Kirjoittaja Aihe: Hyvää yötä # 3  (Luettu 13334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #15 : 14.10.10 - klo:22:58 »
Uni hyökkää kulman takaa ja kaataa sänkyyn.  :039:
No nytpä selvisi sekin asia. Ilmankos se niin äkillisesti aina pääsee iskemään ihmiseen. Eilen iski kanveesiin olohuoneen lattialle. Tänään täytyy varuiksi mennä sänkyyn valmiiksi.

Ilta pimenee. Tulenliekkimme
tietä valaisee vaeltamaamme,.

Jalanjälkineen tämä vanha tie
maahan kaivattuun, kaukaisehen vie.

Rantaan kaukaiseen, rauhan satamaan
sydän hiljainen tiellä johdetaan.

ristin vanhan luo, joka elämään
sovituksen tuo hänen veressään.

(joskus kauan sitten opittu iltalaulu, kuka lie tenyt)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #16 : 27.10.10 - klo:21:14 »
"Lapseksi tee minut taivahan, maista jo matkaa kulkeissain..." . Menneitä muistellen:

Kodin kynttilät.

http://www.youtube.com/watch?v=tTsfK7Np8ss
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #17 : 27.10.10 - klo:22:12 »
Kodin kynttilät oli isän inhokki ja minun suosikki, ja muistan siitä aina jonkin elokuisen illan maalla, kun valo oli lämmin ja ilta hyvin hiljainen ja olin ajellut itsekseni ensin koko kylän ympäri ja sitten vielä semmoisen villin metsätien joka kiertää sen takamaitten kautta... ja makailin pihanurtsilla ihmettelemässä hämärää, keskellä korkeita heinänlatvoja... katselin tarkkaan ja olin

 i h a n h i l j a a

Ilta pimenee, tulenliekkimme
tietä valaisee vaeltamaamme

öitä
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #18 : 28.10.10 - klo:08:24 »
Minun isäni taas piti kovasti juuri tälläisista haikeista viisuista. Isää juuri muistelin eilen illalla ja siitä tuli tämä.

Samoin voisin nimetä hänelle: Orvokkeja äidille, Ei kultainen nuoruus, Mantsuurian kummut ym.

Isällä ja minulla voisi olla slaavilainen sielu.

Toisaalta Hei karjalasta heilin minä löysin, Kalinka, Eldanka järven jää ja Kottilan kuuliaistanssit olivat hänestä rallateltavia.
Rallateltiin ja isä opetti valssit, jenkat ja polkat keittiön lattialla hypäten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #19 : 31.10.10 - klo:21:43 »
Voi, Riitta-mummilla ja miulla on olleet tuossa suhteessa ihan samallaiset isät. Meillä kyllä käärittiin olkkarin matto rullalle ja tanssittiin isän kanssa. Ensin pienenä tyttönä pääsin isän ja äidin käsivarrelle istumaan kun he tanssi.
Ja nuorena tyttönä yksi suosikkilauluistani oli Uralin pihlaja. Isä soitteli sitä mielellään sähköuruilla ja minäkin sitä yritin opetella.

Tähän oli ihan pakko tämä mainita, vaikken vielä malta nukkumaan mennä, mutta voinhan jo ennakkoon toivottaa kaikille: Spagoinit notsi = rauhallista yötä!
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #20 : 01.11.10 - klo:23:46 »
Öitä. Leena sammuu kohta. Täytyy muistaa nyt vielä sulkea kone jottei Bonhoefferin haamu surffaa ties missä taas koko yötä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #21 : 02.11.10 - klo:03:48 »
Ei tullut yöstä hyvää. Heräsin äsken kurkku kipeänä ja mikä tylsempää, omituinen painon tunne rinnan päällä, kipua hengittäessä ja jokin kuumeennousu joka, no nyt katsotaan mihin kykenee Finrexin...   liian tuttua siitä keuhkokuumeajasta. Voisanonkomikä vai jätänkö väliin.  Noh, minä itse olen kyllä tässä eräät ajat rukoillut jonkinlaista ymmärrystä aivan konkreettiseen asiaan, roikkuako hampat irvessä työelämässä, vai tehdäkö kolmea muuta hommaa. Tiedän olevani kaikin tavoin sairastumisaltis, pysyn terveenä osapuilleenm jatkuvasti käsiä jynssäämällä, ihmisjoukkoja karttelemalla (ne kirjamessut!)   ja jos tulee kuumeinen infektio, menee neurologia eli kone nurin. Minun ei kohta ole tarvis pyytää mitään viisautta, pomo alkaa olla viisas pyytämättä...   kun minä ja Bonhoeffer, eivielähaamu, tutustuimme, olin yhtäpäätä kipeä...istuin kuumeisena kotona...   kun soitin bossille mitä hyvänsä soitinkin, se jo sanoi, että ai sairas vai. No niin.    Tympeää, sillä minä kaadun aina niin kokonaan, en kerta kaikkiaan pysty mihkään sairaana, en ainakaan työhön. Tenttilukukin oli omituisen katkonaista kun nukahtelin koko ajan kirjan alle tai päälle ja heräsin kiukkuisena jatkamaan.

