Kirjoittaja Aihe: Kuuntele radiota  (Luettu 43940 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #105 : 22.04.13 - klo:15:49 »
Hyvänen aika! Mikäs teitä vaivaa, kun Näistä levyistä en luovu on noin vastenmielinen? :icon_biggrin:
Kuunteleeko kukaan Välilevyjä? Minusta se on kiinnostava musiikkiohjelma. Ja Kare Eskola on aivan huippu musiikintuntemuksessaan. Välillä hänen kommenttinsa menevät minulta kyllä yli ymmärryksen,
niin musikaalinen en ilmeisesti ole kuin hän.
Minähän olen liian kranttu. Olisi tietysti monta hyvää kuunneltavaa, mutta monta sellaista, mitä en halua kuulla. Joten olen väistynyt muualle, siis You tubeen.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #106 : 23.04.13 - klo:10:39 »
"Hyvänen aika! Mikäs teitä vaivaa, kun Näistä levyistä en luovu on noin vastenmielinen?
Kuunteleeko kukaan Välilevyjä? Minusta se on kiinnostava musiikkiohjelma. Ja Kare Eskola on aivan huippu.."

Välilevyt on hyvä ohjelma, samoin Riston valinta ja sitten esim. Jake Nymanin toimittamat ohjelmat.
Erona esim. Näistä levyistä en luovu -ohjelmaan on se, että jälkimmäisessä äänessä on valtaosin itseään julkisuuteen tuppaava kulloinenkin "päähenkilö", ei ammattitaitoinen toimittaja  :icon_lol:

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #107 : 24.04.13 - klo:23:03 »
Jake Nyman on ihan omaa luokkaansa, samoin kyllä myös Risto Nordell. :109:

Mutta itse asiassa Näistä levyistä en luovu -ohjelmaan ei pääse tuppautumalla vaan
siihen pyydetään. Ja samalla kun kuunnella kappalevalintoja, jutustellaan
haastateltavan kanssa, jolloin syntyy pienehkö henkilökuva. Siinä vaaditaan taitoa, että
se onnistuu. Minusta henkilökuvan muodostumista on tosi kiinnostavaa seurata.
Pidän Helena Hannikaisen ja Paula Nurmentauksen tavasta työskennellä, samoin  esim.
Miika Laurialalan.

Mutta onneksi ylellä on vielä ohjelmia moneen makuun!
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #108 : 15.05.13 - klo:19:46 »

Ellette kuunnelleet livenä niin kuunnelkaa areenasta luontoiltaa:

http://yle.fi/radiosuomi/luontoilta/

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #109 : 15.06.13 - klo:09:40 »
Isona piristeenä dein suorat lähetykset/taltioinnit kesäjuhlilta. Juuri nyt lähetystä kansanlähetyksen juhlilta klo12 asti. Vaikka ei muuten näitä herätysliikkeitä kannattaisikaan varsinaisesti, niin näitä kesäjuhlataltiointeja on mukava kuunnella. (Ihan hyvä puhe menossa nyt) Lestadiolaisten juhlia meinaan kuunnella taas nettiradiosta tänäkin vuonna. =)

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #110 : 15.06.13 - klo:10:18 »
Jake Nyman on ihan omaa luokkaansa, samoin kyllä myös Risto Nordell. :109:

Komps.
Kare Eskolakin on mielestäni hyvä mutta välillä turhan ylimielinen. Nordellin ja Eskolan yhteinen ohjelma (mikä ihme sen nimi oli? Pähkinänsärkijä? Leikkimielinen musiikkivisailu ammattimuusikoille) oli myös todella hauskaa ja sivistävääkin kuultavaa.

Kalle Haatasen ohjelmista olen myös pitänyt, samoin Roman Schatzin. Hyviä haastateltavia, asiaa eikä joutavaa hölinää, mutta rennosti.

Sen sijaan yksi Ylen ykkösen miestoimittaja saa minut melkein sulkemaan radion. Hän on hyvä toimittaja, mutta se puhe, se puhe... Murrepakinoilla on paikkansa, mutta ei asia-ohjelmissa. (Hän myös nielee sananloppuja, sietämätöntä kuunneltavaa. Vieraskieliset nimet hän kyllä ääntää hyvin, joten murteen käyttö ei selity taitamattomuudella.) Deillä on muutama juontaja, jotka myös tarvitsisivat puheopetusta (hengitystekniikkaa, painotusta jne jne.) ja kielenhuoltoa.
Esko Salervo on huippuhyvä lukija (Yle 1, nyt meneillään Tapani Löfvingin seikkailut). Hän ei ole ammatiltaan näyttelijä, ja se on hyvä. Jotkut ammattilaiset ylitulkitsevat.

