurja pula pöyttäjistä, kun joku tauti niitä vainosi. Puutarhassa on paljon kasveja, jotka tarvitsevat pölyttäjiä.
Pyryharakka

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Elukat III
« Vastaus #44 : 22.05.10 - klo:00:21 »
Pihahommien lopuksi kerättiin taas pari-kolmekymmentä lehtikotiloa marinoitumaan.
Vuorenkilvet on niiden lemppareita. Reikäsiä lehtiä löytyy jo runsaasti.
minkäslaisia ne lehtikotilot ovat? kyselen vain varmuudenvuoksi kun pihassa on vuorenkilpiä...

ampiaiset tai mitä lie olen yleensä hoitanut sillä muki-keinolla, esim pesty muovinen viilipurkki on siihen hyvä. auton takalasilla olevat ampiaiset ovat hankalia poistettavia kun ikkunalämmittimen vuoksi ei voi liiemmin koskeakaan. ja mieluusti ei lähde ajamaan niin, että pisto voi tulla.

hämähäkit... tiedän moisia pelkääviä, luulisi että hämähäkit kuolevat korkeisiin ääniin :)  olen kuullut monenlaisia eliminointitapoja, esim imuri, hiuslakka, puhelinluettelolla isku jne. itse hoidan ne wc-paperilla.
melominen hämähäkkipelkoisen kanssa on jännittävää...

miksi hämähäkkejä pelätään vaikka Suomessa ne eivät ole edes myrkyllisia ??