Me kaikki tietty on tubille altistuttu, kaikki kun palveli Hesperiassa joskus silloin joskus.  Lisäksi olen itse löytänyt kaksi avotubia, ja brassailin tietty... lastenklinikabn ryhmäopettaja tarttui hihaan sanaa sanomatta ja retuutti johonkin mihin hän retuutti ja pisti nahan alle jotakin joka osoitti onko calmetointi hengissä... oli se... mutta jo silloin oli resistenttejä kantoja. 

. Minulla on kyllä tekemistä kotona... ei siinä mitään... mutta kun, ja siis, olin aina itkua vääntäen miettinyt että kun täytyis ja kun on pulaa kutistajasta ja kun se olisi velvollisuus ja kun pitäis elääkin ja ennen muuta  millä oikeudella minä vain huvikseni rustailisin tarinoita joista suurin osa unohtuu kovalevyn uumeniin tai käännän ja väännän nuotteja  ja laulan ja soitan ja selittelen sitä toisille... ja leikin jollakin riivatun Sibeliuksella...  Kaikille toisille tulee joskus joku vastustuskyky, minulla on tämä desperado... toisaalta jos se oli keuhkoklamydia (mistä minua rangaistaan, enhän m inä ole edes pitänyt ns,. hauskaa) niin näin se menee. Se ei parane ikinä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #22 : 03.11.10 - klo:23:35 »
Hyvää yötä kaikki yökyöpelit! Mie paan maata ja mahan sylliin, niinkuin äidillä oli ennen tapana sanoa.  :039:
Pyryharakka

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #23 : 04.11.10 - klo:21:22 »
Katson tähtitaivasta
täällä kaukana
Katsotko sitä sinäkin?
Hyvää yötä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #24 : 05.11.10 - klo:21:01 »
Hyvää yötä. Hyvää Pyhäinpäivää!

Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä!
Ilo häipyy, vain hetkisen kestettyään,
kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
kuten kuohuva koski se on levoton,
veden lailla se hiekkahan haihtuu.                        SV 622:2
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #25 : 06.11.10 - klo:22:54 »
Uhhh... uni hyökkää kulman takaa-. Leena simahtaa. Öitä, kullanmurut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #26 : 07.11.10 - klo:22:16 »
Uni tulee ulkoa... tai mistä hän tulee.  Sisällä jo, hiipii jonnekin korvien väliin... oli hyvä päivä, kaksi riviä tein kirjaimia tänään, Isä. Opiskelin että Sinä voit olla mielessämme houkuttaja, hallitsija, vetäytyjä, vaatija tai parantaja.  Ja että Erik H Erikoson kirjoitti että lapsen ensimmäinen ikävuosi on tärkeä perusluottamuksen kehittymisen kannalta. Isä; minulla on varmasti jokin dejá-vu, kun, ihan kuin minä olisin kuullut näistä joskus...

Isä, kynttilälyhty on niin kaunis juuri noin... katsotko perään jos minä... okei okei, Leena sammuttaa sen.  Dosenttikin  :026:  on niin täynnä puhkua nyt kun hän saa jatkua missä hän nyt jatkuu; sysää sen vielä alas ja polttaa koko talon.  Täällä saa kyllä kummitella minä sanoin oitis, mutta tupakalle on mentävä terassille sen minä olen tehnyt selväksi... ketjuniko vielä.

 Hyvää yötä Parantaja.

Tämä oli Leenan iltarukous... niin...  :026: sanoi että sellaisena aikana kuin heidän, on ennen muuta pidettävä yllä kiitollista mieltä... kiitettävä... huomattava kiittää kaikesta mitä on ja oli ja on tuleva, siten säilyy ehjänä, siten jaksaa elää... kiitos niistä kirjaimista, kiitos foorumista, hyvää yötä

Yötä' kullanmurut, Leena tykkää teistä  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #27 : 09.11.10 - klo:20:34 »

 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #28 : 09.11.10 - klo:21:39 »
Hyvää yötä Jeesus myötä, turvallisia unia kaikille, vaikka ulkona rieuhuukin alkavan talven ensimmäinen lumirysky  :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä # 3
« Vastaus #29 : 09.11.10 - klo:22:59 »
Hyvää yötä Jeesus myötä, turvallisia unia kaikille, vaikka ulkona rieuhuukin alkavan talven ensimmäinen lumirysky  :eusa_pray:
Täällä roikaa vesi ikkunaan. Mistä unohdin kiittää?
Monestakin asiasta... Oravasta terassilla.
Olisi mukavaa olla hyvä ihminen, Isä, oikein todella.

Olisi hurja juttu, että sanoisitkin´, kun asioita selvitellään:
Mistä sinä puhut? En minä muista... minä heittelen selkäni taa
ja unohtelen...  Kun tämä minun esikospoikani
piti huolta siitä asiasta...
Sinä tiedät ihan tarkalleen kuinka levoton
minä nyt olen meidän kolmosesta

Kanna häntä
kanna meitä.Anna uni
kun en minä voi juuri nyt
mitään tehdä kuitenkaan 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.