Kirjoittaja Aihe: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä  (Luettu 25891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #45 : 03.05.18 - klo:19:06 »
Mie luulen, ettei Benkku välttämättä käsitä vääri, vaan haluaa kiusoitella.  :003:
Minulla on kaksi isoveljeä, joiden kanssa olen oppinut jähnäämään ja toisaalta jättämän asian sikseen. Isoveli opetti minulle, että rakkaudesta se hevonenkin potkii.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #46 : 09.05.18 - klo:18:07 »
Mie luulen, ettei Benkku välttämättä käsitä vääri, vaan haluaa kiusoitella.  :003:
Minulla on kaksi isoveljeä, joiden kanssa olen oppinut jähnäämään ja toisaalta jättämän asian sikseen. Isoveli opetti minulle, että rakkaudesta se hevonenkin potkii.  :icon_cool:

Jotenkin pyris saa sympatiat kaikilta meiltä miehiltä, kun hän tosissaan tajuaa miehiä, kait kahren veljen takia.

Mulla oli iso systeri ja,,, nyt pitää laittaa mun kartsan slangia, siis syrra.
Kuka arvaa var tulee syrra sana.

Siis niinku mull OLI ISP SYRRA JA HÄN VEI KAIKEN RAKKAUDEN ISOSISKONA JA KEHITTYNEEMPÄNÄ
No meitsi pikkuveli jäin ilman vanhempien rakkautta, kun sisko kieroili sen ja sain selkään useasti ja enempi.

Varmaan kait kun voitin faijjan kaikessa, niinku shakissa ja ties missä.
Onkohan kirjaa jossa opas lapsille, kun on vaan luonnonoikkuja ja vanhempiaan fiksumpia?
 En tiedä, mut vaikea mun on antaa lapsuuttani anteeksi faijjalle, mut toisaalta elänä ei ole reilu.
Onneksi taivaallinen isämme on.
Muutaman kysymyksen, kuten kaikki foorumilaiset me varmaan annetaan?
Tik toc.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #47 : 09.05.18 - klo:23:08 »
Koomisinta suunannossa oli, että se oli suosituinta Itä-Euroopan ateistien (Breshnev, Honecker jne) keskuudessa perintönä ortodokseilta.


Siinäpä idässä sai olla tarkkana.   Islamilaiset poskisuutelivat toisiaan, vaan eivät vieraita, miehet kättelivät, naiset eivät voineet katsoa edes silmiin.     Ukrainan baptistipastorit eivät kysyneet, vaan suoraan suulle pussasivat. Valko-venäjällä oli paljon erilaisia ystäviä, jotka ilman muuta halasivat.   Ugrilaiskansojen keskuudessa tuttuja halattiin ja pian oltiin muidenkin kanssa tuttuja. Virossa ja Karjalan Inkeriläisten kohtaamisessa ensin käteltiin toisella kerralla jo halattiin...
Muutaman kymmenen kuulijan körttiseuroissa on kätelty,   srksali tai kirkkosalissa sitten ei, vaikkei olisi enempää, kuin kotiseuroissa.  Nenää en ole joutunut hieromaan, enkä kieltä näyttämään.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #48 : 18.05.18 - klo:17:43 »
Mun mielestä hyvät tavat joutaa roskakorikseen !!

Kunhan joku sanoo mitä ajattelee eikä selittele.

Tollaset hyvät tavat on ookoo, jos on kyseessä vanhat ihmiset ja tempperamenttisuus on päällä.

Noin muuten parempi kun vaikka sylkäisyy päin ja sanoo, kun jättää sanomatta.

_________

Tunteeko kukaan slaaveja.
Siis venäläisiä ja niitä sukulaiskielisiä.
Niillä on mahdotonta olla cooleja kuten me scandinaavit, ne sanoo suoraan ja siellä ei hienostella.
Jotenkin tykkään siitä suoruudesta.
Me ollaan jotenkin liian mediaseksistisiä, et en tiedä.

Olin vuoden pari pohjanmaalla ja siellä kanssa kaikki sanoi kaiken suoraan.
Puolensa siinäkin, mutta liike elämässä kaikki ostaa pohjanmaalaislta, kun ne on suoria ja sanoo asiat suoraan.

Stadissa me annetaan korkea hinta ja aletaan sitten kehumaan tuotetta ja puhumaan peetä.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #49 : 18.05.18 - klo:18:36 »
Kaikki liiallinen on haitaksi. Kohteliaisuus ei saa muuttua pokkuroinniksi. 'Päivää', 'mitä kuuluu', 'ole hyvä', 'kiitos', 'anteeksi' ja 'näkemiin' riittävät arjessa aika pitkälle.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #50 : 18.05.18 - klo:19:17 »
Kaikki liiallinen on haitaksi. Kohteliaisuus ei saa muuttua pokkuroinniksi. 'Päivää', 'mitä kuuluu', 'ole hyvä', 'kiitos', 'anteeksi' ja 'näkemiin' riittävät arjessa aika pitkälle.

Aika pinnallista.

Ai miten niin hyvää päivää ??
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #51 : 18.05.18 - klo:21:06 »
Minulla on yksi venäläistuttava, joka on hyvin, hyvin dramaattinen. Sanoo kyllä suoraan, mutta sanoo sen puolen tunnin puheen kanssa. Eikä pelkän puheen, vaan ilmein, elein, käsin ja korotetulla äänellä. Siinä sitten suomalaiset hiljaiset hissukat järkyttyy ja vetäytyy yhä tiukempaan kuoreensa. Varsinainen drama queen. Eikä millään pahalla. Pidän hänestä, vaikka ryhmässä ei kyllä muille tahdo jäädä suun vuoroa, jos häenllä on mielipide asiasta.

Minä kyllä kannatan hyviä tapoja. Ei niiden tarvitse mitään ylimitoitettuja protokollia olla. Ei minua häiritse, jos juhlapöydässä käytetää "vääriä" ruokailuvälineitä, tai puhutaan ruoka suussa. Mutta se kyllä häiritsee ja puuttuisin asiaan, jos isöäidin synttäreillä suvun nuoriso mekastaisi äänekkäästi ja joka toinen suusta tuelva sana olisi se surullisen kuuluisa v...u. Että joku roti ja tavat pitää ihmisillä olla.

Itse on pidä sellaisista tärkeilyjuhlista, joissa pönötetään muodollisuuksista kiinni pitäen ja vahditaa nokkimisjärjestystä ja protokollaa. Olen kuullut häistä, jotka oli vimosenpäälle suunniteltu. Oli tarkat askelmerkit, oli univormuiset miehet kunniakujana ja kaikki piti olla täydellistä. Sitten oli käynyt pieni aikatulumoka kanttorille. Hän ei saapunut ajoissa paikalle. Häntä yritettiin tavoittaa puhelimella, mutta se oli tetenkin kiinni muistotilaisuuden vuoksi. Lopulta pappi soittaa muistotilaisuuspaikan keittiöön, josta emäntä kävi hätyyttämässä kanttorin kirkkoon. Kirkkoon tullessa kanttori tapasi moriamen istumasta kirkon portailla. Kirkossa oli ihan rento puheensorina. Jännitys oli lauennut ja juhlista oli sen myötä tullut oikein mukavat juhlat. Vuosien jälkeenkin pari on vielä yhdessä.

Tämä nyt lähti vähän etääs tuosta otsikosta, mutta menköön.  :039:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #52 : 18.05.18 - klo:21:38 »

Pyrtsi on ja aina ollut Ihqu.

Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #53 : 18.05.18 - klo:22:19 »
 :039:  :003:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #54 : 19.05.18 - klo:07:40 »
Aika pinnallista.
Ai miten niin hyvää päivää?

Pinnallista hyvinkin. Ihmisten väliset kosketuspinnat on hyvä pitää kunnossa.

Jos päiväsi ei ole hyvä, saan kuitenkin toivottaa, että se tästä paranisi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #55 : 19.05.18 - klo:08:09 »
Toisen persoonan arvostelu julkisesti voi lyödä kovasti. Olen sen kokenut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #56 : 30.05.18 - klo:20:26 »
Toisen persoonan arvostelu julkisesti voi lyödä kovasti. Olen sen kokenut.

Samoin, mutta kun arjessa olen tavannut arvostelijat, niin ne on hiljenneet.

Anteeksi pena saat toivattaa hyvää päivää ja se on kaunista.
Jotenkin mietin pinnallisuudesta, että useasti me toivotamme sitä ja tätä, mutta olisi kiva kun suomalaisittain ei oltaisi kuin jenkit, vaan perustelisimme, kun aurinkokin paista ja armollinen Jumala armossaan katsoo meitä tänäänkin ei tuomiten, vaan mulle ainakin nauraen.

Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kättelystä ja hyvistä tavoista körttiläisyydessä
« Vastaus #57 : 31.05.18 - klo:06:24 »
Anteeksi pena saat toivattaa hyvää päivää ja se on kaunista.
Jotenkin mietin pinnallisuudesta, että useasti me toivotamme sitä ja tätä, mutta olisi kiva kun suomalaisittain ei oltaisi kuin jenkit, vaan perustelisimme, kun aurinkokin paista ja armollinen Jumala armossaan katsoo meitä tänäänkin ei tuomiten, vaan mulle ainakin nauraen.

'Anteeksi' toimii. Saat anteeksi. Jenkit ovat kenties pinnallisia, mutta eihän siinä mitään vikaa ole, ellei kauniin pinnan alta paljastu jotain rumaa.