Äänestys

Äänestän seurakuntavaaleissa:

Puoluetta
1 (7.1%)
Seurakuntaa
0 (0%)
Henkilöä
5 (35.7%)
Tuttua
4 (28.6%)
Asiantuntijaa
1 (7.1%)
Körttiä
3 (21.4%)
Uskovaista
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2014  (Luettu 21256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #30 : 29.10.14 - klo:04:57 »
Tuolla "ylempänä" olevassa äänestyksessä yritin sitää vaihtoehtoa, että puolue ja henkilö, mutta ei pelannut, vain yhden vaihtoehdon voin valita. Valitsin sitten henkilö, koska puolueet on häivytetty pois. Äänestin henkilöä, joka on esiintynyt oman puolueeni hommissa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #31 : 29.10.14 - klo:04:59 »
Jaa, tulipas liki, vaikka olin tuolla "alempana".

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #32 : 29.10.14 - klo:05:02 »
Vasta nyt tajusin, että täällä mennään jo kolmansilla sivuilla. Mutta en minä enää unenpöpperössä liene, kuka sen tietää?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #33 : 29.10.14 - klo:06:15 »


 ^Ei se ole oikein mitään noista. Äänestän henkilöä, jolla olisi edes jotenkin samanlaisia ajatuksia kuin itselläni, mutta en etsi kaikkien ehdokkaiden joukosta, vaan yhdestä tai muutamasta tietystä vaaliliitosta. Onko se silloin henkilö vai "puolue" vai jokin muu?



   Henkilö


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #34 : 29.10.14 - klo:06:35 »

   Äänestin "Asiantuntijaa". Hän on vasemmiston listalla. Mieluiten olisin valinnut ehdokkaan oikeiston listalta. Siellä ei kuitenkaan ollut Tulkaa kaikki -liikkeen ohjelman allekirjoittajaa. Uskovaisten ehdokaslistalle en halunnut antaa ääntäni, vaikka sillä olikin eniten tuttuja, joiden kanssa olen ollut naamatusten ja keskustellut. Seurakunta tarvitsee talouden osaajaa - osaajaa ylipäänsä. Uskolla ei tule autuaaksi. Kristuksella tulee.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #35 : 29.10.14 - klo:07:39 »
Tänään, kauppareissun yhteydessä käymme kirkolla. On niin monta hyvää ja tuttua ehdokasta, että täytynee ainakin kahdelle antaa kannatukseni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #36 : 29.10.14 - klo:13:03 »
Kävimme jo. Hiukan hankan hidasta se oli kun toinen vaalivirkailija puuttui. Suntio riensi apuun ja sitten alkoi sujua. Toistakymmentä äänestäjää siihin meitä kertyi jonoon. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Laulavat liperit kiittävät riemukkaasti:  https://www.youtube.com/watch?v=zsgCvj_yKOI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #37 : 29.10.14 - klo:14:19 »
Nyt on äänestetty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #38 : 29.10.14 - klo:19:18 »
   Äänestin "Asiantuntijaa".

Meillä se seurakuntaväki on näitä asiantuntijoita, ainakin omasta mielestään: "Yhdistynyt seurakuntaväki koostuu erilaisista seurakuntaelämässä mukana olevista eri alojen asiantuntijoista". Sitä en tiedä, millaista ihmistä heidän mielestään sitten ei voisi luonnehtia asiantuntijaksi. Onko tuon arvon saavuttamiseen jotkin kriteerit?

Vaalikone arpoi minulle demareita ja kokoomuslaisia. En ehtinytkään tänään äänestämään, kun naapurin kissa tuli kylään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #39 : 29.10.14 - klo:21:45 »
Kuten tavallista, ehdokkaan valinta sujuu poissulkumenetelmällä. Yhtä ryhmää ei voi äänestää, tunnetusti ajavat vain oman väkensä asioita, me muut kun joudumme joka tapauksessa kadotukseen. Sitten jotkut ehdokkaat ovat liian tuttuja, tiedän ehkä liian negatiivisia asioita arvoistaan ja toimintatavoistaan, jne. Tällä kertaa ei ole sopivia tuttuja, en oikein tiedä, haluanko edustajaksi "jokapaikan höylää", jolla on luottamustoimia ja hallituspaikkoja kuin Imeldalla kenkiä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #40 : 29.10.14 - klo:22:09 »
Kokeilin vaalikonetta...kysymykset löysin ja vastailin...tuloksia en sitten osannut etsiä...
no, enköhän löydä ehdokkaan ilman konettakin :023:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #41 : 30.10.14 - klo:07:43 »
Kone laittoi minulle henkilön ja sitten minä äänestin tätä! Se on mukavaa ja yksinkertaista.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #42 : 30.10.14 - klo:07:52 »

 Meillä se seurakuntaväki on näitä asiantuntijoita, ainakin omasta mielestään: "Yhdistynyt seurakuntaväki koostuu erilaisista seurakuntaelämässä mukana olevista eri alojen asiantuntijoista". Sitä en tiedä, millaista ihmistä heidän mielestään sitten ei voisi luonnehtia asiantuntijaksi. Onko tuon arvon saavuttamiseen jotkin kriteerit?

Vaalikone arpoi minulle demareita ja kokoomuslaisia. En ehtinytkään tänään äänestämään, kun naapurin kissa tuli kylään.



   Toimin mututuntumalla, likiarvojen ja todennäköisyyksien perusteella.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #43 : 30.10.14 - klo:19:33 »
Tänään tuli sitten äänestettyä...puoli vahingossa.
Olin menossa kuoroharkkoihin...peruutettu ennakkoäänestyksen takia...näin käy kun
harvakseltaan olen käynyt...
Tuttu vaalivirkailija antoi äänestää ilman papereita, ja täytti lomakkeen puolestani kun
käsin kirjoittaminen sujuu huonosti...
Äänestyslipun sentään täytin  itse  :003:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #44 : 30.10.14 - klo:22:35 »
Mie täällä ihmettelen kirkon vaaliajoitusta. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi kunnalliset tai valtiolliset vaalit, ettei vaalien järjestämisessä ajatella ollenkaa pyhiä, mutta kirkon luulisi kunnioittavan pyäinpäiväperinteitä. Ainakin näin pienessä seurakunnissa molemmat papit ovat tiukasti mukana ennakkoäänestyskuvioissa. Samalla heidän pitää kiertää ehtoollishartauksissa eri laitoksissa. Aikatauluissa on todella sovittelemista.  >:(

Minä istun viikon joka päivä klo 9-18 virastossa. Aamulla ajan leipomon kautta vaalipullat. Illalla olen noin seitsemältä kotona. Olen aina valmistellut pyhäinpäivää siivoamalla, leipomalla ja ruokia valmisamalla. En vaalivuosina, ei vain ehdi eikä jaksa.
Tuntuu tosi tyhmältä huomenna istua virastossa klo 18 asti. Varmasti ei iltapäivällä ja illansuussa tule yhtään äänestäjää. Kaikki normaalit ihmiset lähtee hyvissä ajoin töistä viikonlopun viettoon.  >:(

Ja varsinainen vaalipäivä: isäinpäivä. Ei siinäkään ole järjen häivää. Täällä ainakin suurimmalle osalle (täällä kun on väki iäkästä) tulee isäinpäivänä lapset perheineen kylää. Ei silloin ehdi kirkkoon ja äänestämään. Siitä huolimatta vaalilautakunnan pitää nuokkua äänestyspaikoilla iltaan myöhään vielä äänten laskennan kimpussa.  >:(

Olisi kai sitä syksyssä parempiakin ajankohtia.  >:(
Pyryharakka