Olen nirso, koska kuuntelen radiota paljon. Ja ainakin Ylen ohjelmilta saan vaatia, koska niitä kustannankin  :icon_biggrin:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #111 : 15.06.13 - klo:10:53 »
Lapsuudenkodissani kuunneltiin vain ja ainoastaan ylen1:stä, äiti tykkäsi kuunnella sitä ruoanlaiton ja muun puuhastelun ohella. Siellä käydessä yhä edelleen taustaäänenä. Se kuulukoon siihen elämään, ihan ok siellä käydessä. Pienen yliannostuksen/marinoinnin olen kuitenkin siitä kanavasta saanut.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #112 : 15.06.13 - klo:16:33 »
Lauantain toivotut alakaa reilun tunnin päästä  :icon_cool:

Tänään ei varmaan vielä aloiteta Kesäillan valssilla vaan vasta viikon päästä

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #113 : 16.06.13 - klo:17:54 »
Lestadiolaisten juhlia meinaan kuunnella taas nettiradiosta tänäkin vuonna. =)

Ai sinäkin!  :109:  Minä myös! Kuuntelen lähetyksiä ja puuhailen samalla mm. kotitöitä.
Käynkin suviseuroissa aina, kun ne pidetään jossain siedettävän matkan päässä, vaikka olenkin
siellä turistina vain. Ulkopuolisena minun ei tarvitse välittää kiistakysymyksistä.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #114 : 16.06.13 - klo:21:19 »
Turistina minäkin.  :) Odotellessa tubesta löytyy hyviä siionin lauluja.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #115 : 16.06.13 - klo:21:38 »
Siionin lauluista tuli mieleen.
Nuottikirja ja vihkokasaani on kertynyt kaikenlaista.
Monia olen opetellut, toisia tiiviisti ja jatkuvasti, toisia harvemmin ja jotenkin kausiluonteisesti.
Virsikirjan ohella on tullut hankittua/löydettyä muita.
Hengelliset laulut ja virret, on ollut "tauolla" pitkään.
Siionin virret "löysin" ehkä viisi vuotta sitten, yritän opetella nyt jatkuvasti.
Siionin kannel, on tullut hankittua, niiden opettelu jäänyt
Siionin laulut ja virret (suviseuroista mieleen), "löysin" jo 70-luvulla, jäänyt unholaan, taidan kaivaa esille,
ovat jotenkin "yksinkertaisen kauniita", paljon helpompia laulaa kuin esim. Siionin virret, joissa on enemmän
sisältöä sanoissa.
Siionin matkalaulut, ilmeisesti jonkinlainen "kokoomateos", ihania yhteislauluksi sopivia.

Nämä nyt oli vaan minun omia ajatuksiani, mitä nyt sattui päähän pälkähtämään...
mutta niitähän täällä voi jutustella... :039:


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #116 : 16.06.13 - klo:21:43 »
Siionin lauluista tuli mieleen.
Nuottikirja ja vihkokasaani on kertynyt kaikenlaista.
Monia olen opetellut, toisia tiiviisti ja jatkuvasti, toisia harvemmin ja jotenkin kausiluonteisesti.
Virsikirjan ohella on tullut hankittua/löydettyä muita.
Hengelliset laulut ja virret, on ollut "tauolla" pitkään.
Siionin virret "löysin" ehkä viisi vuotta sitten, yritän opetella nyt jatkuvasti.
Siionin kannel, on tullut hankittua, niiden opettelu jäänyt
Siionin laulut ja virret (suviseuroista mieleen), "löysin" jo 70-luvulla, jäänyt unholaan, taidan kaivaa esille,
ovat jotenkin "yksinkertaisen kauniita", paljon helpompia laulaa kuin esim. Siionin virret, joissa on enemmän
sisältöä sanoissa.
Siionin matkalaulut, ilmeisesti jonkinlainen "kokoomateos", ihania yhteislauluksi sopivia.

Nämä nyt oli vaan minun omia ajatuksiani, mitä nyt sattui päähän pälkähtämään...
mutta niitähän täällä voi jutustella... :039:

Näin sanoo Wikipedia Siionin matkalaulut on neljän lestadiolaisuuden suunnan yhteinen laulukirja. Nykyisin sen uusinta painosta käyttävät enää rauhan sana ja uusheräys
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #117 : 20.06.13 - klo:00:11 »
Näillä minuuteilla alkaa toiveiden yö Radio Suomessa.
Sitä on hauska kuunnella, jos omat ajatukset eivät ota asettuakseen.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #118 : 20.06.13 - klo:06:49 »
Olen muuttanut kantaani, hiukan, radion kuuntelemisessa. Meni vuosia, että napsautin laitteen herkästi sammuksiin, jos ei asia miellyttänyt. Nyt annan radion olla päällä ja kuuntelen jos kuuntelen. Joskus jää harmittava olo, että miten se oli tai kuka, kerta en kuunnellut paremmin.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Kuuntele radiota
« Vastaus #119 : 20.06.13 - klo:12:01 »
No eipä ollut kehumista toiveiden yössä. Sellaisia toiveita heti alkuun, että 
vaihdoin kanavaa. Kuntelin sitten Areenasta muuta musiikkiohjelmaa ja pakenin
Höyhensaarille.
1944 - oletko kuunnellut Areenasta niitä ohjelmia, joissa jää jokin asia kaivelemaan?
Kaikkeahan siellä ei ole, mutta aika paljon on, sekä puhetta että musiikkia.
Oi rakas Jeesus, suloinen