Keskustelu > Seuratupa

Totuus vai legenda

<< < (2/7) > >>

1944:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 12.11.19 - klo:07:54 ---Jeesus puhui myös vertauksin. Niistä minä olen löytänyt sen kultajyvän.
Olen taipuvainen siihen itsekin.

--- Lainaus päättyy ---

Tahtoo olla minullakin, että keksin kaiken maailman synonyymeja varsinaiselle tarkoittamalleni sanalle.

seppos:
Sadut ja tarinat ovat täysin sallittuja, mutta niiden väittäminen tosiksi loukkaa minua. Ne ovat hyviä tehokeinoja ja puheen värittäjiä, mutta pysytään silloinkin totuudessa eli kerrotaan jutun alkuperä.

PekkaV:

   "... Hyvät kuulijat! Tämä tarina on tosi." Korttipakka Tapio Rautavaara https://www.youtube.com/watch?v=x_ymt1Zl8S0

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: seppos - 11.11.19 - klo:20:21 ---Olin tänään tilaisuudessa, missä tunnettu puhuja tehosti puhettaan saduilla väittäen niitä tosiksi. En ymmärrä mikä Jumala kaipaa/tarvitsee perättömiä puheita tuekseen.

--- Lainaus päättyy ---
Mielestäni maamme sananvapauden kannalta katsottaessa satuja ja tarinoita saa väittää tosiksi.

Kalistaja:

--- Lainaus käyttäjältä: luterilainen - 12.11.19 - klo:14:31 ---Mielestäni maamme sananvapauden kannalta katsottaessa satuja ja tarinoita saa väittää tosiksi.

--- Lainaus päättyy ---

 Toisessa ketjussa luterilainen ei mielestäni ymmärtänyt lainkaan Räsäsen esiintymisen syytä ja taustaa.  Jos tuo luterilaisen ylle laittama toteamus on sarkasmia, niin kehno se on lajissaan. Tosin sananvapauteen kuuluvat myös sellaiset ajatukselliset surkeustöhnät, joita tälläkin sivustolla joidenkin kirjoittajien teksteissä ilmenee.  :kahvi:

Sana-asiain ammattilaisena tosiaankin vähintäänkin närkästyn puolivillaisista ajatusrakennelmista, joita tälläkin foorumilla aika ajoin eteen tulee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta