Kirjoittaja Aihe: Kuuntele radiota  (Luettu 43195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #30 : 25.04.10 - klo:15:20 »
Minä kuuntelen Groovea eniten, tai vieläkin enemmän hiljaisuutta. Samat biisit kun alkaa toistua, niin laitan radion kiinni. Radio Suomi, Ylen ykkönen tai jokin klassista soittava kanava käy myös. Kuulun siihen ilmeiseen vähemmistöön, joka ei pysty rentoutumaan ja nauttimaan olostaan Novan vaikutuspiirissä. Tai juuri muidenkaan rokki- ja poppikanavien.

Ja vähemmistöä olen myös siinä asiassa, etten aamuisin innostu ollenkaan noista pirteistä aamuhöpöttäjistä, jollainen jossain vaiheessa tuli myös Groovelle. Jotenkin kivempi aloittaa päivä rauhallisesti, soljua uuteen päivään omaa tahtiaan ilman ulkoapäin tunkevaa ylimääräistä puhemeteliä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

myyrä

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #31 : 26.04.10 - klo:17:23 »
Ei tule kuunneltua kuin radion ykköskanavaa ja sitäkin harvoin. Suosikkiohjelmani on Riston valinta, jossa Risto Nordell soittaa etupäässä vanhaa, ennen 1800-lukua sävellettyä musiikkia.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #32 : 27.04.10 - klo:18:12 »
Minä olen vanha Radiomafia-fanaatikko ja YleX on edelleen suosikkini, vaikka kanavan musiikki on yksipuolistunut hirveästi. Sieltä tuli aikanaan esimerkiksi sellaisia ihmeellisiä musiikkiohjelmia kuin Musiikkia kolmannelle korvalle ja Avaruusromua. YleX:n radiopersoonat ovat enimmäkseen hauskoja ja fiksuja. Paras ohjelma kanavalla nykyisin on Henkilökuntamusiikkia, jossa henkilökunta soittaa mieleistään musiikkia jonkin teeman ympäriltä.

Opiskellessa minulla oli myös Radio Dei, Radio Jyväskylä ja SuomiPop -vaiheita. Kestosuosikkeja Ylen muilta kanavilta ovat radiojumalanpalvelus ja Kansanradio. En katso juurikaan televisiota (ei ole digiboksia vieläkään hankittu) mutta maksan mielelläni lupamaksua vapaaehtoisesti Ylen radiopalvelujen takia.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #33 : 29.04.10 - klo:10:57 »
Taannoin, n. 20 vuotta taaksepäin, minäkin kuuntelin säännöllisesti Radiomafiaa. Sitä ihmeteltiin seurakuntamme työntekijäpiireissä. Se säännöllisyys johtui siitä, että lauantaisin aamupäivällä sieltä tuli Lasten mehuhetki -ohjelma. Se sisälsi lastenmusiikkia, toiveita ja toivotuksia, sekä lastenkirjojen luentaa. Tiitiäinen oli silloin sopivassa iässä. Lauantai oli leipomapäivä ja siinä ohessa oli mukava yhdessä kuunnella radiota.

Noista ajoista on jäänyt mieleeni iki-ihana Matti Pellonpään ja Puntti Valtosen esittämä laulu: Poppeli on puu. Sitä levyä ei löydy enää mistään.  :'(
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #34 : 29.04.10 - klo:12:19 »
Matti Pellonpää ja Kari Väänänen lukivat varmaan samoihin aikoihin radiossa Nalle Puhia. Unohtumatonta taidetta!

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #35 : 29.04.10 - klo:14:40 »
Tiitiäinenkin ikävöi kappaletta Poppeli on puu, Juicen sanat toimii...

Olen Hölkäsen kanssa samoilla linjoilla Mafian soittolistat ja musiikkiohjelmat olivat paljon laajemmat kuin nykyisellä YleX:llä. Ikuisesti katkera olen siitä, ettei enää ole YleX:llä Tiistain tanssi-iltaa. Tosin pidin ohjelmasta eniten silloin kun dj. Orkidea oli juontovuorossa. Mutta autossa soi YleX, Novaa en pysty sietämään, ensinnäkään balladit eivät ole oikein ikuna iskeneet ja toisekseen vihaan luonnottoman rauhallista novanuottia, jolla jokainen novalainen juontaja puhuu: "Voi hyvänen aika sentään, siellä on nyt orava tiellä, olkaahan varovaisia siellä liikenteessä...."

Onneksi netti on pullollaan konemusiikkia soittavia radiokanavia...syke mainittava suomalaisista...ehdoton suosikkini on kuitenkin Above and Beyondin sivuilta löytyvät parituntiset tallenteet Trance Around The World-ohjelmasta...trancen voimalla opparikin valmistui....hyvää tausta popitusta, koska lyriikoita on yleensä niin vähän, etteivät vie keskittymistä kirjoittamiselta tai miltään muultakaan. Kuulun siihen vähemmistöön jonka aivot kestävät läjässä trancen avulla, selvältä enemmistöltä pää hajoaa trancea kuunnellessa....  :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #36 : 29.04.10 - klo:15:26 »
Tiitiäinenkin ikävöi kappaletta Poppeli on puu, Juicen sanat toimii...

Olen Hölkäsen kanssa samoilla linjoilla Mafian soittolistat ja musiikkiohjelmat olivat paljon laajemmat kuin nykyisellä YleX:llä. Ikuisesti katkera olen siitä, ettei enää ole YleX:llä Tiistain tanssi-iltaa. Tosin pidin ohjelmasta eniten silloin kun dj. Orkidea oli juontovuorossa. Mutta autossa soi YleX, Novaa en pysty sietämään, ensinnäkään balladit eivät ole oikein ikuna iskeneet ja toisekseen vihaan luonnottoman rauhallista novanuottia, jolla jokainen novalainen juontaja puhuu: "Voi hyvänen aika sentään, siellä on nyt orava tiellä, olkaahan varovaisia siellä liikenteessä...."

Onneksi netti on pullollaan konemusiikkia soittavia radiokanavia...syke mainittava suomalaisista...ehdoton suosikkini on kuitenkin Above and Beyondin sivuilta löytyvät parituntiset tallenteet Trance Around The World-ohjelmasta...trancen voimalla opparikin valmistui....hyvää tausta popitusta, koska lyriikoita on yleensä niin vähän, etteivät vie keskittymistä kirjoittamiselta tai miltään muultakaan. Kuulun siihen vähemmistöön jonka aivot kestävät läjässä trancen avulla, selvältä enemmistöltä pää hajoaa trancea kuunnellessa....  :003:

Onneksi jokaisella saa olla oma maku. Kuuntelen Radio Vegaa, Clasikkia, Ykköstä, Klassika (Eestiläinen) ja levyjä. Vegaa on itseasiassa yllättävän kiva kuunella ihan kielen harrastamisen vuoksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #37 : 29.04.10 - klo:19:49 »
Olipa vähän erikoisempi iltahartaus, mutta hyvä.

http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=941261&language=fi


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #38 : 29.04.10 - klo:20:22 »
Pidin. Kiitos myyrä linkistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #39 : 29.04.10 - klo:20:39 »
Oli kyllä, vaikka vähän on mielestäni teennäistä lukea puhekielistä tekstiä. Tekisi mieli joskus käydä Vox Elevato -festareilla Konnevedellä. Harmi, ettei niitä tänä vuonna järjestetä. http://www.sjl.fi/web/pdf/201003_ke/sjl20p32.pdf

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #40 : 18.05.10 - klo:18:58 »
Olipa hyvä iltahartaus  :eusa_angel:

Areenasta löytyy...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #42 : 05.09.10 - klo:15:04 »
Kiittäkäämme Luojaa, että meillä on
kaikesta bb-saastasta huolimatta vielä
Radioateljee!  :eusa_pray:

http://www.yle.fi/radio1/draama/radioateljee/
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #43 : 05.09.10 - klo:15:23 »
Kiittäkäämme Luojaa, että meillä on
kaikesta bb-saastasta huolimatta vielä
Radioateljee!  :eusa_pray:

http://www.yle.fi/radio1/draama/radioateljee/

Hyvä että mainitsit radion. Tänäänhän tulee avaruusromua. Tylsään su iltaan jotain piristystä. ;)

http://yle.fi/radio1/musiikki/avaruusromua
« Viimeksi muokattu: 05.09.10 - klo:15:29 kirjoittanut myyrä »

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #44 : 06.09.10 - klo:19:52 »
Nyyh, nettiradiot ei toimi. Liian huono nettiyhteys? Liian pitkä välimatka?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna